hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2006. november 16. csütörtök   17:34
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Agregator: Szürkület
Nail Records

  Érdekes kiadvánnyal jelentkezett a tatabányai Agregator. Megjelent ugyanis új albumuk, a Szürkület, de a tokban megbújik még egy másik lemez is, amely a korábbi évek, vagyis a Puszta Lét (2000) és a Túlontúl (2001) anyagait foglalja magába. Így tehát a vásárló dupla CD-t kap egy áráért, ami nem tűnik egy rossz befektetésnek. És ha meghallgatjuk a lemezeket, kiderül hogy ez valóban így is van.
  
  Az Agregator zenéjét mindig nehéz volt meghatározni, mert dalaik többféle stílusból táplálkoznak, meglehetősen szerteágazó a zenei világuk. A black, death metaltól kezdve a heavy-ig mindenhonnan találhatunk elemeket. A Horizont például egy szemtelenül rock & roll-os témával nyit, majd folytatódik Mikus Tamás jellegzetes ordításával, a refrén pedig egy nagy döngölős, headbang-elős őrjöngésbe torkollik. A dal hátralevő részében érdemes figyelni a szólógitár játékát a riffek mögött, ez a későbbiek folyamán is visszatérő, rendkívül hangulatos momentum.
  Némi akusztikus bevezetés után thrash-es riffekbe fordul a Soha Már, de a szép dallamok és harmóniák változatossá teszik a kemény alapokat. A Zuhanás is hasonlóképpen változatos, a fülsimogató dallamok észrevétlenül mennek át horzsoló reszelésbe. Kapunk egy káprázatos gitárszólót is ebben a számban.
  
  A Les Gueules Cassées című (amúgy magyar nyelvű) dalban egy újabb oldalát mutatja meg a zenekar, különböző mélységű hörgések duetteznek egymással. Az alapvetően nyugodt tempójú nótát a durva vokálok teszik feszültté, később pedig kis pszichedellikus, skizofrén elszállást is produkálnak. Tiszta agyrém ez a dal (jó értelemben, hiszen épp ez benne az érdekes!)
  Nekem tetszik Mikus Tamás erőteljes hangja a lemezen, ráadásul változatosan használja: hörög, ordít, suttog (bár utóbbi nem hangzik jól, inkább ne erőltesse), a Ha Lesz Hajnal dalban pedig még dallamos hörgést is elővezet, amely nemcsak hogy érdekes, hanem jól is sikerült. Ráadásul ebben a nótában némi galloppozós Maiden-témába is belefutnak. Ügyes! Egész biztos, hogy nem bújtatott el az Agregator a stúdió klotyójában 8 másik zenekart...? Olyannyira változatos ez a lemez!
  
  A 6. szám, ...De A Bűn Még Ég ultrasúlyos, doom-ba hajló riffekkel kezdődik, végig sötét, borongós hangulatot áraszt. A gitárszóló valami frenetikus! A Szürkületben kicsit hangsúlyosabb szerepet kap a basszus, valamint a borús hangulat úgyszintén, pláne a középrészben. Aztán a végére némi felgyorsulás teszi teljessé az élvezetet.
  Az utolsó előtti szám, A Rengeteg adja magát ahhoz a fajta dallamos hörgéshez, amit pl. a Ha Lesz Hajnalban hallhattunk, de Tamás itt nem igazán használja ki a lehetőséget. A zenekartagok továbbra is hihetetlenül jól teljesítenek, ennél a nótánál végre szabadjára engedik a zúzósabb, tempósabb énjüket is, ideje volt!
  A Krómszín Ég Alatt amolyan elmélkedős dal (ez egyébként a többire is igaz), aztán sajnos vége a korongnak. Amúgy a szövegek az egész lemezen rendkívül jók, az album címéhez és képi világához illő borús, sötét atmoszférához megfelelően passzolnak, de mélyebb mondanivalót is tartalmaznak.
  
  Alapvetően lassú, ízes, kicsit néha elvont dallamokkal operál az Agregator, amelyek olykor átfordulnak némi középtempós döngölésbe. Gyorsulás viszonylag ritkán fordul elő. De annyira különbözőek, változatosak ezek a dalok, mintha mindegyiket más-más zenekar írta volna. Ez általánosságban jelenthet pozitívumot és negatívumot is, a tatabányaiak esetében kifejezetten az előbbit, mert mindezek ellenére mégis egységessé állnak össze a dalok a lemezen.
  Talán az egyetlen gond a felvétellel kapcsolatban a hangzás. Nincs bivalyerős, agyszaggató sound, ám ez önmagában nem is baj, mert arányosan, tisztán szólnak a hangszerek és az ének. Egyedül a dobot nem sikerült eltalálni: túl élettelenül, gyengén pufog a háttérben. Kár érte.
  Amúgy az egész kivitelezés nagyon igényes, ízléses és kifejező a borító (a Dark Tranquillity gitárosa készítette, nyilván nem véletlenül, mert hasonló zenei világban mozog a két banda), ráadásul a lemez 3 videoklipet is tartalmaz (Gyökerek Nélkül, az ehhez kapcsolódó werkfilm, és A Válság Dícsérete). És ha már a bónuszoknál tartunk, ejtsünk pár szót a másik CD-ről is a tokban.
  
  A Puszta Lét és a Túlontúl számait még az Agregator korábbi felállásai rögzítették. Ezek is kellemes hallgatnivalók, jó dalok, de az új korongon érezhető a fejlődés, a profizmus megnyilvánulása. A korai számok jellegtelen énekhangjai viszont valóban indokolták, hogy Mikus Tamás letegye a gitárt, és magához ragadja a mikrofont.
  Minden szempontból kiváló és érett alkotás a Szürkület album az ország egyik legviccesebb nevű bandájától (már aki tudja mit jelent a szó...). A kis híján 40 perces játékidő és a 9 nóta mellé talán még azért elfért volna 1-2. Nem tudom, hogy Preil Tibor és Szabó Dávid közül kié a szólógitáros poszt, de hogy az illető nem mindennapi tehetségről tesz tanúbizonyságot, az egészen biztos! A remek album, igényes körítés, és a számtalan extra nyalánkság miatt mindenképp megéri a Szürkület album büszke tulajdonosának lenni.
  
  
  Felállás:
  Mikus Tamás: ének
  Preil Tibor: gitár
  Szabó Dávid: gitár
  Liviczki Roland: basszusgitár, vokál
  Boros Péter: dob
  
  Agregator: Szürkület
  1. Horizont
  2. Soha Már
  3. Zuhanás
  4. Les Gueules Cassées
  5. Ha Lesz Hajnal
  6. ...De A Bűn Még Ég
  7. Szürkület
  8. A Rengeteg
  9. Krómszín Ég Alatt



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Agregator

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 fred durst    gentleman    clint eastwood    lóci    dio    maradandó károsodás    neckbreaker’s ball    neokhrome    aranyember fesztivál    a life divided    dehumanized    devilfire    balatoni boli    album    divine damnation    irie maffia    dirkschneider    bon scott    keira knightley    symphonica    striker    saint vitus    voodoo allen    dilis szerelem    sonata arctica  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!