hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2006. augusztus 9. szerda   11:38
nincsen hozzászólás

szerző: Live Sound
Toto a Petőfi Csarnokban
2006.augusztus 19. 20 óra, Budapest – Petőfi Csarnok Szabadtér

  2006 augusztus 19 -én élő koncertet ad a világhírű Toto zenekar Magyarországon a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadán!
  
  A múltkori sajnálatos eset miatt - a Whitesnake koncert a vihar miatt elmaradt - egy pletyka ütötte fel a fejét, miszerint a Toto magyarországi koncertje elmarad. A koncert nem marad el, a meghirdetett időpontban augusztus 19-én felhasználhatóak és érvényesek lesznek az elmaradt Whitesnake koncert jegyei!

  
  1976-ban két Los Angeles-i session zenész, Jeff Porcaro dobos és David Paich billentyűs akik Steely Dannel és Boz Scaggsszel közös munkáik révén váltak ismertté úgy döntött, felhagynak a session munkával, és saját zenekart alakítanak. Tagjaik közé felvették Steve Lukather gitárost és Steve Porcaro billentyűst, akik a gimnáziumban már játszottak velük. Egy másik elismert stúdiómuzsikussal, David Hungatetel jó néhány alkalommal zenéltek, és úgy érezték, Hungate basszusgitárosként tökéletes választás lesz. A fellépéseikhez elengedhetetlen mély énekharmóniák és parttalan zenei teljesítmény eléréséhez fő énekesként bevették a louisianai származású vokalistát, Bobby Kimballt.
  
  A zenekar megalakulása után David Paich nekiállt megírni az anyagot a bemutatkozó albumhoz. A demók rögzítésekor Jeff Porcaro, aki éppen akkor látta az Óz, a nagy varázslót, elkezdte a „Toto” szót ráirogatni a demo szalagokra, hogy azok könnyen felismerhetőek legyenek. Amikor eljött az idő, hogy a csapat nevet válasszon, a zenészek alaposabban is tanulmányozták a „Toto” szó eredetét. David Hungate magyarázta el a többieknek, hogy latinul a „Toto” szó azt jelenti „összes” vagy „mindent felölelő”, és a stúdióban felhalmozódott hatalmas mennyiségű zene miatt a Toto név lett a korong hivatalos címe és a zenekar neve is. „Ez képviseli a zenénket. Keverék, mint a gulyás,” mondta Jeff Porcaro.
  
  A Toto 1977 szeptemberében jelent meg, rajta a sikerdallá lett Hold the Line-nal, amely gyorsan kapaszkodott fel a listákon. Ezt két újabb sláger, az Ill Supply the Love és a Georgy Porgy követte, amivel a lemez az akkori pop és rock zene új mércéje lett, és 1978-ban Grammy-jelölést is hozott a bandának a Legjobb új előadó kategóriában.
  
  Lukather és Kimball szerint a Toto első évei fergetegesek voltak, de arra ma is szívesen emlékeznek, amikor először hallották magukat a rádióban. Éppen aludtam, meséli Kimball. Kora reggelre állítottam be az ébresztést, mert promózni készültünk a stúdióba, és amikor bekapcsolt, a Hold the Line szólt. Telefonáltam Paich-nek, és ordítottam a telefonba. Ő is ordított, aztán csetlett-botlott a sötétben, amikor a rádióját akarta bekapcsolni. Lukather így emlékszik vissza: Valaki a srácok közül hívott fel. Éppen egyedül ültem a házban, és könny szökött a szemembe. Arra gondoltam, hű, benne vagyunk a Los Angeles-i rádióban!.. Óriási érzés volt!
  
  1979-ben jelent meg a Toto második lemeze, a Hydra. Az első Toto-korongnál valamivel keményebb Hydrán hallható a csapat egyik legnagyobb slágere, a 99, amelyet George Lucas THX-1138 című filmje ihletett. A film egy olyan társadalomról szólt, amelyben az embereknek nincs nevük, csak sorszámuk. A 99 videoklipjében is egy teljesen fehér helyiségben, tiszta fehérben látható a csapat, amihez szintén Lucas filmje adta az ihletet.
  
  A harmadik lemezük, a Turn Back 1981-ben jött ki. Az előző kettőnél jóval keményebb anyag született, amely azonban kevesebbet szerepelt a rádióban, mint amennyit a zenekar szerette volna.
  
