hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2006. március 26. vasárnap   10:33
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
In Flames (SWE), Sepultura (BRA), Dagoba (FR)
2006. április 16. Petőfi Csarnok

  Nagyon nehéz volna közös pontot találni az In Flames és a Sepultura életművében, hiszen a két zenekar teljesen máshonnan indult, máshová érkezett, momentán máshol is tartanak és ezt a (talán nem is csak képzeletbeli) utat egészen máshogy tették meg. Egy dolog azonban vitathatatlanul közös bennük: mindkét formáció kizárólag kuriózumnak számított pályája elején, igazán komolyan venni csak a több klasszikus lemez elkészítése után kezdte őket a világ. Bár az is igaz, hogy kuriózum mivoltukat soha, senki nem vitatta.
  
  Nem is csoda, hiszen az In Flames nem csak markáns képviselője, hanem egyik pionírja is volt az úgynevezett göteborgi, ikergitárokkal és harmóniákkal operáló death metalnak. A jelenlegi csapatból még csak Jesper Strömblad volt tagja az In Flamesnek az első, Lunar Strain címet viselő 1994-es albumnak, a következő év viszont nem csak új lemezt hozott (The Jester Race) hanem új tagokat is. Anders Fridén énekes például a Dark Tranquillity mikrofonját hagyta ott, a jelenleg gitáros poszton található Björn Gelotte pedig ekkor még dobosként csatlakozott.
  A csapatnak lehetősége nyílt arra, hogy igen impozáns társaságban (fesztivál turné a Samael, a Grip inc. és a Kreator zenekarokkal) mutassa be aktuális lemezét, így ekkor már tényleg megindult felfele az együttes szekere.
  Annyira, hogy még Johan Larsson basszusgitáros, és Glenn Ljungström gitáros kiválása sem tántorította el őket a folytatástól, pedig lett volna okuk az aggodalomra: a Whoracle lemez elkészülte után nem tudott volna turnézni a csapat, ha nem akadnak Peter Iwersre, és a Sacrilege irányából ékezett Daniel Svenssonra, aki a Björn Gelotte által üresen hagyott dobszékre ült be, és így ki is alakult az In Flames jelenleg is érvényes felállása.
  Ők öten készítik el a Colony lemezüket, amely egyik legsikeresebb, és legjobban sikerült munkájuk, világkörüli turnéjukon teltház fogadta őket mindenhol. Három hónapnyi stúdiómunkával rögzített, Clayman című 2000-es albumukkal lekopírozzák és felnagyítják az előző évek eseményeit, vagyis hosszabb turné, több eladott példány, több fesztivál. Megjelentetnek egy koncertlalbumot The Tokyo Showdown címmel, majd járt utat, vagyis Fredrik Nordstörm producert és a Fredman stúdiót elhagyják a járatlanért, ami jelen esetben a Dug-Out stúdiót és Daniel Bergstrand producert jelenti. A letisztult, jellegzetes In Flames irányt felváltja a kísérletezés, elsősorban az énekdallamokkal. Mindez az eddigi rajongótábort némiképp megosztó, ám a közönségbázist szélesítő Reroute To Remain korongot eredményezi, és persze a szokásosat: turnék, teltházak, stb. Hasonló szellemben, csak éppen egy dániai ház mélyén készültek el a 2004-es Soundtrack To Your Escape dalai, amelyek már az egész világgal megismertették az In Flamest. Nem csoda hát, hogy csak idén tudtak időt szakítani az új lemezükre, a Come Clarityre, amely valamelyest visszakanyarodik a Colony/Clayman fémjelezte hangzáshoz.

