hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. január 6. vasárnap   17:31
nincsen hozzászólás

szerző: Eugene
W.A.S.P.
2007. december 2., Budapest – Wigwam

  Ígéret szép szó, de a lényeg, betartották szavukat Blackie-ék, s ellátogattak hozzánk december elején, bepótlandó a Type 0-val közösen tervezett, ám végül elmaradt júliusi koncertjüket. Nem tudom, akkor hogy cselekedtek volna, de a Wigwam-ot ezúttal kamera- és fényképezőgép-mentes területté nyilváníttatta a zenekar (vagy csak Blackie Lawless?): már a kapun egy gyanús felirat hirdette a fenti állapotokat, s rögvest a koncert előtt is bemondták, hogy senki se próbálja meg megörökíteni a rendezvényt, mert annak bizony súlyos következményei lesznek. Láthatóan mindenki betartotta a szabályokat, de bennem mégis felmerült a kérdés: miért nem viseli el a fotózást az az ember, aki fénykorát vakuk villogása között töltötte legalábbis a koncerteken? Na mindegy is, kevés morfondírozás után el is kezdődött a múltidéző show.
  
  Múltidéző, mivel Blackie-ék nem mást vettek elő ezen a turnén, mint a Crimson Idol albumot a teljes valójában, lévén idén 15 éves ez a banda karrierjében fontos szerepet betöltő konceptalbum. A projektorra tekintve világossá vált, hogy ezúttal vetítés is lesz, ráadásul folyamatosan: egy külön kis filmet készítettek erre az alkalomra, hogy vizuális csemegét kapjunk a zene mellé. Erről eltérő vélemények jelentek meg a koncertet követően, nekem mindenestre bejött a dolog. Nem tudtam eldönteni, melyikre fókuszáljak igazán, így hát megosztódott a figyelmem: a rocksztárnak készülő Jonathan történetének ugyanis remek zenei aláfestést adtak a sorban jövő dalok: The Invisible Boy, Arena Of Pleasure, Chainsaw Charlie (Murders In The New Morgue), The Gypsy Meets The Boy, Doctor Rockter, I Am One, The Idol, Hold On To My Heart, The Great Misconceptions Of Me. Tudni kell, nem egy habkönnyű, zsíregyszerű ópuszról van szó: majd mindegyik dal torzítatlanul kezdődött, s persze beindulós rockban sem volt hiány, csak éppen ezek a számok nem olyan direktek, állatiasak, mint például az első lemezhez utólag hozzácsapott Animal (Fuck Like A Beast). Legjobban a Chainsaw Charlie maradt meg bennem: a Murders In The New Morgue refrénje szinkronban a körfűrésszel fenyegető kiadótulajdonossal különösen hatásosnak bizonyult. A csapat nem mozogta szét magát a színen, a legtöbb mozgást egyenesen Blackie produkálta, amely abban merült ki, hogy a számok végéhez érve közelebb sétált a projektorhoz, s meredten bámulta a képsorokat. A többi zenész jól tette a dolgát, Mike Duda és Doug Blair rendre kisegített a vokáloknál a gitárjaik pengetése mellett, Mike Dupke húzos dobolásával pedig jó alapot rakott társai alá. A totális Crimson Idol előadását követően testületileg levonultak a színpadról, hogy egy jó 10 perces szünet után visszatérjenek, s pár klasszikus darabot eljátsszanak. A L.O.V.E. Machine, a Wild Child és a Blind In Texas mellett egy új nóta is elhangzott (Take Me Up), a már említett Animal (Fuck Like A Beast) és az I Wanna Be Somebody viszont nem bosszús is voltam, mivel ez a két szám a kedvencem tőlük. A tavalyi koncerten ezek is elhangzottak, ha nincs ez az évforduló, talán most is játszották volna őket De sebaj, ez a koncert így is jó volt.
  
  Örülök, hogy ott voltam ezen az estén a Wigwam-ban, kár lett volna most is kihagyni őket. Azért remélem, ha legközelebb erre tévednek, rendes szettet fognak majd játszani, minden korszakra kiterjedően.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

A W.A.S.P. oldala

A Concerto oldala

 programajánló: 
2020. június 8.
Black Veil Brides a Budapest Parkban
2020. június 17.
Hey, June!
2020. június 19.
Bonnie Tyler koncert jövőre a Barba Negra Track-ben
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Myrath, Eleine
Five Finger Death Punch, Megadeth, Bad Wolves
Marko Hietala, Oceanhoarse
Dream Theater
Darkest Hour, Fallujah, Bloodlet, Une Misére, Lowest Creature
Vinnie Moore
Sabaton, Apocalyptica, Amaranthe
Maxxwel, CoreLeoni
Újra aratott a D-A-D
Eluveitie, Lacuna Coil, Infected Rain
 kiemelt 
Richie Kotzen 2021. Budapest
  
A 2017-es Salting Earth után idén februárban új lemezzel jelentkezik Richie Kotzen

Sons Of Apollo 2021.
Loudness 2021. DURER KERT
Carl Palmer’s ELP Legacy az A38-on
Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
 friss hozzászólások 

Elkészült a MegaHertz első albuma (1)
Exopop: A szakadék mélyén (1)
Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 doherty    the puzzle    j.j. abrams    royal hunt    paolo fresu    embers    crimson shadows    punnany massif    tony soprano    necrophobic    eyes set to kill    equilibrium    goatwhore    stuck mojo    josh brolin    atreyu    alan rickman    marion cotillard    nailed to obscurity    gloryhammer    nin    nirvana    fleshgod apocalypse    the avengers    five finger death punch  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!