  1982 elején kezdődött a Toto pályájának legsikeresebb korszaka: hosszas stúdiómunka után rukkolt elő a Toto IV mesterművel. A lemez azonnal a listák élére tört két hatalmas slágerdalával, az Africával és a Rosannával, a gyors nemzetközi hírnévig repítve a bandát. Így aztán a Toto IV platinalemez lett.
  
  1983-ban kereskedelmi sikereket is arattak a Grammy Díjazáson: hat kategóriában nyertek, többek között övék a hőn áhított Év Albuma cím a Toto IV-ért, na meg az Év Lemeze a Rosannáért. A koronggal az Év Producere és az Év Legjobb Hangzású Lemeze díjakat is elhódították, a Rosanna pedig a Legjobb Énekkísérő Hangszerelés, illetve a Legjobb Énektéma kategóriában is aratott. Mi több, Steve Lukather megnyerte a Legjobb Rhythm & Blues Dal kategóriát a Turn Your Love Around nótával, amelyet Jay Graydonnal és Bill Champlinnel írt.
  
  Röviddel a Toto IV világturnéja előtt David Hungate-et Mike Porcaro váltotta. A lemez világsikere ellenére a zenekar tagjai folytatták session munkáikat: dolgoztak Quincy Jonesszal és Michael Jacksonnal a Thriller-en, és olyan előadókkal is, mint Don Henley,Van Halen, Steely Dan, Boz Scaggs, Paul McCartney és Eric Clapton. Közvetlenül a Toto IV turnéja után David Paich bevonta a teljes csapatot a David Lynch-féle Dune zenéjének megírásába. A film alapötletét az azóta kultikussá vált sci-fi bestseller adta.
  
  Az ötödik Toto-korong előkészületei közben Bobby Kimball kilépett a csapatból, helyére Fergie Frederiksen került a Le Roux-ból. 84 nyarán a Toto rögzítette az 1984. évi olimpiai játékok ökölvívó-himnuszát Moodido The Match címmel. 1984 végén a Toto kihozta az Isolation albumot, amelynek címe frappánsan magyarázza meg a banda két és fél éves eltűnését a Toto IV megjelenése óta. Az Isolation két sikerdalt tartalmazott, a Stranger In Townt és a Holyannát, a rajongók hamar megkedvelték a lemezt.
  
  Az Isolation turnéja után Fergie Frederiksent a hírneves filmzeneszerző John Williams fia, Joseph Williams váltotta. 1985-ben a zenekar a jótékonysági céllal elkészített USA for Africa lemezen szerepelt, Steve Porcaro és David Paich pedig a We Are the World dalban játszott.
  
  1986-ban a csapat megjelentette hatodik anyagát, a Fahrenheitet, rajta az Ill Be Over You slágerrel. Ezt követően elindultak a Fahrenheit világturnéjára, amely 1987 tavaszáig tartott. Ekkor Steve Porcaro kiszállt a zenekarból, hogy elindítsa filmzeneszerzői pályáját, a stúdióban viszont továbbra is együtt dolgozott a bandával. A Toto találóan The Seventh One-ra keresztelt következő stúdióanyaga kivívta a nemzetközi elismerést, és két európai slágert termelt ki: a Pamelát és a Stop Loving You-t. A lemez 1988-as világturnéja után Joseph Williams kivált, szólópályára lépett.

  1989-ben a Toto szünetelt, 1990-ben álltak össze ismét a stúdióban, hogy Past to Present címmel válogatást állítsanak össze a legnagyobb sikereikből. Rövid időre visszatért a korábbi frontember, Bobby Kimball, hogy felvegyenek néhány új dalt a slágerek mellé, de a lemeztársaság nyomására az ismeretlen Jean-Michel Byron lett az énekes, a Kimballal készült felvételeket pedig félretették. Byronnal négy új szám került fel a korongra. Az album a legtöbb országban platinalemez lett. A Past to Present turné után Jean-Michel Byron kilépett a zenekarból.
  
  1991-ben az énekes hiánya miatt Steve Lukather állt a mikrofonhoz, ő vette át a fő énekes szerepét a Totóban. A négy megmaradt tag 1991 végén ismét stúdióba vonult, és rögzítette a Kingdom of Desire-t, a banda kilencedik stúdiólemezét, melynek92 nyarára tervezték bemutató turnéját.
  
  1992. augusztus 5-én, röviddel a Kingdom of Desire megjelenése és a turné kezdete előtt tragédia érte a zenekart: Jeff Porcaroval szívroham végzett. Az együttes, Jeff családja, a barátok, a rajongók és a világ zenészei együtt gyászolták azt az embert, aki nem csupán nemzedéke egyik legkiválóbb dobosa hanem, Lukather gyakran ismételt szavaival élve, igazi lelki testvér, és hihetetlenül odaadó, önzetlen egyéniség is volt. A zenekar mind a mai napig kegyelettel emlékezik Jeffre, és az ő emlékének ajánlja előadásait.
  