  Friss lemezzel érkezik a Petőfi Csarnokba az este másik fő fellépője, a brazil Sepultura is. Az ő történetük kezdetéhez azonban nem elég a kilencvenes évek elejéig visszaásni, hiszen a Belo Horizonte-i négyes a nyolcvanas évek elején kovácsolódott össze, pont akkor, amikor Brazíliában megdőlt egy húsz évig tartó katonai diktatúra. Ebben az időszakban még az is nehezére volt a csapatnak (Max Cavalera, énekes/gitáros; Igor Cavalera, dobos; Paulo Jr., basszusgitáros; és Jairo T. szólógitáros), hogy rock & roll albumokhoz hozzájusson, nem is beszélve a társadalomra veszélyes metal és punk lemezekről. A különös erőfeszítések árán beszerzett Iron Maiden, Metallica, és Slayer albumoknak aztán meg is lett az eredménye, sőt az együttes már ezekben a korai időkben a death metalhoz fordult. Ekkoriban még az angol nyelvvel és a hangszereikkel se voltak éppen köszönőviszonyban, de elkötelezettségük, és a zenéjükben rejlő dinamizmus is tökéletesen kivehető első anyagaikból, az 1985-ös, két nap alatt felvett Bestial Devastationből, valamint az első korongjukból, a Morbid Visionsből. Andreas Kisser gitáros csatlakozásával azonban egy új szintre léptek, és a vele készült , Schizophrenia lemezre már az underground metal világ is felfigyelt. Így szinte magától értetődő, hogy a Beneath The Remains már a Roadrunner Records gondozásában látott napvilágot. Sokáig ez a Scott Burns producer segítségével készült mű volt az utolsó, amelyet szülőhazájukban vettek fel a brazil metalosok. Ebből a tényből pedig arra lehet következtetni, hogy a Sepultura népszerűsége nőttön-nőtt, Európában a Sodom előtt játszanak, és elkészül első videóklipjük az Inner Self dalukra.
  Két év múlva már Scott Burns phoenix-i stúdiójában veszik fel a thrash metal egyik alapművének tekinthető Arise-ot, a remekbe szabott nótákon kívül népszerűsítette őket a címadó klipje is, pontosabban népszerűsítette volna, ha nem lett volna betiltva hírhedt gázálarcos jelenetei miatt. A következő évben az Arise így is platina lemez lett. 1993-ban készítik el azt a lemezt, a Chaos A.D.-t, amelyen a zenekar kifejleszti sajátos, minden műfajjal szakító stílusát, Max és Andreas szövegeikben pedig a szociális problémák felé fordultak, a Territory és a Refuse/Resist daloknak köszönhetően pedig a Sepulturából a kilencvenes évek egyik vezető metal csapata lett.
  E státuszt csak tovább erősítette a Ross Robinson sztár-producer diplomamunkájaként is felfogható Roots, amelynek előkészületeként a zenészek több napot is eltöltöttek az Amazonas őserdőben a Xavante törzzsel, és közösen megírták az Itsarit. A lemez emblematikus dala mégsem ez, hanem a nyitó Roots, Bloody Roots, amely egy nemzedék himnusza lett.
  A feszültség mégis nagy volt a bandán belül, pontosabban a frontember Max Cavalera, és a többiek között, akik elégedetlenek voltak a menedzseri teendőket ellátó Gloria Bujnovski (Max felesége) tevékenységével. Az énekes/gitáros így kilépett a zenekarból, és megalapította a Soulflyt. Helyére a clevelandi Derrick Green vették be vokalistának, és vele készítették el a punkos és frusztrált Against lemezüket. A rajongók egy része el is fordult a kvartettől, úgy érezték, hogy a Sepultura hátat fordított a múltjának. A számos vendéggel készült, Nation című konceptalbum, és utódja a Roorback némileg visszairányította a figyelmet a zenekarra, (joggal, hiszen zseniális szerzeményeket rejt mindkettő) de a kilencvenes években betöltött pozícióját nem sikerült visszaszereznie az együttesnek. Ennek ellenére nem csüggednek, folyamatosan turnéznak, most éppen új, az Isteni Színjátékot feldolgozó Dante XXI című lemezük kapcsán. A körút érdekessége, hogy a csapatban az a Roy Mayorga dobol majd, aki korábban épp Max Cavalerával zenélt a Soulflyban. Igor Cavalera ugyanis nem vállalta turnét, mert a napokban született meg kisfia Antonio.
  
  
  Az előzenekar a francia Dagoba lesz, jegyek 6200 Forintért kaphatók március 31.-ig, utána pedig 6900 Forintért.
  Elővételi helyek: PeCsa, Hammer, Speed Westend, CD Pince, Ticket Express jegyirodák



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

In Flames

Sepultura

 programajánló: 
2022. november 29.
Bonobo- Fragments Tour 2022 Budapest (Papp László Budapest Sportaréna)
Két Grammy-díjra jelölt lemezét mutatja be az elektronikus tánczene világsztárja Budapesten (Papp László Budapest Sportaréna)
2022. december 6.
Simply Red (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
„…csak egyszer húszéves a Gödör” - Egyedülálló underground koncertélményt kínál a Kinopuskin, a Nulladik Változat és az Újhold a pesti klubban
Az Instantban is fellép az Alpha Wolf - első turnéjuk Európában és az Egyesült Királyságban
December 20-án érkezik a Nightwish a Sportarénába
Amorphis, Eluveitie, Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity a Barba Negra Red Stage-en
Két Grammy-díjra jelölt lemezét mutatja be az elektronikus tánczene világsztárja Budapesten
Nazareth koncert novemberben az A38-on
MTV Headbangers Ball: Vio-Lence, Xentrix, Whiplash, Artillery a Barba Negra Blue Stage-en
Finntroll, Skalmold - vikingek a Barba Negra Blue Stage-en
Havizaj #125 epizód a Remetemen, a Psychedelic Rainbow Warrior Peace Force és a Problems (USA) részvételével
Gary Moore emlékest 2022 + Henrik Freischlader lemezbemutató koncert
 kiemelt 
December 20-án érkezik a Nightwish a Sportarénába
  
Javában zajlik már a Nightwish európai turnéja: a nyugat-európai fellépések után december 20-án érkezik a Papp László Budapest Sportarénába a finn zenekar

Amorphis, Eluveitie, Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity a Barba Negra Red Stage-en
Budapesten koncertezik Alice Cooper, Johnny Depp, Joe Perry, Tommy Henriksen
44. HOBO karácsony - „Az ám, hazám”
2023-ban Budapesten a Maneskin, itt a kislemez
 friss hozzászólások 

Megjelent a Hickory zenekar új dala (2)
Nemzetközi játszótér az MTV-vel - Kiállítás világszerte az MTV Swatch Playground alkotásaiból (1)
OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 neokhrome    zach galifianikis    Ágens    suszter    cruel hand    anjou lafayette    for today    man overboard    frames    uwe boll    táncoló talpak    fish    tool    the hated tomorrow    katy perry    tarja turunen    kortársak    decaying incest    the kooks    kobalov    kiske    másfél    strike anywhere     amorphis    killswitch engage  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!