hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [médiaművészet]  2007. február 18. vasárnap   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
Láthatatlan Filmek Klubja - IV. Megfordított narratívák – új irányok az elbeszélésben
2007. március 2., péntek, 18:00. Budapest - Ludwig Múzeum (IX. Komor Marcell u. 1., I. emeleti előadóterem)

  A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció; márpedig az igazán reális.
  (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)
  
  A Láhatatlan mozi: A korai amerikai avantgárd film 1894-1941, Maya Deren mágikus világa azoknak a mindeddig ismeretlen amerikai filmkészítőknek a tevékenységét fedezi fel, akik az Egyesült Államokban és külföldön dolgoztak a mozi feltalálásától a II. Világháborúig. Az avantgárd művészek produkcióit ahogyan a filmgyártás minden szintjén működő professzionális filmrendezők és amatőr filmkészítők együttműködtek egymással az innovativitás és az (oly gyakori) ellentmondásosság nézőpontjaiból mutatjuk be. Létrejöttük óta e filmek közül sok nem volt elérhető, néhányat nyilvánosan soha nem is vetítettek, és másolatokban sem volt hozzáférhető egészen mostanáig. A világ vezető filmarchívum-gyűjteményei közül hatvan a New York-i Anthology Film Archivesszal együttműködve élesztette fel a mai közönség számára a filmtörténetnek ezt a sokáig elhanyagolt időszakát.
  
  Olyan korai alkotók, mint D. W. Griffith és Lois Weber, az ötcentes mozik közönségbarát melodrámáin keresztül a filmes elbeszélés radikális nyelvét fejlesztették ki. Kísérleti fantáziák jelentek meg olyan független filmekben, mint a Holdföld (1923-26 körül), Altatódal (1929) és A híd (1929-30). A depresszió-korszak társadalmilag öntudatos filmkészítői újraformálták a dráma műfaját, mint Josef Berne búskomor Fekete hajnala (1933) és Strand és Hurwitz vitriolos Szülőföldje (1937-41): mindegyikük a nyers valóságot ábrázolja. A paródia és szatíra otthagyja a jelét Theodore Huff Kis italján (1932) és Barlow, Hay és Le Roy Még te is én vagyokján (1937). David Bradley Saki Sredni Vashtarja (1940-43) pedig véletlenszerű posztmodern szemléletével vált a korát megelőző filmmé.
  
  Filmek:
  
  1. Ház zárt redőnyökkel, (1910) D. W. Griffith, 2. Bizonytalanság, (1913) Lois Weber, Phillips Smalley, 3. Holdföld, (1923-26 körül) Neil McGuire, William A. OConnor, 4. Altatódal, (1929) Boris Deutsch, 5. A híd, (1929-30) Charles Vidor, 6. Kis ital, (1932) Theodore Huff, 7. Fekete hajnal: Címek, Szántás, A nap vége, Egy éjszakai emlékezés, (1933) Josef Berne, 8. Szülőföld: Megvásárolt és kifizetett, A menetelésen, Kis emberek milliói, Egy ember meggyilkolása, (1937-41) Leo Hurwitz, Paul Strand, 9. A világ ma: fekete légió, (1936-37) by Nykino, 10. Még te is én vagyok (1937) Roger Barlow, Harry Hay, Le Roy Robbins, 11. Iskolapélda, (1941) Christopher Young, 12. Saki Sredni Vashtar, (1940-43) David Bradley
  (Fekete-fehér, USA, 155 perc)
  
  További info:
  tel.: (06-1) 555-3444
  fax: (06-1) 555-3458
  
  Részvétel: ingyenes!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2017. december 4.
Egy angol New Yorkban - a Dave Holland Trio Budapesten (MOM Kulturális Központ)
2017. december 11.
Visszatér Budapestre a világhírű Harlem Gospel Choir
2017. december 21.
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Újra Tetoválók Éjszakája Budapesten
Balett, előítéletek nélkül - először Magyarországon a Dance Theatre of Harlem
Bemutatjuk az ország legrosszabb matektanárát
Élményekkel teli ünnepvárás decemberben a Müpa Kultúr Kültéren
Dresch Vonós Quartet: Forrásból
Vásáry André az Arénában
A két legősibb hangszer találkozása, Rost Andrea és Vigh Andrea ének-hárfaestje a Zeneakadémián
Terápia 3. évad
 kiemelt 
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
  
A magyar „Swing´n Pop” zenei stílus meghonosítója december 21-én a MOM Sport Rendezvényközpontban ad koncertet harmadik nagylemezének, a “Swing karácsony”-nak a zenei anyagából

Harlem Globetrotters, show Budapest!
Enrique Iglesias dupla koncertet ad tavasszal Budapesten!
Accept - A heavy metal legenda Barba Negra Music Clubban
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 frogshow    after rain    vortex    satyricon    rubicon    jon oliva    grammy    barack obama    warbringer    kmfdm    uwe boll    vin diesel    diabolus in musica    jag panzer    alesana    the legend of the guardians    hour of penance    archer    bogoz    january jones    hs7    uma thurman    verge    taylor swift    h.power  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!