  Jeff elhunytával a Toto döntés előtt találta magát: folytassák vagy sem. A Kingdom of Desire turné már a küszöbön állt, a zenészek szándéka pedig bizonytalan volt. Végül a Toto a turné megtartása mellett döntött, mivel úgy érezték, Jeff is így akarná. A Jeffet pótló dobos keresésekor a csapat elhatározta, olyan ütőst vesznek majd be, aki a saját stílusát teszi hozzá a Toto hangzásvilágához, nem pedig Jeffet próbálja utánozni. Steve Lukather Simon Phillipst javasolta, akire még a Beck / Santana turnéról emlékezett, Phillips pedig nagy bátran elfogadta a felkérést.
  
  A Kingdom of Desire turné igen különleges koncertsorozat lett a zenekar és a rajongók számára, mivel sokan úgy érezték, ez lesz a Toto utolsó koncertkörútja. A Toto több mint három órát játszott minden este. Valamennyi albumról több dal is elhangzott, emellett pedig felcsendült a Jeffnek ajánlott With A Little Help From My Friends feldolgozás is. A csapat fellépései varázserővel hatottak a rajongókra, a turné végén a zenészek úgy döntöttek, folytatják, Simon Phillipst pedig felkérték, maradjon velük állandó tagként.
  
  1992 decemberében a Toto visszatért Los Angelesbe egy Jeff Porcaro emlékkoncerttel. A zenekar, amelyhez olyan zenészlegendák csatlakoztak, mint Donald Fagan, Michael McDonald, James Newton Howard, Don Henley, Eddie Van Halen, David Crosby, Denny Dias és George Harrison, egész este játszott. Az emlékkoncert ma is mérföldkőnek számít a Toto fellépéseinek sorában.
  
  1993 elején a Toto megkezdte a munkálatokat első élő albumán, az Absolutely Live-on, amely a Kingdom of Desire turné legemlékezetesebb pillanatait örökítette meg. A megjelenés után a zenekar pihenőre vonult, a tagok más projektekbe fogtak.
  
  1994-ben az európai Night of the Proms turnén lépettfel az együttes. Ez a nagyszabású rendezvénysorozat egész kórust és nagyzenekart vonultatott fel, így ötvözve a klasszikus és a pop / rock zenét. A csapat Belgiumban, Hollandiában és Németországban is több mint százezres közönség előtt lépett fel.
  
  1995-ben aztán elkezdték a munkát az első olyan stúdiólemezen, amelyen már Simon Phillips dobol. Ezt követően felléptek néhány nyári fesztiválon Európában. E koncerteken három új dalt is műsorra tűztek, melyeket a rajongók kitörő lelkesedéssel fogadtak. Ősszel a Toto megjelentette tizenegyedik albumát, a Tambut. Az erről elsőnek kimásolt kislemez, az I Will Remember jó néhány európai országban és Japánban is bearanyozódott. A tavaszt és a nyarat a Toto a Tambu világturnéján töltötte, bejárták Európát, Japánt és Dél-Amerikát. Ezen kívül Angliában a Toto Tina Turner előtt is játszott a saját fellépések mellett. A Tambu világturnéjának végén a csapat újabb szünetet tartott, hogy folytassa a session munkákat és más szólóprojekteket.
  
  1997-ben a társulat fennállásának 20. évét ünnepelte. Az évforduló szellemében David Paich és Steve Lukather nekiállt a régi felvételek között keresgélni a Toto XX összeállításához. 1997 végén a banda első ízben turnézott Dél-Afrikában. A turné végén, a johannesburgi koncerten összeálltak egy dél-afrikai kórussal és ütős-együttessel, hogy közösen adják elő az Africát.
  
  1998-ban Lukather és Paich a végső simításokat végezte a Toto XX anyagán, beleértve az Africa legendássá vált johannesburgi felvételét is. A lemez májusban jelent meg, és gyorsan az európai és japán listák élén találta magát. Teljes turné ugyan nem volt tervben, a Toto mégis összeállt három régi taggal, Bobby Kimballal, Joseph Williamsszel és Steve Porcaroval néhány különleges európai release party erejéig. Ezeken a bulikon eljátszották valamennyi régi sikerszámukat. A Toto XX anyaghoz kapcsolódó fellépések után Bobby Kimball visszatért a zenekarba énekesként, és a Toto elkezdte a munkát a következő lemezen, amely csaknem öt év után az első új stúdiókorongjuk lett.
  
