hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. június 4. vasárnap   15:19
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Ómen
Hazai bemutató: 2006. 06. 06.

  Adva van a Gyermek, aki a világ elpusztítására tör, és szoros rokonságban áll a sátánnal.
  Emberi testet öltve azért jó pár évig ellátásra szorul, ezért pelenkázási és pótszülői munkakörbe felfogad egy gyanútlan házaspárt. Katherine és Robert Thorn (Julia Stiles és Liev Schreiber) befogadják az árva kisfiút, és a sajátjukként nevelik. Pár év elteltével azonban egyre gyanúsabbá váló körülmények rákényszerítik őket, hogy átértelmezzék a szülői szeretet mindent felül múló erejét. Kétkedésüknek jó pár bizarr esemény ad alapot, morbid halálesetek, megvadult állatkerti majmok és fekete kutyák jelennek meg békés életükben, majd egy túlságosan is készséges nevelőnő Mrs. Baylock(Mia Farrow), aki lassan átveszi az irányítást a gyerekszoba felett.
  
  Nem az első eset, hogy egy kiskorúval ijesztgetik a nézőket, a gyermeki ártatlanság mögé rejtőző gonosz nem csak kifizetődő fogás, de kétélű fegyver is.
  A borzongáshoz több szükséges, mint egy hitelesen komoly öt éves, sőt, néha az igazán dermesztő történetekkel nem is a filmvásznon találkozunk. Gondoljunk csak Stephen King egyik klasszikusára, a Kedvencek Temetőjére, ami könyvben működött, filmen azonban több volt, mint nevetséges.
  Néha egyszerűen csak a képi sokkolást választják a rendezők, mint az Ördög ügyvédjében, mikor egy pár hónapos csecsemő teljes ártatlanságában játszadozik Charlize Theron méhével. Sikerülhet felemásan is, mint a Jófiúban, ahol Macaulay Culkin próbált gonoszkodni, és sikerülhet úgy is, mint az Ómenben, a legkisebb érzelmi hatás nélkül.
  
  Nem Seamus Davey-Fitzbpatrick hibája, hogy semennyire sem ördögi, nem hiszem, hogy ilyen korban színészi kvalitásokról beszélhetünk, inkább csak arról, hogy ez a gyerek túl sápadt, és elég furcsán és sokat hunyorog.
  A film alapvető hibája már a trailerében keresendő, mindent láthatunk egy percben, milyen meglepetés érhet másfél órában ezután?
  Minden pontján kiszámítható és klisészerű. Esik az eső. Jó. London, meg templomok. Jó. Üres szobák, rémálmok, mosolytalan gyerek. A filmnek egyszerűen nincs atmoszférája, a felsorolásszerűen pergő események minden feszültséget kioltanak. Egy-két jelenet sajnos még megmosolyogtató is.
  Pedig Julia Stiles többet tesz, mint ami várható, sőt, kifejezetten pozitívuma a filmnek a szülők vívódása. Liev Schreiber magasan kiemelkedik a többiek közül, és elviszi a hátán a filmet. Az aggódó, majd lassan megőrülő apuka lelki gyötrelmei azonban a legkevésbé sem horroriak.
  Ebben a műfajban igen bő kínálat volt az elmúlt években, és a csontfűrészelős, sikoltozós mozikhoz szokott közönség, nem igen tud majd mit kezdeni ezzel a klasszikus remake-el, ami sokkal inkább lélektani dráma, mint vértől csöpögő horror.
  
