hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2006. május 23. kedd   15:40
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Backyard Babies: People Like People Like People Like Us
Century Media/EMI

  Tény: bizonyos szempontból a Backyard Babies Total 13 című lemeze a kilencvenes évek végének Appetite For Destructionja. Ugyanis mindkettő a rock n´ rollnak egy, a nagyközönség számára mindenképpen új fazonját vitte be a köztudatba. És ugyanúgy tökéletes mindkettő.
  
  Azonban tény: míg a Guns N Rosesban benne volt (azt már nem merem leírni, hogy van) egy (illetve kettő) Use Your Illusion-féle bombasztikus patetikusság, amit ők lehető legjobban ki is használtak, addig a Backyard Babies láthatóan, hallhatóan determinálva van arra, hogy széles terpeszben nyomja a mocskos punk-rockot, és keverje azt glammel, sleaze-zel, csajokkal, bulikkal, és effélékkel. Így vagy megpróbálták lemásolni a saját magnum opusukat, vagy megpróbáltak egy leheletnyit eltérni tőle. Talán tény: kezdenek rájönni, hogy mi is a teendő. Megfogni a gitárt, illetve beülni a dobok mögé és játszani. Rock n Rollt.
  
  Ennyire egyszerűen, még akkor is, ha a helyzet az, hogy a lemez első fele kissé öregurasra sikeredett. Ha egy idei Aerosmith, vagy Rolling Stones korongon hallanám mindezt, akkor persze joule helyett ezekkel a dalokkal mérném az energiát, de egy UFO Romeot jegyző gárdától azt hiszem nem galád dolog elvárni, hogy friss lemeze hatására magától maximalizálódjon a hangerő.
  
  Így az egyszeri hallgató kénytelen magától babrálni az erre hivatott gombokat, hisz a Dysfunctional Professionalban sikerül egy ezerszer hallott, mégis frappáns refrént összehozni, és persze van tapsgép is, ami a svéd rock n´ roll lemezeken olyan tartozék, mint a Volvókban a légzsák. (Legalább annyira illenek is oda!) Tapsgép, légzsák nélkül folytatódik a We Go A Long Way Back, és ugyan a biztonsági övet itt sem kell bekötni, de van benne egy olyan kiállás, amelyet feltehetőleg Billy Duffy szónikus szentélyéből, vagy annak környékéről szalajtottak. A Roads képében van ballada is, nagy kár.
  
  A Blitzkrieg Loveshocktól kezdve már elkezdhetünk dögről beszélni, végre. Innentől már jönnek a malomgitározásra ingerlő riffek, kolompok, a direkt, hogy ne mondjam pofátlan utalások, úgyhogy hangulattól függően motoros-találkozón vagy sztriptíz-bárban érzi magát az ember, miután végigsétált ezen a gitárpanteonon. Pedig az összetevők és a megközelítés nem változott. Ehelyütt illene is részletezni, hogy miért is történik mindez, de ennek az új-keletű szilajságnak pont az a lényege, hogy ehelyütt részletezhetetlen. Talán egy motoros-találkozón, vagy egy sztriptíz-bárban jobban menne.
  
  Végül is támpontnak talán megteszi, hogy az újdonsült origótól kezdve nincs is értelme nótákat kiemelgetni, mert kis túlzással élve egybe is folyik az egész. Tény: ez a jó rock n roll lemezek legfőbb ismérve. Igaz, ez most féligazságnak tűnik, mert csak a lemez felére igaz.
  
  1. People Like People Like People Like Us
  2. Cockblocker Blues
  3. Dysfunctional Professional
  4. We Go A Long Way Back
  5. Roads
  6. Blitzkrieg Loveshock
  7. The Mess Age ( How Could I Be So Wrong)
  8. I Got Spades
  9. Hold´ Em Down
  10. Heroes & Heroines
  11. You Cannot Win
  12. Things To Do Before We Die



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Backyard Babies

Century Media

 programajánló: 
2020. május 8.
Joe Satriani - 2020.05.8. Budapest, Barba Negra Track
Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
2020. június 8.
Black Veil Brides a Budapest Parkban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
Roar: Délibáb demo
Borbély Mihály: Polygon - Theodosii Spassov, Lukács Miklós, Dés András
Begotten Silence: Faces Of Suffering
 kiemelt 
Carl Palmer’s ELP Legacy az A38-on
  
Carl Palmer, minden idők egyik legnagyobb elismerésnek örvendő dobosa küldetésének tartja, hogy újabb és újabb generációkkal ismertesse meg azt a komplex és különleges progresszív rockzenét, amit egykori zenekara, az Emerson, Lake & Palmer alkotott

Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
A CONCERTO Music bemutatja: The Epic Apocalypse Tour 2020
Pineapple Thief- 2020. 11.10.
HOBO 75
 friss hozzászólások 

Exopop: A szakadék mélyén (1)
Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Legéndy Jácint: Földalatti Oltár (Kalligram Kiadó, 2019) (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 rise against    buttercup    gackt    diesel    ite missa est    kézdy luca    emily browning    az adósság    admiral’s arms    social suicide    arto lindsay    kortársak    salma hayek    sollen    emily browning    eye for i    neurotic    mutiny on the bounty    korog    kristin davis    matthew vaughn    mission: impossible    ignite    kéknyúl hammond band    kirk hammett  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!