  1999 márciusában a Toto kihozta a Mindfields albumot, és Grammy-jelölést kapott a Legjobb Nem Klasszikus Zenei Hangmérnöki Munka kategóriában. Februárban európai turnéra indultak, áprilisban teltházas koncerteket adtak Japánban, májusban az Egyesült Államokban koncerteztek.
  
  1999 nyarán a Toto nekiállt az új élő album, a Livefields keverésének. Így örökítették meg a Mindfields turnét és Kimball visszatérését a mikrofonhoz. A koncertlemez röviddel a Mindfields turné második szakasza előtt látott napvilágot. 2000-ben fejezték be a turnét, ezután néhány tag szólóprojektbe fogott. Steve Lukather Larry Carltonnal Grammy-díjat nyert. 2001 októberében pedig Eric Claptonnal koncertezett az egész csapat Mexikóban. 2002-ben, a Toto 25. évfordulóján visszatértek a stúdióba, hogy felvegyék a Through the Looking Glass anyagot. A lemez októberben jelent meg, és még ugyanebben a hónapban startolt a csapat 25. évfordulós turnéja.
  
  2003 januárjában a Toto folytatta az ünnepi turnét, és élő DVD-t rögzített Amszterdamban. A keverést Simon Phillips végezte áprilisban. A Live in Amsterdam DVD azonnal kedvelt anyag lett a rajongók köreiben. A fellépés hanganyagát tartalmazó CD-vel kiegészített kiadvány nagyszerű eladási eredményeket produkált, az Amazon.com 100-as listájára is feltört. A DVD megjelenése után a Toto visszatért az európai Night of the Proms turnéra, és egészen decemberig több mint 600 000 rajongó előtt játszott.
  
  A Toto 2004-ben bejárta Délkelet-Ázsiát, Dél-Amerikát és Mexikót, májusban visszatértek az Államokba. Két teljes koncertet adtak a Honolulu Szimfonikusokkal Hawaiiban, majd az Atlantai Szimfonikusokkal Georgia államban. Szeptemberben meghívást kaptak a rangos Tokyo Jazz Fesztiválra, amelyen Herbie Hancockkal játszottak.
  
  2005-ben David Paichet Greg Phillinganes váltotta a turnén. Ugyanebben az évben Greg a csapat állandó tagjává vált, aki által új erőre kaptak. Greg korábban játszott Stevie Wonderrel, Michael Jacksonnal, Quincy Jonesszal és Eric Claptonnal is.
  
  A csapat tizenhetedik anyaga, a Falling In Between 2006 februárjában került a boltokba.
  
  Közel 30 évnyi együtt töltött idő után, sok száz referencia-értékű munkával és elismeréssel a tarsolyában, a Toto ma is az egyik legjobb eladásokat produkáló társulat a világon. Együtt vagy egyénileg az elmúlt 25 év szinte valamennyi jelentős sikerlemezén játszott.

  Toto - Falling In Between
  
  Dalok: Falling In Between; Dying On My Feet; Bottom Of Your Soul; King Of The World; Hooked; Simple Life; Taint Your World; Let It Go; Spiritual Man; No End In Sight.
  
  Közel 30 évi közös zenélés és világsiker után nagyrészt az állandóan változó és szeszélyes zeneipar figyelmének középpontjában a Toto muzsikusai ismét egyesítették kreatív erőiket, és rögzítették minden bizonnyal eddigi legszemélyesebb albumukat. A Falling In Between a tizennyolcadik hivatalos kiadvány a zenekar pályája során. Híven tükrözi azt a sok éves zenei és élettapasztalatot, amely a zene világában nem sok kollégájuknak és kortársuknak adatott meg, ami azonban mindenkitől megkülönbözteti őket, az a kitartó ragaszkodás a saját egyedi zenei látásmódjukhoz. Minden egyes projekthez egyenlő adag komolysággal és humorral közelítenek. Az új lemez címe egyfajta öngúny, némileg ironikus értékelése saját sorsuknak olyan zenekar tagjaiként, akiket nem igazán lehet beilleszteni semmilyen tipikus skatulyába, és amely zenei stílusok közti hézagokba, korlátozó rádió-formátumok, na meg az őket félreértelmező kik is ők, mik is ők? kritikusok megjegyzései közé esik. Hogy kik is ők, az attól függ, kit kérdezel. A legtöbben tisztában vannak a Toto impozáns történetéve. Amerikában sok kritikus fanyalgott a sikerük láttán, betudva azt a tagok zenei vénájának és a hosszas stúdiómunkának, és felhánytorgatta az évek során lezajlott személycseréiket. Még ha Amerikában ki is került a banda a rivaldafényből, a rendkívül lojális rajongótábor erős maradt, amely messze túlnőtt az Egyesült Államokon, immár közel három évtizede létezik, és több nemzedéket is magában foglal, hiszen ma már az eredeti rajongók gyermekei fedezik fel maguknak a zenekart.
  
