hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. február 12. kedd   10:42
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Adam Pieronczyk - Anthony Cox Quartet
2008. január 26. Take Five

  Három kontinens gyermekei tették tiszteletüket Pest legújabb, nívós és egyedi jazzmulatójában. Bátran nevezhetem a helyet így, mert a tulajdonosai gondos kezekkel varázsolták poros-lomos pincéből korszerű és tágas Jazzmulatóvá, ahol kedvező árak, előzékeny kiszolgálás, kellemes smooth jazz, optimális méretű színpad és kiváló hangosítás várja a látogatót. Hát kell ennél több?
  
  Az est főszereplője a free és avantgard jazz körökben elismert Adam Pieronczyk volt, aki nem csak számtalan szakmai elismeréssel és díjjal bír, hanem temérdek neves jazzmuzsikussal is játszott már együtt, pl.: Archie Shepp, Bobby McFerrin, Tomasz Stanko, Joey Calderazzo, Fabrizio Cassol, Paul Urbanek, Vladislav Sendecki, Leszek Mozdzer, Piotr Wojtasik, Tadeusz Sudnik, stb. Társával, Anthony Cox-szal közös zenei utazásuk során szándékosan nem fárasztották a hallgatóságot klasszikus értelemben vett jazzel, hanem azon túlnyúlva, szabadabb irányvonalak mentén szólaltatták meg hangszereiket. Hibátlan és könnyed előadásukban felfedezhettünk remek, izzasztó disszonanciával fűszerezett szólókat és más agyafúrt zenei megoldásokat is. És pont ez volt a lényeg: a kiváló ritmus- és bőgőjáték szabályszerűsége ütközött a fúvósok sok esetben szabad értelmezésű, de cizellált szólamaival. Ez a szabadelvűség magáért beszélt, és a zenének az effajta interpretálása mintegy felszabadította Cox-ék előadását, új értelmet adva eredetileg megkomponált dallamaiknak.
  
  Már az első pillanatban feltűnt Krzysztof Dziedzic dobos karizmatikus egyénisége és ötletes játéka. Roppant precízen és tudatosan pakolta meg Gretsh-ét és komikusnak tűnő kiegészítőit, a bádogvödröt és a kondáskolompot. Felfokozott hangulatú ütemei sok estben nem szokványos
  ritmikában törtek elő. A csapat kiváló bőgőse, Anthony Cox keze alatt pedig a női fejes bőgő nem csak impozáns hangszer volt, hanem annál lényegesen több is. A magabiztos és pontos muzsikus összes erényével rendelkezik, aki szerényen, a háttérben meghúzódva, precízen és könnyedén hozta Dziedzic-csel közösen a nem mindennapi alapokat.
  
  Az est másik szólistája az ausztrál pozanos és didgeridoo-művész, Adrian Mears volt, aki szintén remek játékos, és kiváló duót alkotott Adammal. Kár, hogy didgeridoo-jának hangját csak egy rövidebb szösszenet erejéig hallhattuk. És legvégül a project atyja, a kísérletező kortárs jazz lengyel kiválósága, a szaxofonos, zeneszerző Adam Pieronczyk. Az ő nevével nem csak a krakkói jazztársadalomban, hanem azon túlmutatóan a nemzetközi színtéren is sokszor találkozhattunk. Remek, harmóniagazdag, szabadfogású játéka szinte iskolát tudott teremteni. Az előadáson hallott tételeket a csapat a szabadabb szólisztikus megfogalmazás köré építette, egyenlő arányban szólaltak meg Garbarekesen cizellált és Brötzmann- valamint Braxton-féle, kissé formabontó zenei megoldások is.
  
  A produkció láttán le kell szögeznem: nem panaszkodhattunk az előadás minőségére, vehemenciájára, kiegyensúlyozottságára, sőt témaválasztékára sem. Épp ellenkezőleg: a produkció maximálisan kielégítette az elvárásainkat. Nem volt kérdés ezek után, hogy a Take Five-ben töltött esténk hibátlan volt, még azzal a hangosan mulatozó párossal együtt is, amely miatt Adamék szépen és feltűnés nélkül kurtították meg a tervezett előadásukat.
  
  Ezek után mi mással is zárhatnám soraimat, mint hogy legközelebb is biztos találkozni fogunk a Take Five-ban. Jazz is Free!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 biffy clyro    nohanded painter    tyson    pixelhősök    album    téglás zoli    deals death    duende    inferia    a dog called ego    brass against    dilis szerelem    wrath    i killed the prom queen    alien weaponry    leonardo dicaprio    szükségállapot    greg graffin    gyalázat    arany jános    shaggy    revamp    kutyák És macskák    the somersault boy    weweew  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!