hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2007. május 4. péntek   12:10
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Rhoda Scott
2007. április 3. Millenáris

  A nagy érdeklődésre való tekintettel a Rhoda Scott fellépése némi túlzással mintegy varázsütésre ülőhelyesről állóhelyessé változott, noha sokan szerettek volna ülve elmélyedni Rhoda Scott muzsikájában. Nagyon dicséretes, hogy a korosodó közönség a 20 órai nyitástól végigállta a kiadósnak nevezhető majd kétórás produkciót a hátsó sorok kivételével, mert hátul bizony ülőhelyes volt. A levegőben is benne volt, hogy várhatóan senki se fog csalódni ezen a fellépésén és újra hallhatjuk kedvenc Rhoda-standardjainkat. Ez volt a közönség óhaja - de tudjuk, hogy az előadóművészek a nagy többségben nem azokat a számokat játsszák el, melyeket a publikum szeretne hallgatni, így volt ez a mostani estén is. Néhány dallal szeretném érzékeltetni, hogy mire is gondoltam. Itt van pl.: Misty, Moonlight Serenade, Take Five vagy éppen a Summertime tudom, hogy unalmas ezerszer újra hallgatni e dalokat, de nekem mégis ezek jelentik Rhodat. Bár Rhoda és kis zenekara hanyagolta ezeket a dalokat, mégis hozta a formáját, és szerényen fogalmazva újra lenyűgözte a mindenkori 30-40-es korosztályt.
  
  Rhodának volt ideje megismerni, elmélyedni és kiaknázni hangszeréből a legjobbakat, melyről ezen a fellépésén is meggyőződhettünk. De nem szeretném túlfokozni gondolataimat, de tény, hogy Rhoda kiváló populáris/jazz- orgonista, aki lelke mélyén még talán kántor is, aki a híveinek néhány könnyed mozdulattal nem csak zsoltárokat, hanem Bach és kortársainak bármely tételét lazán kirázza kisujjából. - De ezen a koncerten csak a ráadásban hallottam valamilyen rövidebb felturbózott fúgát. Hogy miért csak egy rövidet? - erre csak ő tudja a választ.
  
  Egyébként a játéka nem csak 10 ujjból, hanem igen kiváló lábbasszus játékával is kiegészült, melyet csak néhány szerencsés láthatott az első sorból. Aki nem látta az tényleg sajnálhatja, hogy zsonglőrködik és nyomja azokat a pedálokat. Természetesen az est másik ünnepelt sztárja a pozanos szólista Sarah Morrow, aki inkább aranyos volt, mint szerény. Hallhatóan tényleg jó játékos, de véleményem szerint az egész előadást egy kicsit túljátszotta. A trió leggyengébb láncszeme viszont Julie Saury dobos volt, aki nem esztétikailag, hanem játékával nem tudott meggyőzni. Igaz, játéka pontos és precíz, de az esetleges szólói fantáziátlanok, unalmasak és erőtlenek voltak. A trió egyedüli meggyőző játékosa maga Rhoda volt, aki vállán vitte az egész produkciót.
  
  Végül is mi másért mentünk el erre a koncertre, mint magáért Rhoda Scottért és az egész produkciót fémjelező a kiváló és fantázia dús Hammond orgona hangjáért, Rhoda kedvenc hangszeréért a Hammond B-3-ért és a dupla hangfalas Leslie-iért. No igen, lapozzunk csak vissza egy kicsit a Hammond történetes füzetben és eljutunk egészen az 50-es, 60-as évekig, ahol a jazz máig koronázatlan orgonakirálya, Jimmy Smith (1925. december 8. 2005. február 8.) nevébe is belebotlunk. De jöjjön inkább még néhány gondolat, és hallgassuk tovább otthon csendben Rhoda Scott vagy Jimmy Smith játékát bakelitről, CD-ről vagy amink éppen van, mert ez alkalommal újra meghódította a pesti közönséget, a kis rasztásított hajfonataival, mosolyával bravúros játékával/feldolgozásaival Duke Elingtonjával, Galt MacDermot-jával, Ray Charles-éval és még ki tudja, mi minden elhangzott dalaival.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 sorronia    világgödör    clutch    a titánok harca    tobias sammet    alcohol    slash    live life hard    my gift to you    johnny depp    melting clouds    apocalyptica    ronnie james dio    senses fail    the iron maidens    emily browning    kiscsillag    stentor    posthum    black foxxes    we came as romans    herbaliser    chris pontius    fuwdo    live on ten legs  

r48
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!