A modern filmkészítés egyre több komputeranimációt vesz igénybe: a néző sosem tudhatja, hogy amit a vásznon lát, valóban megtörtént-e; a színészek sokszor csak a zöld vászon előtt pantomimeznek, minden mást később, a technikusok varázsolnak köréjük. David L. Cunningham, az Ébredő sötétség (Seeker: The Dark is Rising, bemutató: november 8.) rendezője, azonban úgy véli, hogy a színész akkor játszik igazán, ha valóságos környezetben teheti: ezért varázslatos fantasy filmjében igyekezett a legtöbb helyszínt, várkastélyt, ősi templomot, kriptát, viking falut felépíteni, és az időutazó, a sötétség katonái ellen harcoló főszereplőit valóban keresztülvezetni minden lehetséges kalandon. Többségük hálás volt a lehetőségért. De azért akadtak kivételek.
Az Everwood című tévésorozatban népszerűvé vált Gregory Smith, aki a főszereplő bohém bátyját alakítja, alaposan meglepődött, amikor megérkezett annak a résznek a felvételére, amit a forgatókönyv mindössze két rövid mondattal írt le: Középkori piactér. Verekedés a zöldségeskordén. Az egyszerre hat kamerával rögzített jelenetben ugyanis vagy harminc statiszta is közreműködött, akik folyamatosan rohadt zöldséggel dobálták a verekedőket, míg a kamerán kívülről két asszisztens élő csirkéket vágott hozzá a színészekhez. Korábban én is a teljes átélésben hittem mondta később a 24 éves színész. De három napig forgattuk ezt a részt, azalatt körülbelül negyven csirke talált képen: azt hiszem, értem már, mi a jó a zöld vászonban.