hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2007. február 5. hétfő   16:41
nincsen hozzászólás

szerző: Barna
Kataklysm, Naerea, Fear My Thoughts, Quo Vadis
2007. január 14., Budapest, Kultiplex

  A 2007-es esztendőt is egy remek koncert nyitotta számomra, ugyanis a kanadai Kataklysm legújabb turnéján útba ejtette fővárosunkat is. 2004 októberében jártak nálunk utoljára, így már esedékessé is vált egy újabb látogatás. Európai körútjukon a honfitárs Quo Vadis, és a német Naerea valamint a Fear My Thoughts kísérték el őket. A bulinak a Kultiplex adott helyet, ahogy a két és fél évvel ezelőtti Kataklysm koncertnél is.
  
  Az estét a kanadai Quo Vadis kezdte, és egy remek előadással rukkoltak elő a progresszív death metalban utazó zenészek. A zenekar neve eddig ismeretlenül csengett számomra, pedig már több mint 10 éve alakultak és három nagylemezzel rendelkeznek. Így nagyon kellemes meglepetést tudtak szerezni progresszív death metaljukkal. Komplex dalszerkezetek, lélegzetelállító szólók és parádés gitárnyűvések kényeztették a minőségre éhes hallgatókat. A Stéphane Paré frontember hörgéseivel közvetített zenét átéléssel és óriási tudással varázsolták elénk a Quo Vadis tagjai. Különösen Bart Frydrychowicz gitáros virgáit volt élvezet figyelni, de a többiek is kitettek magukért. Az előadott fél óra muzsika alapján egy remek zenekart ismertem meg. Remélhetőleg minél hamarabb szélesebb körben is ismertté válnak! Ők tényleg megérdemelnék!
  
  Az utánuk következő Fear My Thoughts viszont nem igazán érdemelné meg a sikert, már ha a zene eredetiségét vennénk alapul. De (többek között) a zeneiparban nem így működnek a dolgok. A metalcore stílust művelik a srácok, igaz, azt becsülettel, a kritériumoknak (és a sablonoknak) eleget téve. Idén adták ki ötödik lemezüket Vulcanus címmel, így ezen a koncerten is erről a lemezről hallhattuk a legtöbb dalt. Az elővezetett 40 percben bemutatták a metalcore stílus esszenciáját: a már rengetegszer eljátszott, Svédországból eredeztetett riffeket és a kötelezően alkalmazandó pózokat. A frontember Mathias természetesen elmondta a gyertek közelebb és a másszatok a színpadra frázisokat, amivel nem igazán sikerült feltüzelnie a nézőközönséget. És az általuk játszott sablonos muzsikával sem. Ami azért legalább egész jól szólt, és ha az ember elvonatkoztatott attól, hogy már ezerszer hallott ilyet, akkor egész elviselhető volt a Fear My Thoughts előadása. Az első sorokban kialakult pogó arra engedett következtetni, hogy azért többeknek bejött a zenéjük. Szóval nem volt rossz, amit csináltak, de eredeti sem.
  
  A Naerea következett, akikről szinte egy az egyben leírhatnám ugyanazt, mint a Fear My Thoughts ténykedéséről. Tehát a német alakulat a divatos metalcore stílus zászlaját emeli magasba, és igyekszik a nézők sokaságát eksztázisba ejteni menő muzsikájával. De ahogy az előző bandának, nekik sem sikerült szerény személyemet megnyerniük sablonos megoldásaikkal. Ellenben a nézőközönség jelentős része melléjük állt, és a színpadra mászás, mikrofonba éneklés valamint az első sorokban megfigyelhető karate bemutató (a részeges karate mesterek stílusában) segítségével a buli hangulati értékét a magasba tornázták. Az ütős hangulatnak köszönhetően az ifjonc zenészekből álló banda így egy sikeres fellépést tudhatott magáénak.
  
