hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2006. március 26. vasárnap   10:33
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
In Flames (SWE), Sepultura (BRA), Dagoba (FR)
2006. április 16. Petőfi Csarnok

  Nagyon nehéz volna közös pontot találni az In Flames és a Sepultura életművében, hiszen a két zenekar teljesen máshonnan indult, máshová érkezett, momentán máshol is tartanak és ezt a (talán nem is csak képzeletbeli) utat egészen máshogy tették meg. Egy dolog azonban vitathatatlanul közös bennük: mindkét formáció kizárólag kuriózumnak számított pályája elején, igazán komolyan venni csak a több klasszikus lemez elkészítése után kezdte őket a világ. Bár az is igaz, hogy kuriózum mivoltukat soha, senki nem vitatta.
  
  Nem is csoda, hiszen az In Flames nem csak markáns képviselője, hanem egyik pionírja is volt az úgynevezett göteborgi, ikergitárokkal és harmóniákkal operáló death metalnak. A jelenlegi csapatból még csak Jesper Strömblad volt tagja az In Flamesnek az első, Lunar Strain címet viselő 1994-es albumnak, a következő év viszont nem csak új lemezt hozott (The Jester Race) hanem új tagokat is. Anders Fridén énekes például a Dark Tranquillity mikrofonját hagyta ott, a jelenleg gitáros poszton található Björn Gelotte pedig ekkor még dobosként csatlakozott.
  A csapatnak lehetősége nyílt arra, hogy igen impozáns társaságban (fesztivál turné a Samael, a Grip inc. és a Kreator zenekarokkal) mutassa be aktuális lemezét, így ekkor már tényleg megindult felfele az együttes szekere.
  Annyira, hogy még Johan Larsson basszusgitáros, és Glenn Ljungström gitáros kiválása sem tántorította el őket a folytatástól, pedig lett volna okuk az aggodalomra: a Whoracle lemez elkészülte után nem tudott volna turnézni a csapat, ha nem akadnak Peter Iwersre, és a Sacrilege irányából ékezett Daniel Svenssonra, aki a Björn Gelotte által üresen hagyott dobszékre ült be, és így ki is alakult az In Flames jelenleg is érvényes felállása.
  Ők öten készítik el a Colony lemezüket, amely egyik legsikeresebb, és legjobban sikerült munkájuk, világkörüli turnéjukon teltház fogadta őket mindenhol. Három hónapnyi stúdiómunkával rögzített, Clayman című 2000-es albumukkal lekopírozzák és felnagyítják az előző évek eseményeit, vagyis hosszabb turné, több eladott példány, több fesztivál. Megjelentetnek egy koncertlalbumot The Tokyo Showdown címmel, majd járt utat, vagyis Fredrik Nordstörm producert és a Fredman stúdiót elhagyják a járatlanért, ami jelen esetben a Dug-Out stúdiót és Daniel Bergstrand producert jelenti. A letisztult, jellegzetes In Flames irányt felváltja a kísérletezés, elsősorban az énekdallamokkal. Mindez az eddigi rajongótábort némiképp megosztó, ám a közönségbázist szélesítő Reroute To Remain korongot eredményezi, és persze a szokásosat: turnék, teltházak, stb. Hasonló szellemben, csak éppen egy dániai ház mélyén készültek el a 2004-es Soundtrack To Your Escape dalai, amelyek már az egész világgal megismertették az In Flamest. Nem csoda hát, hogy csak idén tudtak időt szakítani az új lemezükre, a Come Clarityre, amely valamelyest visszakanyarodik a Colony/Clayman fémjelezte hangzáshoz.

