hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2006. június 27. kedd   13:54
nincsen hozzászólás

szerző: András
The Gathering: Home
Psychonaut Records / Sanctuary / Noise

  Minthogy immár kilenc éve barátkozhat mindenki a ténnyel, miszerint a Gathering kilenc évig tartó metalkorszaka (és az azon belül három-négy évig tartó annekés metalkorszaka) véget ért, ezennel ünnepélyesen eltekintek azon kötelezettségemtől, hogy magyarázkodjak, amiért a zenekar új lemezén sem hallható metalzene. A Gathering a Home-on is Gathering-zenét játszik (amit most épp többé-kevésbé triprocknak lehet hívni), és aki a Gathering-zenét szereti, nem csak a Mandyliont, meg a Nighttime Birds-öt, az szeretni is fogja ezt a lemezt, ilyen egyszerű ez a dolog.
  
  (Látszólag) a zene is az egyébként. A dobjáték mindvégig pofonegyszerű, néha észrevehetetlen, máshol meg nincs is, a gitár klasszikus értelemben vett riffeket alig-alig szolgáltat, de még a billentyűre és az effektekre sem lehet azt mondani, hogy dominálnak a dalokban. Viszont az, hogy a Gathering zenészei mára teljesen túlléptek a magamutogatás igényén, még nem jelenti azt, hogy nem csinálnak semmit. Azt jelenti, hogy együtt csinálnak valamit. Ha a könnyebb megoldást választva csak a tagadhatatlanul szép énekdallamokra figyelünk, akkor ez persze fel se tűnik. Ez viszont ugyanakkora blődség, mint csak az instrumentális részre figyelni, mert akkor meg az nem tűnik fel, hogy Anneke énekel. Tessék csak megpróbálni. Hallja-e, kedves Watsonom, tényleg nem csak megszokásból, vagy éppen a tréfa kedvéért van a zenekar, és nem csak az énekesnő neve a borítóra írva.
  
  És különben is, mit jelent az, hogy pofonegyszerű, néha egyenesen észrevehetetlen dobtémák hallhatók a lemezen? Azt, hogy egy kivételesen szellemesen ütemezett albummal van dolgunk, amin teljesen magától értetődő a pulzáló és a zakatoló dobjáték, az elektronikus ütem, de a tökéletes ritmikai időkimaradás is. Mit jelent az általánosan jelenlévő minimalista, pszichedelikus megközelítés, mit eredményeznek az egyszerű prüntyögések, a dúsan hullámzó zajok, a visszafogott billentyűjáték? Könnyű, de helyenként kimondottan sűrűre szőtt hangszerelést, ami egyszer szimpla zongoratémával, máskor meg effektek és csaknem a felismerhetetlenségig torzított hangszerszólamok sokszoros összemosásával is képes egyformán katartikus pillanatokat előidézni. És hogy jönnek ehhez az egészhez az énekdallamok? Nem rátelepednek a zenére, hanem beleburkolják magukat, nem kevés plusz intimitást kölcsönözve az amúgy is igencsak bensőséges albumnak.
  
  A Gathering régen óriási slágereket írt, amikből úgy egyébként nagyszerű lemezek álltak össze, most meg óriási lemezeket ír, amik úgy egyébként nagyszerű dalokra bonthatók csak épp kár dalokra bontani őket. Nem azért, mert nem önálló nóták ezek, hanem azért, mert a többi dal alkotta közegben sokkal gazdagabb a mondanivalójuk. Az a zene, amit a Home-on hallunk, már rég nem a témákban, de még csak nem is igazán a dalokban, hanem a hangulatokban való gondolkozásról szól. Épp ezért aki tudja becsülni és főleg csodálni azt az egyszerűség(nek tűnő könnyed töménység)et, ami egy Chroma Key-, egy nem olyan régi Ulver-, vagy egy Portishead-lemezt hibátlanná tesz, annak a Home-mal sem kell majd sokat birkóznia (noha konkrét zenei párhuzamokat nem kell feltétlenül húzni az említett zenekarok és a Gathering között). De az se becsülje le ezt az albumot, aki elalszik rajta. Próbáljon inkább ébredés után visszagondolni rá, hogy milyen szépeket is álmodott.
  
  1. Shortest Day
  2. In Between
  3. Alone
  4. Waking Hour
  5. Fatigue
  6. A Noise Sever
  7. Forgotten
  8. Solace
  9. You Troubles Are Over
  10. Box
  11. The Quiet One
  12. Home
  13. Forgotten Reprise



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

The Gathering

Psychonaut Records

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 motorjesus    james newton howard    kárpátia    fürgerókalábak    wass albert    magyar rádió gyermekkórus    képregény    így neveld a sárkányodat    systemhouse33    we butter the bread with butter    zach galifianikis    freedom call    to the nines    brujeria    blues revolver    ice nine kills    i divine    másnaposok    amber heard    skip the use    tony allen    jamie chung    vojnits    world war z    sworn enemy  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!