hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
interjú [hazai hangok]  2007. február 22. csütörtök   12:22
nincsen hozzászólás

szerző: Eliána
Holt Költők Társasága


  Megjelent az új albumotok, immáron a negyedik. Mesélnétek a kezdetekről és a mostani időszakról egy kicsit?
  
  A zenekar 1998 tavaszán Budapesten alakult. Újsághirdetés útján találtunk egymásra, találkozásunk a véletlennek is köszönhető, így a zenekar arculata, stílusa is az idők folyamán az együttzenéléssel alakult ki. A HKT sajátos zenéjét (alterock-darkwave) lebegős gitárok, dinamikus ritmusok. A zenekarból egy baráti társaság lett. A jó hangulatú és termékeny próbák következtében rászántuk magunkat demófelvétel készítésére és koncertezésre, majd 2000-ben az első lemez felvételére melynek címe: Kinyíló égbolt. Ezután megnyíltak a fesztiválok kapui is, egyre több helyen szerepeltünk. Ez az időszak nagyon mozgalmas és élményekben gazdag volt. 2002-re meg is született a második album anyaga melynek címe: Mikor fáj az élet. Egy munkahelyi ismeretség útján került Mák Gergő a csapatba, akivel két évet húztunk ki. Ebben a két évben született egy újabb album. Egyszerre elmész címmel. Elkészült az első videóklip, sikeresen lezajlott az első országos turné. Sajnos egyre inkább előjöttek azok a személyes ellentétek, melyek miatt a basszusgitárostól megváltunk. A turné alatt ismertük meg Fodor Zsófiát, akivel nagyon hamar barátságot kötöttünk. A legkézenfekvőbb volt őt felkérni a hirtelen megüresedett basszusgitáros poszt betöltésére. Zsófival emberileg és zeneileg is megtaláltuk azt, amit Atus kiválásával elvesztettünk. 2005 évben megújult erővel végeztük alkotómunkánkat, Zsófival olyan dolgokat is meg tudtunk valósítani, amire addig sem szemléletileg, sem technikailag nem voltunk képesek. A lemez Gyönyörűszép vagy című daláról egy korábbi koncerten klip is készült. Időközben összeállt egy akusztikus koncertműsor, így most az elektromos koncertek mellett kisebb helyen meghittebb hangulatú akusztikus koncerteket is adunk.
  
  Hogyan értékeled a zenekar fejlődését? Mi az amiben változott az új album az előzőhöz képest?
  
  Igazából én nem érzek túlzott változást, talán egy picit nyersebb lett és dinamikusabb, erre valahol törekedtünk is. Hangzásában nem sok változás van, a zenekar már az első albumnál megtalálta azt a hangzást, amit igazán magáénak érez.
  
  Ki írja a dalokat? Hogyan készül el egy-egy számotok?
  
  A dalok kétféleképp születnek: valaki lehoz egy konkrét témát, és ha mindenkinek tetszik, akkor megcsináljuk. A másik: közös improvizációból kerekedik ki valami. A szövegeket mindig az énekes írja.
  
  Milyen gyakran koncerteztek? Mennyire adott a lehetőség számotokra? Van már törzshelynek számító bázisotok?
  
  Havi 1-2 bulink van. Ez persze változó. Főleg pesti klubokban játszunk, nyáron fesztiválokon. Két éve volt egy országos turnénk, ami elég jól sikerült. Több helyen is visszatérők vagyunk: Benczúr, MPC, Gyár. Most intéződik, hogy lesz egy fix törzshelyünk, a Sark Presszó, itt havi rendszerességgel játszhatunk majd.
  
  Koncerten mi alapján tujátok eldönteni, tetszettetek-e?
  
  Hát igen, az biztos, hogy a mi koncertjeink nem azok a pogózós bulik, hanem „táncikálunk, nézelődünk, élvezzük a zenét”. A tetszés nem annyira látszik, inkább érződik. A taps mellett az éneklés sok mindent elárul. Jó érzés, ha felhallatszódik a színpadra a közönség ének, vagy észrevesszük a mozgó szájakat.
  
