hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. június 4. vasárnap   15:19
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Ómen
Hazai bemutató: 2006. 06. 06.

  Adva van a Gyermek, aki a világ elpusztítására tör, és szoros rokonságban áll a sátánnal.
  Emberi testet öltve azért jó pár évig ellátásra szorul, ezért pelenkázási és pótszülői munkakörbe felfogad egy gyanútlan házaspárt. Katherine és Robert Thorn (Julia Stiles és Liev Schreiber) befogadják az árva kisfiút, és a sajátjukként nevelik. Pár év elteltével azonban egyre gyanúsabbá váló körülmények rákényszerítik őket, hogy átértelmezzék a szülői szeretet mindent felül múló erejét. Kétkedésüknek jó pár bizarr esemény ad alapot, morbid halálesetek, megvadult állatkerti majmok és fekete kutyák jelennek meg békés életükben, majd egy túlságosan is készséges nevelőnő Mrs. Baylock(Mia Farrow), aki lassan átveszi az irányítást a gyerekszoba felett.
  
  Nem az első eset, hogy egy kiskorúval ijesztgetik a nézőket, a gyermeki ártatlanság mögé rejtőző gonosz nem csak kifizetődő fogás, de kétélű fegyver is.
  A borzongáshoz több szükséges, mint egy hitelesen komoly öt éves, sőt, néha az igazán dermesztő történetekkel nem is a filmvásznon találkozunk. Gondoljunk csak Stephen King egyik klasszikusára, a Kedvencek Temetőjére, ami könyvben működött, filmen azonban több volt, mint nevetséges.
  Néha egyszerűen csak a képi sokkolást választják a rendezők, mint az Ördög ügyvédjében, mikor egy pár hónapos csecsemő teljes ártatlanságában játszadozik Charlize Theron méhével. Sikerülhet felemásan is, mint a Jófiúban, ahol Macaulay Culkin próbált gonoszkodni, és sikerülhet úgy is, mint az Ómenben, a legkisebb érzelmi hatás nélkül.
  
  Nem Seamus Davey-Fitzbpatrick hibája, hogy semennyire sem ördögi, nem hiszem, hogy ilyen korban színészi kvalitásokról beszélhetünk, inkább csak arról, hogy ez a gyerek túl sápadt, és elég furcsán és sokat hunyorog.
  A film alapvető hibája már a trailerében keresendő, mindent láthatunk egy percben, milyen meglepetés érhet másfél órában ezután?
  Minden pontján kiszámítható és klisészerű. Esik az eső. Jó. London, meg templomok. Jó. Üres szobák, rémálmok, mosolytalan gyerek. A filmnek egyszerűen nincs atmoszférája, a felsorolásszerűen pergő események minden feszültséget kioltanak. Egy-két jelenet sajnos még megmosolyogtató is.
  Pedig Julia Stiles többet tesz, mint ami várható, sőt, kifejezetten pozitívuma a filmnek a szülők vívódása. Liev Schreiber magasan kiemelkedik a többiek közül, és elviszi a hátán a filmet. Az aggódó, majd lassan megőrülő apuka lelki gyötrelmei azonban a legkevésbé sem horroriak.
  Ebben a műfajban igen bő kínálat volt az elmúlt években, és a csontfűrészelős, sikoltozós mozikhoz szokott közönség, nem igen tud majd mit kezdeni ezzel a klasszikus remake-el, ami sokkal inkább lélektani dráma, mint vértől csöpögő horror.
  