  A Toto az igazi rock n roll szellemében továbbra is fittyet hány a trendeknek, és olyan zenét játszik, amilyet akar. Évről évre járják a világot, és fellépéseik színvonala alapján a beavatottak tudják, nem kell sajnálniuk a pénzt, hogy élőben lássák őket. A csapat őszinte szeretetet és tiszteletet mutat számos zenei stílus és műfaj iránt, ezáltal pedig képesek szinte mindent értő módon eljátszani. Ennek köszönhetően az együttest kétszer is felkérték a főzenekari pozícióban való fellépésre a populáris és a klasszikus zenét ötvöző, roppant népszerű Night of The Proms koncertsorozaton Európában. E fellépések élménye 2003-ban több mint 600 000 néző volt jelen arra inspirálta a Totot, hogy távolabbra is merészkedjen, és különböző szimfonikus zenekarokkal közösen adjon néhány koncertet. Ettől tartja lenyűgözőnek a Totot világszerte a rengeteg rajongó, és ezért éli túl az együttes számos pályatársát. Sikeresen küzdöttek le jó néhány nehézséget és akadályt, miközben az évek során más zenészeket is szívesen fogadtak, akik velük játszottak, közreműködtek velük, és kisegítették őket, amikor a csapat szükségét látta vagy akarta. Különös módon a legtöbb öntelt kritikus figyelmét elkerülte az a tény, hogy zenekar neve, a Toto latin szó, amelynek jelentése mindenki, összességében vagy minden, ami egyben átfogó összegzése az együttes filozófiájának is.
  
  A Falling In Between kezdettől fogva a szeretet és a csapatmunka eredménye, mondja Steve Lukather. A produceri teendőket maga a zenekar látta el a felvételek mellett, a munka pedig közel kilenc hónapig tartott a Los Angeles-i Phantom stúdióban. Lukather szavaival: Az új album friss, súlyosabb, olykor progresszívebb, és persze jó néhány óriási dalt és dallamot tartalmaz, amelyek magukon viselik a klasszikus Toto jegyeket! A rajongóknak számos meglepetést tartogat a korong. Ilyen többek között az egykori tag, Steve Porcaro felbukkanása, a volt énekes, Joseph Williams duója Steve Lukatherrel, na meg olyan vendégek, mint Ian Anderson (Jethro Tull), a Chicago fúvós szekciója és Jason Scheff, L. Shenkar (Peter Gabriel), a legendás ütős Lenny Castro, a legendás szaxofonos Tom Scott, Roy Hargrove és mások. A tagok egyénileg a tőlük telhető legjobbat nyújtották a lemezen, és sok barátjukat is meghívták egy kis közös zenélésre.
  Ha ez az utolsó korongunk (és remélem, nem az) zárja a gondolatsort Lukather úgy léphetünk le a színről, hogy tudjuk, a legjobbat hoztuk ki magunkból. Reméljük, hogy az emberek élvezni és értékelni fogják azt a szeretetet, örömöt és szenvedélyt, amellyel a Falling In Between készült.
  
  Jegyár: június 30-ig 7900 Ft; július 1-től 8.500 Ft.
  
  Jegyek kaphatók a következő helyeken: Petőfi Csarnok, CD Pince, Headbanger, Lemezkuckó, Zenebarlang, Stereo Kft, Publika Pénztár, Free Ticket, CD Bár



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Livesound Productions

Toto

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
Michael Jackson életműve Győrben elevenedik meg- Különleges koncert és kiállítás az Audi Arénában
Jubileumi turnén érkezik a 40 éves Helloween!
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 no more gravity    joe lynn turner    diabolus in musica    nevergreen    divine ascension    arnÓczky noÉmi    smash mouth    darkthrone    soulfly    babák    innerwrath    rosie huntington-whiteley    exhumed    abracadabra    tim owens    the sisters of mercy    downset    protest the hero    apokalipszis    smash mouth    the devil came on horseback        long road    ryan phillippe    akela  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!