szerző: PjotrVedres Csaba és a Kairosz Kvartett Give My Regards to Chick lemezbemutató koncertje 2007. december 7.19:30. Budapest - Pázmány Péter Katolikus Egyetem - Pázmány szalon (VIII. Szentkirályi u. 28-30.)
Mi a Kairosz célja? Hallgatható kortárs ún. komolyzenei darabok előadása. Vedres Csaba meggyőződése, hogy a kortárs komolyzene válságából az egyik lehetséges kifelé vezető út a rocknak, mint zenei köznyelvnek a magas kultúrába való felemelése. Éppen ebből adódik a Kairosz felemás helyzete is. Akik a Kairoszra szeretnének kikapcsolódni, szórakozni, nem találják meg a számításukat, hiszen a Kairosz zenéje szórakoztató vagy háttérzenére egyaránt alkalmatlan. Akik viszont komolyzenei koncertre szeretnének elmenni, szintén csalódnak, hiszen Mozart, Schubert vagy Bartók művei nem szerepelnek a műsorukon. A Kairosz hosszú távú célja az, hogy a Brodsky ill. a Kronos Quartethez hasonló köztes helyet foglaljon el a zenei életben.
Tagok:
Gyermán Júlia hegedű Molnár Zsófia hegedű Cs. Nagy Tamás brácsa Sipos Gábor Gergő cselló Vedres Csaba billentyűs hangszerek
Gondolatok Vedres Csaba tollából, az új lemeze kapcsán:
Chick Corea korunk egyik legizgalmasabb, legeredetibb, s nyugodtan állítható: egyik legnagyobb zeneszerzője. Húsz rövid tételből álló zongoradarab-ciklusát, a Childrens Songs-t 1984-ben jelentette meg lemezen. Jómagam 15 éve hallottam először, hamarosan megszereztem a kottáját, megtanultam a darabokat, s onnantól kezdve szinte a mindennapjaim részévé váltak. Nem hagyott azonban nyugodni a gondolat, hogy ezek a rövid tételek annyira változatosak, színesek és tartalmasak, hogy egy részük akár kamarazenévé is bővíthető. Amikor aztán a Kairosz kvartettel lehetőségem nyílt ennek a tervnek a reális megvalósítására, hozzáláttam a munkához. Legalább ennyire izgatott az egyes kis darabok zeneszerzői továbbgondolásának lehetősége is. Nem mintha nem lennének tökéletesek úgy, ahogy vannak. Viszont annyira ötletgazdagok, hogy bizonyos motívumokat érdemesnek tűnt bővebben is kidolgozni, átértelmezni, újragondolni. Játék volt ez a javából, felszabadult, örömteli játék. Így születtek meg a zenei kommentárok. Olyan művek, amelyek átmenetet képeznek az improvizáció és a variáció között. Az előbbinél kötöttebbek, az utóbbinál szabadabbak. Bensőséges, sokféle karakterű anyag született így, amely a tíz zenei kommentár miatt összetételét tekintve is megváltozott, ezért az eredeti, cikluson belüli sorrendnek is változnia kellett vele. Tisztelet Chick Coreának! Együttesemmel, a Kairosszal reméljük, hogy a Childrens Songs sorozat darabjainak gazdagságát sikerül egy újfajta látószögből még jobban kidomborítanunk. (Vedres Csaba)