hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. április 9. vasárnap   10:55
nincsen hozzászólás

szerző: András
Krisiun, Devious, Nadir
2006. március 15., Blue Hell

  Családias hangulatú mészárlást rendezett március idusán a Fényes Adolf utca 28. szám alatt a brazil Krisiun megkockáztatom, hogy még egy jól sikerült falusi disznóvágással is felért a koncert, hisz mindenki ismert mindenkit, a legkeményebben szurkolók már az este hajnalára derekasan betaszajtottak, és természetesen zajban sem volt hiány. Minthogy pedig a zenekar muzsikája komoly megtermékenyítő erővel bír a fogékony zenerajongók képzeletére, még a kilométernyi béltömeg és a literszámra ömlő vér fizikai hiánya sem ronthatta az ilyesmire éhezők és szomjazók hangulatát: a melódiák nyomán könnyűszerrel oda lehetett képzelni ezeket a hozzávalókat is a Kékpokol bugyraiba (természetesen égbecsapó lángnyelvek, tekergőző csörgőkígyók és többtonnányi pentagram társaságában).
  
  Noha távolról sem a böllérkést és csontfűrészt lóbáló bandák táborát gyarapítja, jól illett ebbe a (hang)képbe a Nadir, mint nyitóbanda már csak azért is, mert ahol (akármilyen) metal szól, oda általában nagyon jól illik a kvintett. Sőt, egyre jobban, mert az élőben rendszeresen hallható új nóták révén a doom vonszolástól már egészen a grindcore-ig tart a banda ökumenikus keményzenéjének kelléktára. Ilyet persze más is tud nem is ez önmagában a nagy durranás a Nadirban, hanem az, hogy ennek a bandának a blastbeatjei ugyanolyan zsigeriek és hangulatosak, mint a lassú riffjei. Hogy ez milyen nagy szó, azt a Krisiunra váróknak szemmel láthatóan nem kellett megmagyarázni: a nyitó The Hungarian Underground Lifestyle-tól a záró Fauna Funeralig tartott a szűk körű, ámbátor módfelett áhítatos bólogatási ceremónia, amelynek a végén nem nagyon lehetett mást mondani, mint azt, hogy Ámen.
  
  A sorban következő holland Devious-ra meg már három perc után rá lehetett mondani, hogy Á, nem, ugyanis ennyi idő is elég volt, hogy kiderüljön: egy átlagon felüli technikai felszerelés támogatását élvező, átlagos zenészekből álló csapat próbál enyhén átlagalatti death metal nótákat ránk sózni. Nem segített a vitathatatlanul lelkes előadásmód sem, hamarosan igencsak megszaporodtak a folyosón a beszélgető csoportok, és sokáig ott is maradtak, mert talán a másik külföldi előzenekar távolmaradása miatt még sokáig is tartott a mutatvány. Ha engem kérdeznek, jobb lett volna, ha inkább elérhetjük az utolsó buszt az este végén.
  
  Nem mintha nagyon tudott volna az ember buszokra vagy persze a kilométernyi béltömeget, a literszámra ömlő vért, az égbecsapó lángnyelveket, a tekergőző csörgőkígyókat és a többtonnányi pentagramot leszámítva bármi egyébre gondolni azután, ami ezután jött. Nagy hirtelen nehéz is eldöntenem, hogy a szarvai vagy a patái felől közelítsem meg a Krisiunt, ugyanis mind technikailag, mind hangzás szempontjából szó szerint hihetetlenül teljesített a brazil trió. Az előbbi tény talán kevésbé volt meglepő, hiszen már két éve a Morbid Angel előtt is bemutatták nekünk, hogy a death metal véres krémjéhez tartoznak (azóta meg ráadásul megjelent magnum opusuk, az AssassiNation album is), az utóbbi előtt viszont még mindig a fejemet vakargatva állok, mert a Kék Yukban koncert így még soha nem szólt (de talán még az átszerelés alatt berakott lemez se). Ez természetesen inkább a keverőpulton majdhogynem szórakozottan machináló hangmérnöknek volt köszönhető, semmint a zenekarnak, de hát jó esetben a technikus is része a csapatnak, ugyebár.
  
  Mindezek fényében az már csak a habnak tűnhet a tortán, hogy a kifogástalanul precíz koncertet a tagok pólóin és hangszerein sűrűn előforduló Motörhead-logókhoz és -koponyákhoz méltó módon vagyis csuklóból reszelte le a trió, pedig éppen emiatt lett élvezetes is a dolog, nem csak jó. A Murderer, a Slain Fate, a Vengeances Revelation, a Conquerors of Armageddon, a Vicious Wrath és a Bloodcraft egyáltalán nem átvitt értelemben véve eszetlen brutalitása pont azért tudott igazán érvényesülni, mert a három brazil nem kérkedik (amúgy félelmetes) technikai tudásával, hanem szimplán csak kihasználja azt. Így aztán marad idejük szemmel láthatóan belefeledkezni abba, amit csinálnak (vagy még inkább teljesen bekattanni tőle), hajat rázni és az underground mibenlétéről tömören, közérthetően, élvezetesen szónokolni, vagyis röviden: stílusosnak és hitelesnek lenni. Aki látta Alex Camargót, miközben kifejtette, hogy miért is nem fogja a Krisiun sosem eladni magát, az nyilván hozzám hasonlóan biztos benne, hogy ha mondjuk tíz év múlva Magyarországra jön a banda, akkor ugyanilyen böszme koncertet ad majd (esetleg még böszmébbet) és abban is, hogy el is fog jönni tíz év múlva is Magyarországra a Krisiun, ha alkalma lesz rá. Az persze lehet, hogy akkor is csak egy maroknyian leszünk kíváncsiak rájuk, mint most, de ez minket ugyanúgy nem fog zavarni, mint őket.
  
  (fotók: Rákász István /Negative Art/)



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Krisiun

Nadir

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 tristania    placebo    helstar    zöld darázs 3d    richie kotzen    yellowcake    billy the kid    avatarium    in-dock    street dogs    waco jesus    eyehategod    millenáris    punnany massif    vadvirágok blues band    exivious    blaze bayley    indian    paul giamatti    limp bizkit    abbath    hope the last    neurosis    felföldi péter    harms way  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!