  Egyetlen igazán kísérteties jelenetet azért sikerült kiizzadni, az is egy ködös temetőben játszódik, ahol igazolást nyer, mennyivel több az utalás, mint a véres látvány, hiszen mi is mondhatna el többet a kegyetlenségről és a gonoszságról, mint egy meggyilkolt csecsemő csontváza?
  Ez az egyetlen pontja a filmnek, ahol tényleg érezhető bárminemű adrenalin emelkedés, innentől kezdve azonban gyors kapkodásba csap át a hosszasan kitartott felvezetés. Mintha a rendezőnek (John Moore) eszébe jutott volna, hogy valamikor be is kéne fejezni ezt a filmet. Amit meg is tesz, rekordidő alatt. Jó pár logikai bukfenccel. Csak néhány felvetés:
  
  Egyrészről, ha rájössz, hogy a Sátán kutyái kergetnek, (nagyon nagy, és nagyon izmos kutyákról van szó), és közveszélyes a nevelőnőd, nem egy kerti ollóval fegyverkezel fel, hanem három csőre töltött pisztollyal.
  Nem rabolod el feltűnően visítozó gyerekedet éjnek évadján és nem törsz át a nagykövetség kapuján, ha mindezt szépen kigurulva is megteheted, hiszen az autó is és a gyerek is a neveden van.
  Elrablás előtt természetesen felkészülsz rá, hogy az elvakult nevelőnő a gyerekszobában bujkál, egy nagytestű, izmos, nyálcsorgató kutyával együtt.
  Ahogy az is teljesen valószínű, hogy az egyház tétlenül szemléli, hogyan is cseperedik az Antikrisztus.
  
  Azért az ember drukkol, hogy ne a sápadt kis porcelánképű győzedelmeskedjen, de egy öt évest durván szíven szúrni mégsem túl mozibarát befejezés. (a tesztvetítéseken bizonyosan lepontozták ezt az alternatív változatot.) Az utolsó percek tartogatnak némi ironikus fricskát a tengerentúlnak, és némiképp mentik magát a filmet is, de mire is fogunk emlékezni mindebből pár év múlva? Talán csak annyira, hogy ezután kaptunk kedvet, hogy végre megnézzük az eredetit.
  Ennél csakis jobb lehet. (no és arra, hogy miért nem keresünk továbbra sem „rottweillerrajongók.hu” oldalakat a neten.)
  
  Forgalmazza az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. április 18.
A To Defy Collective és a Reaction fanzine bemutatja: Reach Ad (Slo), Cold Brick, Retorsion és az Erased
2025. április 20.
Swallow The Sun: finn metal hármas élén érkeznek áprilisban
2025. április 29.
Indie ünnep Readingből: Only The Poets az A38-on (A38 Hajó - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Összeállt a 17. KAFF versenyprogramja
Spanyol történelmi kalandfilm érkezik áprilisban a mozikba!
Jason Statham újra akcióban
Egyszer csak beköszön a 2001 Ürodisszeia, a Starwars, a Startrek és számtalan kultikus sci-fi a valaha készült legflúgosabb űrparódiában…
Lois Smith 94 évesen is dolgozik – Új szerepben tér vissza
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Különleges Imagine Dragons koncert március végén a mozikban!
Az Oscar-díjas Bong Joon Ho legújabb filmje
 kiemelt 
Halflives: májusban visszatér Budapestre a robbanékony alterrock csapat
  
Május 4-én először játszik headlinerként Budapesten az olasz-francia pop-rock formáció, a Halflives

Dave Stewart EURYTHMICS feat. Vanessa Amorossi - Summer Tour
Colosseum: májusban ismét Budapesten a lassan 60 éves rockzenekar
Jean-Michel Jarre kilenc év után tér vissza Budapestre egy látványos elektronikus utazással
Őrült feldolgozásbuli a Dürerben – jön a Me First and the Gimme Gimmes!
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 mitsoura    struggle for life    tiamat    cavalera    octahed    wass albert    dan patlansky    divine ascension    fatal error    awesome as fuck    garbage    both miklós    mark hoppus    nemesis    steven soderbergh    twenty-eight ways to bleed    hol van ilyenkor a rendőrség?    harlott    cameron    alexandra    rock tv    szex és new york 2    helgrind    crushing caspars    pat metheny  

r41
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!