hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2007. november 26. hétfő   15:30
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Apocalyptica, Sturm Und Drang
2007. november 7, Petőfi Csarnok

  Akármennyire hihetetlenül hangzik, nekem ez volt eddig az első Apocalyptica koncertem. Az utóbbi években a finn banda számos alkalommal látogatott el hozzánk, és aki kíváncsi volt rájuk, az már minden bizonnyal látta őket valahol, legalább egyszer. Én valahogy eddig kimaradtam a szórásból, de ezúttal végre bepótoltam minden hiányosságomat, és élőben is élvezhettem az északi csellisták előadását.
  
  Elsőként a Sturm Und Drang nevű csapat szállta meg a színpadot, akik szintén Finnországból érkeztek. Úgy hangzás alapján könnyen valamiféle náci fiókszervezetre lehetne asszociálni a névről, de aki egy kicsit is jártas a művészettörténetben, az pontosan tudja, hogy ez a megnevezés egy 18. századi német irodalmi-filozófiai irányzatot takar. A banda zenéje ennek ellenére igazából nem tartalmaz túl nagy megfejtéseket, de már-már a pofátlanság határát súrolóan zsenge életkoruk miatt külön figyelmet érdemelnek. A zenekar 2004-ben alakult, ebben az időben a tagok 12-13 évesek voltak! És hogy a nagykorúnak még bőven nem mondható kölkök 2007-ben nem kisebb név, mint az Apocalyptica társaságában utazzák be Európát, ez pedig már egészen elképesztő!
  A Sturm Und Drang-nak eddigi munkássága egy idei debütalbumból áll, Learning To Rock néven. Bár látszott, hogy a fiatalok még egy picit megilletődöttek voltak a deszkákon, a koncertjük mégis olyan volt, mintha nem most „tanulnák a rock-ot”, hanem már igen előrehaladott stádiumban lennének. Persze azért nem volt vérprofi a produkció, de a srácok nagyon jó ráérzéssel és beleéléssel nyomták az ízes heavy metalt. Tudnak bánni a hangszereikkel, az énekesüknek kifejezetten jó hangja van (bár kíváncsi vagyok mi lesz akkor, ha majd elkezd mutálni...), az Iron Maiden feldolgozás (jelen esetben: Fear Of The Dark) pedig garantált sikert jelent a magyar közönség szemében. Ígéretes csapat a Sturm Und Drang, szerintem még fogunk hallani róluk...!
  
  Az Apocalyptica sosem a kispályázásról volt híres, most is nagyon komoly színpadképet állítottak fel. A deszkákon négy óriási, koponyát formáló trón helyezkedett el a csellisták részére, és persze középen a dobcucc. Ezen kívül hihetetlenül jó fényjátékok és -effektek színesítették a produkciót, nekem az tetszett a legjobban, amikor a lámpák a székek mögülről világítottak, és olyan hatást keltett, mintha a koponya-kivágások szeme lövellt volna fényeket.
  A banda elsősorban a legfrissebb, Worlds Collide című albumról szemezgetett, az azonos című számmal indították a programjukat. De rögtön utána már a Refuse/Resist érkezett, a Sepultura szerzeménye. Ez máris mutatta, hogy feldolgozásokból sem szenvedünk hiányt ma este, ennek kifejezetten örültem, hiszen nagyon kedvelem az finnek interpretációit. Természetesen a feldolgozások nagy része a Metallicától ment, amelyekkel az Apocalyptica az első nagy sikereit érte el. Szerintem ezekre volt a legnagyobb üdvrivalgás, ezeket élvezte a legjobban a közönség. Nem csoda, a Fight Fire With Fire, Seek & Destroy, Enter Sandman, One, és a Nothing Else Matters fantasztikus hangulatot biztosítottak. Csak annyi volt zavaró, hogy rendszeresen lerövidítették a számokat, kispóroltak részeket, így olykor nehéz volt követni a jól ismert dallamokat...
  A hangulat kialakulásában természetesen a saját szerzemények is főszerepet játszottak. Természetesen az új album számaira helyeződött a hangsúly, az I´m Not Jesus, Grace, Last Hope, Helden, S.O.S. dalokat játszották innen, de a korábbi alkotásokról is terítékre került például a Bittersweet, Betrayal, Life Burns, és legvégül a Seemann. Szintén nagy elismerést aratott még a Hall Of The Mountain King, Paavo vezényletével. Ő egyébként végig rendkívül vidám volt, folyamatosan biztatta és szórakoztatta a közönséget. A leghiperaktívabbak kétségkívül Eicca és Perttu voltak, sokszor előrejöttek óriási hangszereikkel hajat rázni a rajongók nagy örömére. A már csak kisegítő tagnak számító Antero viszont végig a helyén ülve húzta-vonta a témákat. Pár napos borostával, napszemüvegben, érzelemmentes arckifejezéssel maga elé meredve akár a Blaha-aluljáróban is bazseválhatott volna, minden feltűnés nélkül...
  Sokat hozzáadott a produkcióhoz Mikko Sirén dobos teljesértékű taggá válása, de azért el kell mondani, hogy több dalból (főleg a különféle énekesekkel készült koprodukciókból) azért hiányoztak számomra az énekes részek. Igaz, a közönség olykor kivette a részét az éneklésből (főleg a Metallica daloknál), de lehet hogy elkellene egy főállású énekes is a csapatban. Ez egyébként egy új ízt vinne a lassan önismétlésbe forduló Apocalyptica világába.
  
  Hogy az elmúlt évek fellépései közül kinek melyik volt a legjobb Apocalyptica koncert, az mindenkinek a saját ízlésére van bízva. Részemről nincs sok vitának helye, lévén nincs összehasonlítási alapom a korábbi bulikkal, hehe... Az tény, hogy az Apocalyptica talán minden eddiginél látványosabb showt nyomott a Pecsában, különös tekintettel a fényeffektekre. A csapat nagyon élvezte a fellépést, minden bizonnyal ezért is jönnek olyan szívesen hozzánk újra és újra. Perttu, Eicca, és Paavo vidáman, nagy átéléssel játszottak, nem egyszer fejük fölé emelgették súlyos hangszereiket. A hangzás is rendben volt, némi koncentrálással mindegyik zenész játékát ki lehetett hallani. Egyedül az hatott idegesítőnek, hogy az első sorok tini rajongói állandóan olyan sivítozást csaptak, hogy attól még Ricky Martin is elszégyellte volna magát...
  Az Apocalyptica idén is jött, idén is látott, idén is győzött, és bár már nem hiszem, hogy sokan vannak a stílus iránt elkötelezettek közül, akik ne látták volna a finneket legalább egyszer, de azért remélhetőleg lesz még alkalmunk ismét a színpadon üdvözölni őket, mert az Apocalyptica koncertjében csalódni sosem lehet.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Apocalyptica

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 anna & the barbies    sirenia    mezumm    victor hugo    jessica biel    pain of salvation    rio    church of misery    kassandra    nuclear assault    vortex    cadik    architects    wass albert    john frusciante    spielberg    lamb of god    mustasch    ten56    enter shikari    the hellacopters    dave gahan    palov & mishkin    danielle spencert    venom prison  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!