hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. július 27. csütörtök   16:22
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
The Sisters Of Mercy, Flop
2006. június 23. Petőfi Csarnok

  Ezt a koncertet nem a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadán rendezték meg. Ebből és a fenti dátumból azt hiszem ki is derült, hogy mennyire komolyan kellett venni a főzenekar főnökének azon szavait, miszerint in the heat of the night. Elárulom: nagyon. Vagyis csurom vizesen táncolt mindenki, aki élt és mozgott. Persze hozzá kell tenni, hogy ugyanaz lett volna az eredmény, ha az Irgalmas Nővérek budapesti zsolozsmáját történetesen a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadán rendezik meg, mert csöpögött az eső. De azt az alapvetően dark, goth, stb. célközönség állítólag nagyon szereti, még akkor is, ha vizes lesz a ruhaként használt a csipketerítő, meg a katonai zubbony.
  
  Persze még nem a nyitó Flop műsora alatt, hiszen gondolhatnánk a dark, goth, stb. célközönség idegenkedik a grunge-nak is nevezhető puritán rockzenétől. A gondosan megalapozott előítéletet aztán dobhatjuk is gyorsan a sarokba, hiszen a visszajelzések pozitívak voltak, nem is a falaknak játszott az elő-zenekar, hanem a vázolt publikum számos képviselőjének. Nem tudom, hány embert győztek meg, azt meg pláne nem, hogy miről, de én például gyorsan ki is egyeznék magammal a tekintetben, hogy a derekas helytállásnál jóval meggyőzőbbek voltak. Külön öröm továbbá, hogy a Flop tudta kezelni a helyzetet, és tisztában volt vele, hogy nem miattuk szurkoltak le 6500 jó magyar Forintot a megjelentek. Ritka ez manapság.
  
  Ritka a Sisters Of Mercy koncert is, úgy értem általában is, székesfővárosunkban meg egyenesen védetté nyilvánított esemény. Ezért is lett volna ildomos összehozni egy tisztességes hangerővel ellátott tisztességes hangzást is a hangmérnök úrnak vagy uraknak, mert ahogy ez a produkció szólt, annak kapcsán csak a még viszonylag friss nickelsdori élményeit idézgethette az a szerencsés, akinek volt olyan.
  A hangulatra viszont pesten nem volt panasz. Pedig itt is ugyanaz a szirénmentes This Corrosion szólt, női súgás-búgás helyett itt is a gitáros szakik óbégattak, a Dominion/Mother Russia klasszikusban dettó, a Vision Thing riffjei itt egyáltalán nem haraptak, és itt volt egy-két leülősebb pszichedelizálás is.
  És mégis már-már több lett ez a koncert, mint ami, nagy részben egy olyan összetételű közönségnek köszönhetően, amelyet a csapat immár idestova huszonvalahány éve kikér magának. Mert törik ők magukat folyamatosan, hogy bebizonyítsák, hogy nekik ehhez a dark, goth, stb műfajhoz ugyan semmi közük, ezt nehéz lesz már elhitetni.
  A Floodland címadójával és a Detonation Boulevarddal tovább rontják a helyzetüket, mert ezen daraboknál a depresszióval kevert sötét misztikumra oly fogékony magyar lelkekből álló közönség is ugyanolyan vidáman lett szomorú, mint az ugyancsak áthatolhatatlannak tesző szárazjégbe burkolt nagy slágereknél. Az előadók persze semmilyen különbséget nem tettek dalaik között, egyiket sem konferálták fel, egyiknél sem szóltak egy árva szót sem, csak elindították a kijelölt samplert és a dobgépet a kijelölt helyen, a gitárosok meg eljátszották a kijelölt hangsorokat. Magyarán: egy kívülállók számára is maximálisan élvezhető gruftidiszkó volt ez, élőben, megtunnigolva a művész urak személyes jelenlétével. Pusztán az ausztriai koncert hangzása hiányzott az üdvösséghez. Nincs mit tenni, ez van, (illetve volt) a nővérekkel ellentétben a hangmérnök úr ezúttal nem volt hozzánk irgalmas.
  Az utolsó dal most kevésbé sántított, de Ofra Haza még mindig nagyon hiányzott.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

The Sisters Of Mercy

Flop

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 bloodbath    negarm    shell beach    soulmirror    crest of darkness    transitional    jens bogren    szesztay dávid    sleep    holy moses    defeated sanity    street dogs    moneyball    petijegy    jörg uken    virrasztók    élek és szeretek    orphaned land    evil invaders    zinfield    cephalic carnage    irish    motörhead    szesztay dávid    aquincum  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!