szerző: PjotrMi vagyunk a VOLT! 2008. július 2-5. Sopron
Igazán eredetinek mondható reklámkampány kapcsolódik az idei, 16. Soproni VOLT Fesztiválhoz. A Mi vagyunk a VOLT című felhívással a szervezők arra buzdítják közönségüket: küldjenek be 1-1 portrét, vagy videófelvételt magukról, melyek a fesztivál idei reklámfelületein jelennek majd meg.
Magyarország legkedveltebb és legváltozatosabb vidéki fesztiválján 2007-ben közel 70.000-en vettek részt. A szervezők 2007-es felmérése arra mutatott rá, hogy az ország minden részéről és Európa több régiójából érkező vendégek szerint a színvonalas, világsztárokat is felvonultató programkínálat és az eseménynek otthont adó város egyedi hangulata mellett a VOLT vonzereje jelentős részben a közönség színes összetételének köszönhető.
A VOLT Fesztivál szervezői a kezdetek óta nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a program összeállítását ne elsősorban a várható nézőszám befolyásolja, sokkal inkább a műfajoktól független eklektika legyen a szervezőerő. Talán éppen ennek köszönhető, hogy a közönség összetétele jó néhány éve érezhetően eltér a hagyományos zenei fesztiválokétól. A jelenlévők közül sokan egyfajta programdús nyaralásként értelmezik ezt a hosszú hétvégét, így a fesztiválnak otthont adó kemping mellett Sopron és környéke valamennyi szálláshelye még a legdrágább szállodák is a VOLT vendégeivel telnek meg. Az elsődleges célcsoportnak tekinthető 16-30 éves korosztályon túl nagy számban vesznek részt idősebbek és családok is a fesztiválon.
Ezt a széles és színes látogatói kört hivatott bemutatni a VOLT Fesztivál Mi vagyunk a VOLT! elnevezésű idei reklámkampánya. A szervezők arra buzdítják a fesztivál vendégeit, küldjenek be 1-1 fotót magukról, melyek a VOLT print- és outdoor reklámfelületein, valamint a www.volt.hu oldalon lesznek láthatók.
A portrék mellett ugyancsak várnak rövid, 10-30 mp terjedelmű videóüzeneteket a potenciális résztvevőkről, amelyekben az Európa bármely pontjáról érkező fesztiválozók magukat mutathatják be. A kisfilmek ugyancsak az Interneten, illetve a legjobbak a fesztivál TV-spotjában lesznek láthatók.
Az első 1000 fotóbeküldőt a VOLT Fesztivál szervezői személyre szabott, egyedi poszterrel jutalmazzák, amelyen természetesen az eljuttatott portré is szerepel majd. A legjobb videóüzenetek gazdái pedig V.I.P.-belépővel vehetnek részt a július első hétvégéjén megrendezésre kerülő 16. VOLT Fesztiválon.
Az elsődleges célunk valóban az, hogy a jelenlévők és a szkeptikus távolmaradók számára is bemutassuk, kikből áll a VOLT Fesztivál. Ugyanakkor azt is fontosnak tartjuk, hogy a közönségünkkel a kampány kapcsán egy szorosabb, közvetlenebb kapcsolatot alakíthatunk ki. Az egyedi, személyre szabott VOLT-os poszterek által pedig egész évben jelen lehetünk a vendégeink lakásaiban mondták el a szervezők.
A hirdetéseken megjelenő civilek között természetesen helyet foglalnak majd a VOLT sztárjai és V.I.P. vendégei közül is sokan. Az első felhívásokon a VOLT-os törzsvendégek között máris feltűnik Till Attila, Pachmann Péter és családja, valamint Fiala János is.