hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [médiaművészet]  2007. február 18. vasárnap   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
Láthatatlan Filmek Klubja - IV. Megfordított narratívák – új irányok az elbeszélésben
2007. március 2., péntek, 18:00. Budapest - Ludwig Múzeum (IX. Komor Marcell u. 1., I. emeleti előadóterem)

  A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció; márpedig az igazán reális.
  (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)
  
  A Láhatatlan mozi: A korai amerikai avantgárd film 1894-1941, Maya Deren mágikus világa azoknak a mindeddig ismeretlen amerikai filmkészítőknek a tevékenységét fedezi fel, akik az Egyesült Államokban és külföldön dolgoztak a mozi feltalálásától a II. Világháborúig. Az avantgárd művészek produkcióit ahogyan a filmgyártás minden szintjén működő professzionális filmrendezők és amatőr filmkészítők együttműködtek egymással az innovativitás és az (oly gyakori) ellentmondásosság nézőpontjaiból mutatjuk be. Létrejöttük óta e filmek közül sok nem volt elérhető, néhányat nyilvánosan soha nem is vetítettek, és másolatokban sem volt hozzáférhető egészen mostanáig. A világ vezető filmarchívum-gyűjteményei közül hatvan a New York-i Anthology Film Archivesszal együttműködve élesztette fel a mai közönség számára a filmtörténetnek ezt a sokáig elhanyagolt időszakát.
  
  Olyan korai alkotók, mint D. W. Griffith és Lois Weber, az ötcentes mozik közönségbarát melodrámáin keresztül a filmes elbeszélés radikális nyelvét fejlesztették ki. Kísérleti fantáziák jelentek meg olyan független filmekben, mint a Holdföld (1923-26 körül), Altatódal (1929) és A híd (1929-30). A depresszió-korszak társadalmilag öntudatos filmkészítői újraformálták a dráma műfaját, mint Josef Berne búskomor Fekete hajnala (1933) és Strand és Hurwitz vitriolos Szülőföldje (1937-41): mindegyikük a nyers valóságot ábrázolja. A paródia és szatíra otthagyja a jelét Theodore Huff Kis italján (1932) és Barlow, Hay és Le Roy Még te is én vagyokján (1937). David Bradley Saki Sredni Vashtarja (1940-43) pedig véletlenszerű posztmodern szemléletével vált a korát megelőző filmmé.
  
  Filmek:
  
  1. Ház zárt redőnyökkel, (1910) D. W. Griffith, 2. Bizonytalanság, (1913) Lois Weber, Phillips Smalley, 3. Holdföld, (1923-26 körül) Neil McGuire, William A. OConnor, 4. Altatódal, (1929) Boris Deutsch, 5. A híd, (1929-30) Charles Vidor, 6. Kis ital, (1932) Theodore Huff, 7. Fekete hajnal: Címek, Szántás, A nap vége, Egy éjszakai emlékezés, (1933) Josef Berne, 8. Szülőföld: Megvásárolt és kifizetett, A menetelésen, Kis emberek milliói, Egy ember meggyilkolása, (1937-41) Leo Hurwitz, Paul Strand, 9. A világ ma: fekete légió, (1936-37) by Nykino, 10. Még te is én vagyok (1937) Roger Barlow, Harry Hay, Le Roy Robbins, 11. Iskolapélda, (1941) Christopher Young, 12. Saki Sredni Vashtar, (1940-43) David Bradley
  (Fekete-fehér, USA, 155 perc)
  
  További info:
  tel.: (06-1) 555-3444
  fax: (06-1) 555-3458
  
  Részvétel: ingyenes!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2018. december 12.
Within Temptation: decemberben Budapesten
Dead Daisies - Welcome To Daisyland – EU Winter Tour 2018 - Barba Negra Music Club
2018. december 18.
Pretty Maids: Karácsony előtt pótolják az elmaradt tavaszi koncertet
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Cziffra György Fesztivál Életmű és Tehetség-díjai 2019-ben harmadik alkalommal kerülnek átadásra
Adventi készülődés a Cziffra Fesztivállal
Balázs János születésnapi koncertkörútja során bejárja a világ jelentős koncerttermeit
Mackolás karácsonyra
Ismét Magyar Brand lett a Fonó
A VHK zenekar egyik alapító tagjának könyve
Felhívás - Énekelj te is az Arénában!
Ők az ország legjobb fiatal fejlesztői
 kiemelt 
IAMX visszatérés jövőre a Dürer Kertben
  
Több A38-as és Szigetes koncert után jövőre a Dürer Kertben játszik majd az IAMX, azaz Chris Corner szóló zenei projektje

Pretty Maids: Karácsony előtt pótolják az elmaradt tavaszi koncertet
The Iron Maidens: Maiden tribute 2019-ben a Durerben
Original Enigma Voices
Postmodern Jukebox - Welcome to the Twenties 2.0 World Tour
 friss hozzászólások 

A rock ötven árnyalta - The Dead Daisies (2)
Satyricon, Suicidal Angels (3)
Könyvtárban forgatott klipet az Emma Undressed (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 enslaved    d.o.c.    hobo blues band    a végső állomás    crimson shadows    tranker kata    battlecross    haydamaky    the kolin    korog    korom attila    joe satriani    ensign    hope the last    pettybone    fővárosi nagycirkusz    scott glenn    iphone    rite    szabad európa rádió    barba negra track    prometheus    grammy    aranyember fesztivál    rosario dawson  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2018 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!