  Nektek nem a mennyiség, hanem a minőség számít? Nem az a lényeg, hogy legyen kétezer ember, hanem mondjuk csak tíz, de az olyan legyen, hogy a zenétek vonzza?
  
  Mindig nagyon örülünk, ha sokan vannak és az ismerősöknek is, ha lejönnek minél többen, de az igazi elismerést mégis azok a vadidegen emberek jelentik, akik megnézik a koncertet és lejönnek máskor is, mert tetszik nekik a zenénk. Mindnyájunknak fontos a siker, csak nem mindegy, hogy milyen áron. Minden embernek bele kell nézni reggel a tükörbe és egyáltalán nem mindegy, hogy mit lát ott. A szakmai pozitív visszajelzések is elismerést jelentenek.
  
  Van-e menedzseretek, vagy aki segít nektek a szervezésben?
  
  Így kimondottan nincs. Mindent magunk intézünk.
  
  Mi az, amit kiemelnél a zenétekből?
  
  Nem használunk sablonokat, kliséket, talán ebben áll a zenekar egyénisége. Szeretünk változatos, érdekes ritmusokat használni, ezért a dobosunkat gyakran dicsérik is.
  
  Szoktatok játszani feldolgozásokat?
  
  Nem. Nem szoktunk.
  
  Tervek?
  
  Szeretnénk új albumot. Születtek már új nóták, de még nem fogjuk játszani őket, mert ki kell forrniuk. Ahhoz, hogy egy új lemez anyaga összeálljon szerintem minimum másfél év kell, hogy kidolgozott és ne összecsapott legyen. Folyamatosan koncertezünk és próbálunk minél több vidéki helyszínre is eljutni. Nyáron pedig szeretnénk minél több fesztiválon játszani.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2021. január 27.
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten (A38 Hajó - Budapest)
2021. január 31.
Online koncertre vár minket a Dream Theater
2021. február 16.
The Dead Daises Glenn Hughes-zal, 2021. Barba Negra
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Megjelent a Lélekhelyek kislemez: interjú az Illetve zenekarral
Talk2night: új nagylemez, új videóklip és interjú
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről
Drawing interjú: „Egy hardcore koncert maga egy sport, egy kemény meccs, ha azt akarod, hogy igazán üssön a dolog!”
”Egy sokkal érettebb, úgymond felnőttebb Punnany vagyunk” – interjú Meszes Balázzsal a PunnanyMassif énekesével
Villáminterjú az In Flames gitárosával, Björn Gelotte-tal
”Annyi ötletem van” - interjú a Czutor Zoltánnal az új Belmondo albumról és a zenei menedzser képzésről
Mindig zavart, hogy csak gitáros vagyok, és nem tudok énekelni - A nyughatatlan
 kiemelt 
The Dead Daises Glenn Hughes-zal, 2021. Barba Negra
  
Újabb fejezetéhez érkezett a Dead Daisies története, ami a korábbiaknál is kalandosabb éveket ígér

Fleshgod Apocalypse, Ex Deo 2021
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten
Jethro Tull – The Prog Years 21
Pineapple Thief az A38-on
 friss hozzászólások 

Turin Horse címmel debütál a Bengal rockprojekt videoklipje (1)
Interjú Kalapács Józseffel (2)
Insomnium, The Black Dahlia Murder (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 maci laci    gyár    drawing    vodku    rimszkij-korszakov    burzum    téglás zoli    amber smith    isis    lakatos róbert    szerk alatt    hugo cabret    simple plan    meltdown    marian cosma    zach galifianikis    make do and mend    the girl with the dragon tattoo    tara reid    william hurt    the big bunny hall swinger club    tomi koivusaari    scarred by beauty    scorpions    paul rudd  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2021 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!