hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. szeptember 1. péntek   15:14
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Románc és cigaretta
Hazai bemutató: 2006. augusztus 31.

  Kate Winslet, Christopher Walken, Eddie Izzard ,Mandy Moore, Mary-Louise Parker,Steve Buscem,James Gandolfini, Susan Sarandon.
  A cigaretta és románc színészgárdája legalább olyan pikáns, mint maga a film.
  Első ránézésre különösnek tűnik, hogyan verbuválódott össze ennyi (főként) drámai színész egy szatirikus-álmusicales film kedvéért.
  A válaszokat nem az alaptörténetben kell keresnünk, ahol is a kapuzárási pánikba eső, külvárosi apuka félrekacsint, és anyuka mindezért kiveri a balhét.
  A teljesen hétköznapi, és ezerszer lerágott alapsztori tálalása az, ami merőben más, mint amit eddig kihoztak belőle.
  
  John Turturro filmográfiáját végignézve az önirónikus hangvétel egyáltalán nem meglepő. Voltak olyan félresiklásai, mint a Kismenő, vagy a Ki nevel a végén?, az évek alatt sehogy sem talált megfelelő párra a sokat emlegetett Nagy Lebowski. Idáig.
  A cigaretta és románc nem egy szokványos film, egyrészről azért, mert folyamatosan (rá)énekelnek benne, másrészről azért, mert hangulat kell hozzá.
  Kicsit olyan, mintha magát a mozit figurázná ki vele a rendező, a filmkészítés minden illúziójával és manipulációjával együtt.
  Mintha folyamatos bizonytalanságban akarná tartani a nézőt, újabb és újabb műfajidegen megoldásokkal rukkol elő. A West-Side Stroytól a Hairen, vagy a Mindhalálig zenén át ráismerhetünk megannyi filmes utalásra és életérzésre, a mindennapok elleni lázadástól kezdve a marihuánás lázálmokig.
  Bár a film központi témája a szerelem, a szerelmesek itt önmaguk karikatúrái, maga a szerelem is csak egy szappanbuborék, Turturro torz tükröt tart az élet hamis értékei elé, és a zárt ajtók mögötti valóságot mutatja meg.
  A karakterek sematikusak, eltúlzottak, egy-egy archetípusként jelenítik meg a családmodelleket, az egymásra épülő kapcsolatrendszereket, a reakció-típusokat.
  Mindezt segítik a színek és helyszínek. Kate Winslet harsány jelmezeiben és vörös hajával nem pusztán a házasságtörő utcalányt személyesíti meg, hanem a mindannyiunkban élő obszcén szexualitást is. Mary Louis Parker a maga harmincvalahány évével borzongatóan disszonáns látvány, mint rágózó tinédzser.Christopher Walken saját filmszerepeit karikatúrázza az „örökvesztes”, „örökhantázó” fivérrel.
  Mandy Moore korunk meghasonlott Júliájaként szeret, vagy inkább szenved, egy újabb meglepő szerepvállalás a Britney Spears nyomvonalról induló tinidalnoktól.
  James Gandolfini, és Susan Sarandon házaspárként nemcsak a film központi figurái,de az emberi életvonal fontos állomáspontját is képviselik.
  Mikor már a közepénél látni a végét, minden egyformán szürke és céltalan. És büdös, mint a cigarettafüst.
  A halál mindennek a lezárásaként érkezik, kicsit kilibbenti a filmet az önirónikus pályáról,éppen mikor az ember kezdene belesimulni ebbe a kifordult világba, de hát éppen ez a lényeg benne, hogy jön, és vége.
  Az elvarratlan szálaktól és tüdőráktól elcsendesült befejezésben valahogy kifelejtődik a konklúzió, vagy a szándék is ez volt, ki tudja?
  A történet így marad az, ami az elején, csupasz váz, a mindennapok tragikomikuma, ami sehova se vezet, csak éppen huszonnégy órában őrlődünk benne. Tom Jones meg jól ráénekli, hogy: „My, my, my, Delilah, Why, why, why, Delilah...”
  
  
  Hazai forgalmazó az SPI



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. október 9.
Sonata Arctica, Firewind, Serious Black: hármas lemezbemutató októberben
2024. október 10.
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice (Dürer Kert - Budapest)
2024. október 11.
Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
Teljes a Szemrevaló Filmfesztivál programja
Hajdu Szabolcs trilógia maraton - Ernelláék, Kálmánék és az Indián
Szlovénia Oscar-nevezettjével jön egy hónap múlva a Szlovén Filmnapok
Adóztass, ha tudsz - Tax Me If You Can
Leforgatták az Oscar-díjas Nemes Jeles László Árva című új filmjét
A Lepattanó premierhetére hazánkba látogat a Dallas Bobbyja
A CineFesten debütál Hajdu Szabolcs új filmje, az Egy százalék indián
 kiemelt 
Future Palace: friss lemezét is bemutatja Budapesten a berlini post-hardcore csapat
  
Szeptemberben megjelent, Distortion című nagylemezével érkezik október 19-én Budapestre a Future Palace

Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
The Black Tour: Imminence, Aviana, Allt
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice
Septicflesh, Equilibrium: októberben közös koncert az Analogban
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 rockmaraton    the karate kid        a kutya vacsorája    holy moses    lillian axe    date night    évértékelő    fabricius anna    helstar    eyes set to kill    meshuggah    weöres sándor    ruszty lászló    szalay péter    anvil    kung fu panda    Őrült szív    valentines day    kerekes band    a perfect circle    cseh tamás    a gyűrűk ura    lóci    metalfest  

r48
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!