  Egyetlen igazán kísérteties jelenetet azért sikerült kiizzadni, az is egy ködös temetőben játszódik, ahol igazolást nyer, mennyivel több az utalás, mint a véres látvány, hiszen mi is mondhatna el többet a kegyetlenségről és a gonoszságról, mint egy meggyilkolt csecsemő csontváza?
  Ez az egyetlen pontja a filmnek, ahol tényleg érezhető bárminemű adrenalin emelkedés, innentől kezdve azonban gyors kapkodásba csap át a hosszasan kitartott felvezetés. Mintha a rendezőnek (John Moore) eszébe jutott volna, hogy valamikor be is kéne fejezni ezt a filmet. Amit meg is tesz, rekordidő alatt. Jó pár logikai bukfenccel. Csak néhány felvetés:
  
  Egyrészről, ha rájössz, hogy a Sátán kutyái kergetnek, (nagyon nagy, és nagyon izmos kutyákról van szó), és közveszélyes a nevelőnőd, nem egy kerti ollóval fegyverkezel fel, hanem három csőre töltött pisztollyal.
  Nem rabolod el feltűnően visítozó gyerekedet éjnek évadján és nem törsz át a nagykövetség kapuján, ha mindezt szépen kigurulva is megteheted, hiszen az autó is és a gyerek is a neveden van.
  Elrablás előtt természetesen felkészülsz rá, hogy az elvakult nevelőnő a gyerekszobában bujkál, egy nagytestű, izmos, nyálcsorgató kutyával együtt.
  Ahogy az is teljesen valószínű, hogy az egyház tétlenül szemléli, hogyan is cseperedik az Antikrisztus.
  
  Azért az ember drukkol, hogy ne a sápadt kis porcelánképű győzedelmeskedjen, de egy öt évest durván szíven szúrni mégsem túl mozibarát befejezés. (a tesztvetítéseken bizonyosan lepontozták ezt az alternatív változatot.) Az utolsó percek tartogatnak némi ironikus fricskát a tengerentúlnak, és némiképp mentik magát a filmet is, de mire is fogunk emlékezni mindebből pár év múlva? Talán csak annyira, hogy ezután kaptunk kedvet, hogy végre megnézzük az eredetit.
  Ennél csakis jobb lehet. (no és arra, hogy miért nem keresünk továbbra sem „rottweillerrajongók.hu” oldalakat a neten.)
  
  Forgalmazza az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2022. november 29.
Bonobo- Fragments Tour 2022 Budapest (Papp László Budapest Sportaréna)
Két Grammy-díjra jelölt lemezét mutatja be az elektronikus tánczene világsztárja Budapesten (Papp László Budapest Sportaréna)
2022. december 6.
Simply Red (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A mi Kodályunk 2. rész - Psalmus Hungaricus
A Külön falka nyerte idén az Art Mozi Egyesület díját
Díjnyertes filmekkel, új magyar alkotásokkal és egy felújított klasszikussal érkezik az artmozik napja
Hazánkba is megérkezik az Ennio Morriconéról szóló dokumentumfilm!
Fesztiváldíjas filmeket hoz a 20. Olasz Filmfesztivál - A MittelCinemaFest
Mától országosan 74 moziban látható a Toldi, a mozifilm
Közeleg a hatodik Szlovén Filmnapok
Egy hónap múlva szlovén filmnapok
 kiemelt 
December 20-án érkezik a Nightwish a Sportarénába
  
Javában zajlik már a Nightwish európai turnéja: a nyugat-európai fellépések után december 20-án érkezik a Papp László Budapest Sportarénába a finn zenekar

Amorphis, Eluveitie, Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity a Barba Negra Red Stage-en
Budapesten koncertezik Alice Cooper, Johnny Depp, Joe Perry, Tommy Henriksen
44. HOBO karácsony - „Az ám, hazám”
2023-ban Budapesten a Maneskin, itt a kislemez
 friss hozzászólások 

Megjelent a Hickory zenekar új dala (2)
Nemzetközi játszótér az MTV-vel - Kiállítás világszerte az MTV Swatch Playground alkotásaiból (1)
OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 lou reed    uwe boll    sziget 2009    leander rising    kerekes anna    nightmare    pearl jam    axl rose    burst    postumus    volt 2011    she past away    phillip noyce    noise of irrational    michael amott    xandria    the idoru    tool    close your eyes    fonogram    rachel mcadams    parajelenségek 3    silver church    arcturus    secret sphere  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!