hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2007. november 24. szombat   13:40
nincsen hozzászólás

szerző: Bandi
Mitsoura
2007. október 26. Almássy Téri Szabadidőközpont

  Mint tudjuk, az Almássy Téri Szabadidőközpontot hosszú és keserves agónia után végleg és könyörtelenül bezárják, átadva a legendás helyet a turizmusnak. Ebből az alkalomból tartanak több hónapos házzáró fesztiválsorozatot a szervezők. A fesztiválsorozat egyik állomása a Miczura Móni és zenekarának a Mitsoura-nak fellépése, akik szokatlanul hosszú várakozás után arcátlanul rövid koncertet adtak.
  
  Bár a hely számomra a csapolt félbarna sör és a májkrémes-hagymás szenyó fogyasztása miatt is vonzó, mégsem ezért látogatom (látogattam) elsősorban az Angol Beteg Teret.
  A sehol meg nem hirdetett előzenekar koncertje is elmaradt és erről is csak szájhagyomány útján értesültünk, meg néha azokból a koppanó hangokból, ahogy néhány türelmetlenebb sorstársam lepattant a nagyszerűen kidekorált elhúzható ajtóról, ami a nagyterembe vezet. Mindegy, fogjuk rá, hogy rossz napjuk volt a szervezőknek, a zenekaroknak, és nekem is. Végül is közel két órás várakozás, a sokadik májkrémes szenyó és sör elfogyasztása után végre mégiscsak élvezhettük Mónika hangját.
  
  Mitsouráék ez évben adják ki új lemezüket, a második stúdióalbumot, minek lemezbemutató koncertje már meg is történt úgy nyárutó tájékán. A lemez kiadása ugyan késik, ám a koncert gerincét zömmel az új dalok alkotják.
  Üdítő jelenség Miczura Mónika megjelenése a mai világzenei palettán a nemcsak egy hatéves számára is egyből felismerhető összetéveszthetetlen hangja, hanem a színvonalas produkció miatt is, amit zenekarával nyújt a magyar és immár nemzetközi közönségnek.
  
  Móni Monori Andrással (kaval, szaxofon), Moldvai Márkkal (elektronika, billentyűs hangszerek) Szalai Péterrel (tabla, ütős hangszerek) és Lukács Miklós cimbalmos kollégával lépett színpadra. Jó ránézni erre a lányra, kék csillogó stólájával és fényes fekete hajával indiai asszonyként pillantott a közönségre és nyitotta dalra a száját. A vizualitást tovább fokozta Mandula Éva videóanimációi, aki az indiai és roma festészet motívumait használja lelkesen. Látszik, hogy ezek a zenészek komolyan veszik művészetüket, fiatal ám felkészült csapatot láthatunk-hallhatunk, és olyan összetett audio-vizuális élményt kapunk, hogy az ember elégedetten kortyolja a félbarnát.
  
  Az első lemezzel nálam borotvaélen táncolt a zenekar, bár nem a minőséget illetően. Ugyanis Besh O Drom-os korszak óta megszoktam Mónitól az autentikát, és ezután nekem majdnem sok volt az elektronika így szólóban. Ám tudomásul kell venni, hogy Móni ezt a járt-járatlan utat választja, és akkor már nyugodtabban dől hátra a karosszékben az ember, hogy az elektronika segítségével tegyen egy képzeletbeli utazást Indiába, egészen a roma nép gyökeréig. A második lemez, így élőben először hallgatva ígéretesnek tűnik. Ilyen konzervatív majomként örömmel vettem, hogy a hagyományos hangszerek nem szorultak háttérbe, sőt még erőteljesebb lett a cimbalom, és a szaxofon is. Telt, mély, dögös hangzást kaptunk, a zenéből sikerült kiirtani az előző lemezen még csírában lévő tánczenei elemeket és Móni hangja is régi fényében tündökölt. Néhány ismerős számot is játszottak, mint a Lei Toi-t, vagy az Iboly-t erősen áthangszerelve.
  
  A második lemez általában eldönti, hogy lesz-e folytatása a zenekarnak, és ha igen, milyen. Mitsoura-ban érezni energiát, az új számok logikus és méltó folytatásai a megkezdett életműnek, ezért várakozással tekintünk az új lemezre, és kíváncsian várjuk a folytatást.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 kalózok    maradék    ripoff raskolnikov    titanic    akusztika    halflives    uada    mörbid carnage    torture squad    propeller band    magyar rádió gyermekkórus    jim carrey    watain    srecna mladina    +she+    kawa musical circus    malevolence    hatóságilag tilos    depp    gerard depardieu    tracer    közért noise    hó márton és a jégkorszak    charlie winston    amoral  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!