A kamaszokról szóló mozivígjátékok és tévésorozatok néha jók, néha rosszak, de egy baj mindig van velük: az őket néző gimiseknek semmi esélyük, hogy felismerjék magukat a vásznon vagy a képernyőn. A főszereplők sosem olyanok, mint életbeli kortársaik. a kis Seth Rogen legalább is így érezte, amikor középiskolás korában egy haverjával forgatókönyv-írásba kezdett. Olyanba, amilyen igazán róla szól: a nagyszájú, de szégyellős; vicces, de gátlásos dagiról meg a gebe haverjáról, és arról, hogy a csajok izgalmasak, de ijesztően távoliak. A forgatókönyv két hét alatt el is készült, ám szerzői még 12 éven át javítgatták. Állítólag csupán egyszer fogta el őket a bizonytalanság, amikor az Amerikai pite mozielőzeteseit látták. De a film után ismét megnyugodtak: a pite vicces volt, de ugyanolyan távol maradt a valóságtól, mint a többi efféle vígjáték. Így aztán nyugodtan javítgatták tovább a saját forgatókönyvüket, hogy az ő szereplőik között minden mondat őszinte legyen.
Szerencsére az őszinteség nem zárja ki az elsöprő humort. Ezért lehet a Superbad avagy miért ciki a szex? (Superbad, hazai bemutató: október 18.) az őszi szezon legnagyobb sikere az Egyesült Államokban: öt hete van műsoron és ritka módon még mindig tartja magát a Top5-ben, a 20 millióból készült film eddig több mint 111 millió dollár bevételt hozott alkotóinak. És a hírnevet. Seth Rogen mára válogat az írói felkérések között. Talán már azt sem érti, ifjú mamlaszként miért volt olyan nehéz becsajoznia.