hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [fesztivál]  2007. december 1. szombat   12:32
nincsen hozzászólás

szerző: Bandi
Family tugedör: Quimby fesztivál az Almássy Téren
2007. november 2-3. Almássy Téri Szabadidőközpont

  Igazi családi ünnepre ébredtünk az év leghagymázosabb éjszakája után annak örömére, hogy több mint húsz év és több év agónia után végleg bezárják Budapest egyik közösségi helyét, az Almássy Téri Szabadidőközpontot. Ez alatt a 25 év alatt több nemzedék is szocializálódott a falai között, mindenkinek van legalább egy története az Almássyval kapcsolatban; hány szerelem kezdődött és végződött ezeken a bulikon, milyen erkölcsi törvények kerültek áthágásra, hány filmszakadás esett meg, mennyi katarzis vagy mély depresszió vette kezdetét
  
  Ezután a family tugedör már csak plázába jár, amíg valaki ismét fel nem találja a spanyolviaszt, és létrehoz egy olyan közösségi teret, amilyen a maga virágkorában az Almássy volt.
  
  A házzáró fesztiválsorozat 13. állomása a Quimby fesztivál lett, akik ezek között a falak között már többször rendeztek hasonló összejövetelt rajongóik számára. A Quimby különböző tagjainak mellékzenekarai két estét is kitöltenek, bízva abban, hogy ezen az éjjelen semmi sem lesz olyan, mint amikor olyan, amilyen.
  
  Mikor odaértünk, épp dalok hallatszottak a konyhából de olyan tömeg volt arrafele, hogy inkább elmenekültünk a kamaraterembe, tudomásul véve, hogy a legfontosabb dolgok egy buliban mindig a konyhában történnek, ám a kamarateremben viszont Kiss Tibor, Kárpáti Dódi, Mikuli Feri és a többiek festményei, ékszerei, installációi voltak láthatóak, emellett a fellépő zenekarok videoklipjeiből mazsolázhattunk, elpilledve a sok hallgatnivaló néznivaló ennivaló és innivaló miatt. Állítólag volt közönségtalálkozó közvetlen nyitás után Reiger Johanna moderálásában, de aki lemaradt róla, az is bőven találkozhatott a zenekartagokkal a büfében vagy a mosdóban, és ezek a fiúk elég lazák és jófejek ahhoz, hogy ne ütközzenek meg mindenféle gyanús elemeken, akik fura kérdésekkel bombázzák a tagokat mint pl. egyetértenek-e azzal, hogy minden budapesti számára épüljön saját pláza, vagy egy átmásolt és igénytelen papírborítékba csúsztatott cédét próbáltak aláíratni emlék gyanánt (sikerrel).
  A nagyszínpadon az első fellépő a Ludditák volt (akiknek most ősszel jelent meg nagylemezük). A Fiáth nővérek ebből az alkalomból gengszer kisasszonynak vagy talán bankárkisasszonynak öltözve nyomták a jóféle magyar rap-et, becsületükre legyen mondva, élőzenés kísérettel, így néha igazán hardcore-os hangulatba csaptunk át. A bibi csak az volt, hogy a hangosítás botrányos volt, olyan hangerővel szólt a zenekar, hogy a büfében is ordítoznom kellett a barátaimmal, pedig igazán nem haragszom rájuk, emellett a szöveget viszont egyáltalán nem lehetet érteni, pedig egy rapzenekarnál ez nem elhanyagolható. Miután mindenki efféleképp kedvére kiordítozta magát, egységes erővel átvonultunk és bezsúfolódtunk a büfébe, ahol aki tehette malátaszörpöt vásárolt, vagy meghallgatta az est következő fellépőjét a Pékséget, Kárpáti Dódi zenekarát. Csodálatos élmény volt látni, hogy az a rokonszenves társaság, akik éppen csak elfértek a nagyteremben, hogyan képesek két perc alatt összezsúfolódni egy tizedakkora helyre, ugyanis a koncertek felváltva a koncertteremben illetve a büfével szemközti kisszínpadon zajlottak. Ez így ment egész este, mint ahogy az évszakoknak, a többnapos fesztiváloknak is megvan a maga saját ritmusa: koncert, büfé, pihi, koncert, büfé, pihi, és a szervezők gondoskodtak róla, hogy ez a ritmus fel ne boruljon, így tehát mindenkinek megvolt a maga fegyelmezett és kultúrált koncertélménye.
  