  Friss lemezzel érkezik a Petőfi Csarnokba az este másik fő fellépője, a brazil Sepultura is. Az ő történetük kezdetéhez azonban nem elég a kilencvenes évek elejéig visszaásni, hiszen a Belo Horizonte-i négyes a nyolcvanas évek elején kovácsolódott össze, pont akkor, amikor Brazíliában megdőlt egy húsz évig tartó katonai diktatúra. Ebben az időszakban még az is nehezére volt a csapatnak (Max Cavalera, énekes/gitáros; Igor Cavalera, dobos; Paulo Jr., basszusgitáros; és Jairo T. szólógitáros), hogy rock & roll albumokhoz hozzájusson, nem is beszélve a társadalomra veszélyes metal és punk lemezekről. A különös erőfeszítések árán beszerzett Iron Maiden, Metallica, és Slayer albumoknak aztán meg is lett az eredménye, sőt az együttes már ezekben a korai időkben a death metalhoz fordult. Ekkoriban még az angol nyelvvel és a hangszereikkel se voltak éppen köszönőviszonyban, de elkötelezettségük, és a zenéjükben rejlő dinamizmus is tökéletesen kivehető első anyagaikból, az 1985-ös, két nap alatt felvett Bestial Devastationből, valamint az első korongjukból, a Morbid Visionsből. Andreas Kisser gitáros csatlakozásával azonban egy új szintre léptek, és a vele készült , Schizophrenia lemezre már az underground metal világ is felfigyelt. Így szinte magától értetődő, hogy a Beneath The Remains már a Roadrunner Records gondozásában látott napvilágot. Sokáig ez a Scott Burns producer segítségével készült mű volt az utolsó, amelyet szülőhazájukban vettek fel a brazil metalosok. Ebből a tényből pedig arra lehet következtetni, hogy a Sepultura népszerűsége nőttön-nőtt, Európában a Sodom előtt játszanak, és elkészül első videóklipjük az Inner Self dalukra.
  Két év múlva már Scott Burns phoenix-i stúdiójában veszik fel a thrash metal egyik alapművének tekinthető Arise-ot, a remekbe szabott nótákon kívül népszerűsítette őket a címadó klipje is, pontosabban népszerűsítette volna, ha nem lett volna betiltva hírhedt gázálarcos jelenetei miatt. A következő évben az Arise így is platina lemez lett. 1993-ban készítik el azt a lemezt, a Chaos A.D.-t, amelyen a zenekar kifejleszti sajátos, minden műfajjal szakító stílusát, Max és Andreas szövegeikben pedig a szociális problémák felé fordultak, a Territory és a Refuse/Resist daloknak köszönhetően pedig a Sepulturából a kilencvenes évek egyik vezető metal csapata lett.
  E státuszt csak tovább erősítette a Ross Robinson sztár-producer diplomamunkájaként is felfogható Roots, amelynek előkészületeként a zenészek több napot is eltöltöttek az Amazonas őserdőben a Xavante törzzsel, és közösen megírták az Itsarit. A lemez emblematikus dala mégsem ez, hanem a nyitó Roots, Bloody Roots, amely egy nemzedék himnusza lett.
  A feszültség mégis nagy volt a bandán belül, pontosabban a frontember Max Cavalera, és a többiek között, akik elégedetlenek voltak a menedzseri teendőket ellátó Gloria Bujnovski (Max felesége) tevékenységével. Az énekes/gitáros így kilépett a zenekarból, és megalapította a Soulflyt. Helyére a clevelandi Derrick Green vették be vokalistának, és vele készítették el a punkos és frusztrált Against lemezüket. A rajongók egy része el is fordult a kvartettől, úgy érezték, hogy a Sepultura hátat fordított a múltjának. A számos vendéggel készült, Nation című konceptalbum, és utódja a Roorback némileg visszairányította a figyelmet a zenekarra, (joggal, hiszen zseniális szerzeményeket rejt mindkettő) de a kilencvenes években betöltött pozícióját nem sikerült visszaszereznie az együttesnek. Ennek ellenére nem csüggednek, folyamatosan turnéznak, most éppen új, az Isteni Színjátékot feldolgozó Dante XXI című lemezük kapcsán. A körút érdekessége, hogy a csapatban az a Roy Mayorga dobol majd, aki korábban épp Max Cavalerával zenélt a Soulflyban. Igor Cavalera ugyanis nem vállalta turnét, mert a napokban született meg kisfia Antonio.
  
  
  Az előzenekar a francia Dagoba lesz, jegyek 6200 Forintért kaphatók március 31.-ig, utána pedig 6900 Forintért.
  Elővételi helyek: PeCsa, Hammer, Speed Westend, CD Pince, Ticket Express jegyirodák



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

In Flames

Sepultura

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
Michael Jackson életműve Győrben elevenedik meg- Különleges koncert és kiállítás az Audi Arénában
Jubileumi turnén érkezik a 40 éves Helloween!
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 die knappen    ned evett    lillian axe    euroblast tour 2012    kispál andrás    the sharon tate    root    steven soderbergh    cillian murphy    the last stand    jesu    triptykon    timo mass    danny cavanagh    watain    terrorized    zenés-táncos    halott pénz    időgép    entombed    danger angel    electric bastards    dark wave    hrutka róbert    beatles  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!