  Végül a northern hyperblasterek, azaz a kanadai hipersebességgel daráló Kataklysm lépett a színpadra. És egy remek koncertet adtak, csakúgy, mint két és fél évvel ezelőtt. Ugyanúgy váltogatták egymást az iszonyatos sebességű darák és a kimért középtempók, mellettük pedig a megjegyezhető, dallamos gitártémák és Maurizio Iacono frontember hörgése. A hangzás is remek volt, csakúgy, mint a hangulat. Több embernek is átadta a mikrofont Maurizio, hadd kínozzák hangszálaikat a magyar rajongók is. Többen jelentek meg a Kataklysm mostani koncertjén, mint pár évvel ezelőtt: érezhető a zenekar egyre nagyobb ismertsége. Ez egy örvendetes tény, azonban az, hogy a régebbi korszakuknak teljesen hátat fordítottak, számomra már nem olyan örvendetes. Két és fél éve még eljátszották az The Orb Of Uncreation című nótát az első kislemezről, most viszont már csak az utolsó négy lemezükről hajlandóak játszani. Igaz, az utóbbi lemezek letisztultabb, egyszerűbb dalszerkezetekkel operáló számai szélesebb közönség számára is befogadhatóak, de attól még beférne egy-két régebbi grind/death durvulat is a programba. Ettől még természetesen egy nagyon jó koncertnek lehettünk tanúi, csak nekem kissé hiányérzetem támadt a régi számok hanyagolása miatt. Nemrég jelent meg a zenekar új lemeze In The Arms Of Devastation címmel, így sok nótát hallhattunk az új albumról: a koncertet nyitó Like Angels Weeping (The Dark), a Let Them Burn, a súlyos riffel menetelő Crippled And Broken, a Reign Again, az In Words Of Desperation és a koncertet záró The Road To Devastation is a koncertprogram részét képezte. Az általam is nagyon kedvelt Shadows And Dust-ról hallhattuk a címadót, az Illuminati-t, a Face The Face Of War-t és a remekbeszabott riffekkel rendelkező Where The Enemy Sleeps-et. A Serenity In Fire-t a címadó, a The Ambassador Of Pain, az As I Slither és a The Resurrected képviselte. A ráadásban pedig nagy örömömre eljátszották az Epic-ről a Manipulator Of Souls című csodás szerzeményüket. Szóval a Kataklysm ismét kitett magáért, és bemutatták, hogy energikusan, feszesen tudják tálalni brutális és egyben dallamos szerzeményeiket.
  
  Az este tehát a két kanadai banda abszolút fölényével zárult: a Quo Vadis és a Kataklysm is megnyerő előadással kápráztatta el a nézőket. A két német banda ugyan nem nyújtott olyan emlékezeteset, de jelenlétükkel színesebbé tették az este zenei felhozatalát. Összességében jól sikerült ez a Kataklysm koncert is, várjuk a következőt!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Kataklysm

Quo Vadis

 programajánló: 
2024. március 2.
Egy este lép fel a Fonóban a Meybahar és a Dresch Vonós Quartet
2024. március 5.
David Ellefson Bass Warrior Tour
2024. március 6.
Cradle Of Filth: jövő tavasszal újra Budapesten az angol metal legenda (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
Black Foxxes szárnyalása, azaz egyedülálló élmény a Dürer Kertben
Hobo- Vadászat 40
A Nothing But Thieves ismét lenyűgözte a budapesti közönséget
Abbath, Toxic Holocaust, Hellripper
Slaughter To Prevail
Delain, Illumishade
Beast In Black, Gloryhammer
Az indie rock királyai, a The Sherlocks és a DOTE a Dürer kertben
Fear Factory, Butcher Babies, Ignea, Ghost Of Atlantis
 kiemelt 
Amaranthe, Dragonforce, Infected Rain Budapesten, a Barba Negra Red Stage-en
  
A Barba Negra nagyszabású heavy metal bulinak ad otthont március 8-án, amikor három kirobbanóan népszerű metal banda egyesíti erejét egy olyan eseményen, amely a zenei élményt a csúcsra járatja

Búcsúkoncertet ad Budapesten a Buena Vista Social Club sztárja
Halflives - Inferno 2024 Tour
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
David Ellefson Bass Warrior Tour
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 psycroptic    russell crowe    org4org    machine head    judie jay    obsidian kingdom    the carbonfools    paolo fresu    crescend    stolen beat    insane    tranker kata    love and other drugs    hawtwhore heights    lowbau    gyár fesztivál    mundruczó    monte cristo    elviszlek magammal    carach angren    martin scorsese    christoph waltz    johnny knoxville    all that remains    nightwish  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!