  Üllői úti Fuck a punktól és az undergroundtól már rég fényévnyi távolságokra került zenekar mára már egy dallamos, könnyen emészthető és felejthető, fesztiválbemelegítésre alkalmas bulizenét játszik, aki szereti ezt a műfajt, az szereti, aki nem, az a büfébe igyekszik átlényegíteni a finom zsírosdeszkákat vöröshagymával, vagy próbál felszedni egy-egy ígéretes szőkét barnát vagy feketét, vagy a N!gaz-zal vigasztalódik, akik igen igényes finom jazz-es funk-os zenét játszanak. Igazi örömzenélés vette kezdetét, a néha egy-egy a színpad környékén lebzselő zenészt felrángattak a színpadra, kezébe nyomtak valami hangszert, oszt szólt minden ahogy kell.
  De találkoztam olyan fiatallal is, aki a Kutya Vacsorájára, gyúrt étlen-szomjan. A hiperaktív Varga Lívius zenekara a hosszú Quimby-csöndből született, és hát igazából ettől a fiatalembertől igazán ezt várjuk, ütős szövegekkel tarkított vastag rockzenét, talán a Quimby testének legerősebb mellékhajtása, ami ha ne adj isten törik vagy szakad, még talán túl is nőheti a Quimbyt. Aztán ez az este is egy erős tudatállapot módosulással zárult csak Kovács B. Gerison gitárjának éles hangja visszhangzott a fülünkben egészen a következő felvonásig, ami szombat este nyolckor vette kezdetét a kamarateremben Lévai Balázs Quimby-dokumentumfilmjével, amiben a tagok elmesélték a zenekar történetét, mi meg jól szórakoztunk, és a végén startoltunk a büfébe, ahol Lívius stand up comedy-ét hallgathattuk. Azt hittem, jobb dumája van ennek a fiúnak, legalább is a koncertekről nekem így rémlett, de azért néha nevettünk a poénokon is. Lehet, hogy csak másnapos volt és fáradt, mint ahogy ezen az esténszinte mindenki.
  
  Szilárd: aki szereti a KFT-t, annak biztos tetszeni fog Szilárd is. Balanyi Szilárd, a Quimby billentyűsének a zenekara hasonló ízvilágot képvisel, mint a 80-as években a KFT, csak kevesebb humorral, viszont szerethető, igényes, dallamos popdalokkal, és még Szilárd hangszíne is kissé hasonlít Bornai hangjára.
  A büfében a szokásos tolongások közepette megtekintettük a Marlboro Man zenekar produkcióját, a koncepció ugyanaz volt, mint előző nap a N!gaz esetében: aki éppen arra járt és talált hangszert, az zenélt.
  Ekkorra már a Tér elérte befogadóképessége maximumát, egyes destruktív nőnemű lények végső kétségbeesésükben megrohanták a fiúvécét, mert már nem lehetett azt a hosszú sort kibírni még fiúzva sem, ám a tömeggel mégis akkor szembesültük igazán, amikor két perc alatt megtelt a színpad előtt a nézőtér és kezdetét vette a Quimby koncert. A tolóajtónál lepattantam a beállt tömegről, olyan zsúfoltság volt, hogy egy kedves ismerősöm zavarában többször elmesélte, hogy bezzeg azon a bizonyos VHK koncerten a kilencvenes években megszakították a koncertet és bemondták, hogy ne ugráljanak egyszerre, mert leszakad a plafon eközben sokat sejtetően hullámzott alattunk a padló. Ezért inkább kint maradtunk az előtérben, de még itt is élvezhető volt a koncert, mert valahogy a technikusok is gatyába rázták a hangminőséget, igazán élvezetesen szólaltak meg a régi jó Quimby dalok, az Otthontalanság otthona-tól a Kaosz amígos-on keresztül a Kilégzéseken át egészen a Family tugedör-ig. A zenekar forrongott, a közönség pedig szívesen átvette ezt a módosult tudatállapotot, így ismét méltó módon megünnepeltük Kiss Tibor és a Quimby feltámadását, abban a biztos tudatban, hogy ebben a zenekarban még mindig van valami amit még nem játszottak el, még mindig élő a produkció, és nem csak múltja és jelene, hanem jövője is van annak a zenekarnak, amin e 15 év (!) alatt egy egész nemzedék felnőtt. Eképpen megnyugodva és az utolsó sör társaságában nyúltunk el a Realistic Crew zenéjére, ám a következő emlékkép a hatos éjszakai busz volt, ahogy robog velünk a körúton



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 moonspell    nonverse    galileo    mardi gras    emilrulez    milovice    septic flesh    serious black    guns n’ roses    ladytron    architect    a kandúr    obsidian kingdom    doherty    hatebreed    sentinels     the safety fire    steelwing    tony iommy    johnny depp    buttercup    sounds of a playground fading    stormraizer    origin    tatu18  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!