hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
beszámoló [party]  2006. január 25. szerda   13:19
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Barry Ashworth(Dub Pistols)
2005. január 21. A38

  A Dub Pistolsról az a hír járja, hogy ugyan mindegyik lemezük (az a kettő darab), igen ügyes munka, de a szóban forgó lőfegyver mégiscsak élőben durrant nagyot. E meglehetősen hidegre sikerült január végi szombat estén ugyan csak Barry Ashworth, a pisztoly ravasza (vagy ha úgy tetszik, tára) látogatott hozzánk, de így sem volt kérdéses, hogy a Turmoil brutálisra, zajosra, és épp ezért remekre sikerült, kultiplexes koncertjét követően hol töltöm majd az este hátralevő részét.
  
  Aztán tessék, az A38 gyomrába érkezve máris egy kérdéssel kellett megküzdenem. A kis-, avagy a nagyteremben vegyítsem a várokozást a kultúrált szórakozással. Előbbi jópofa, oximoronnak is beillő berendezésével (rusztikus üllőalkalmatosságok, kipreparált műszaki tárgyak között) és hol disszonáns, hol nem disszonáns, de végig húzós house ütemekkel csábított. Végül is a nagyteremnél kötöttem ki a nekem jobban fekvő big beat ütemek, és a gyülekező tömegnek köszönhetően kialakuló hangulat miatt. Bergi és Crez programját segítette még egy kivetítő is, ahol többek között a már-már elfeledett Michael Jackson egy már-már elfeledett videó-klipjét cincálta szét a VJ, igen érdekes háttérkép volt ez például a Doors kissé (na jó: nagyon) átalakított Hello, I Love Wont You Tell Me Your Name-je alá.
  
  Tökéletes felvezetés volt ez, és noha Palotai műsora is hivatalosan a prológ része volt, a gyanútlan szemlélődő akár azt is hihette volna, hogy már a fő attrakciónak tapsol, fütyül, lóbálja kezét a publikum. Nem véletlenül, hiszen a Freddy Reiterhez DJ pulthoz való közeledésig hasonlító bakelitvirtuóz (szinte) bármikor, (szinte) bármivel el tudja szórakoztatni a közönséget. Ez történt most is: az átjáróházként funkcionáló hajógyorot végállomássá alakította az igen eklektikus összetételű nézősereg (plázacicától, ausztrál diákon át, biciklisfutárig volt itt mindenféle egyed) számára. Palotai pedig egy neofolk zenész arckifejezésével pergetett műsora is hasonlóan tarkabarka volt: volt itt progresszív electro, drum and bass, hip hop, dub, így ebben a sorrendben, szépen lassulva, majd egy olyan ízlésesen megtördelt, primitív gabbával hozta vissza a tempót, ami tán még Kozmix Lalának is túl Scooter lett volna, de ott és akkor ez kellett oda.
  
  Így már egy meglehetősen felpörgetett zenei hátteret és közönséget vett át Barry Ashworth, és nem is bánt vele rosszul: tovább nem gyorsította, csak időnként bedurvította. Ő is kevert egy kis hip hopot, és szerencsére nem felejtette otthon saját dalait sem. Polgár- illetve, partizó-pukkasztásként játszott egy kis westernt is és mivel látványban ekkor urbánus, The Clash pólóban feszítő szamurájok tárultak szemeink elé a VJ jóvoltából, óhatatlanul is Tarantino hangulat lepte el a termet. A fentebb már említett Doors remeket ő is átszabta, az ének alá egyetlen, ronccsá torzított, pulzáló basszust helyezett sokunk örömére. Ötvözte ezt lüktető dubbal is, egyrészt, hogy uralkodjék szeretet és béke, másrészt biztos azért, hogy emlékeztessen zenekara nevének első felére. Idővel aztán azért tett róla, hogy eszünkbe jusson, hogy az elnevezés második fele honnan származik, ugyanis alkalomadtán olyan káoszt idézett elő, amilyenről a Sex Pistols ugyan sokat énekelt, de zenében megjeleníteni csak szeretett volna.
  Röviden: tényleg élőben szembesül az ember a Dub Pistols zsenialitásával, sőt, ehhez elég az is, ha csak a formáció géniuszával van alkalmunk találkozni. Shake Out The Jams Motherfuckers!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Dub Pistols

DJ Palotai

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 jégkorszak    lich king    szakcsi    metalchamp    hst stúdió    exhumed    dan patlansky    bill nighy    gyöngyössy bence    bőrgyári capriccio    slayer    goodbye darjeeling    therion    maci laci    heidevolk    green hornet    r.e.m.    vinnie moore    turbo    nonverse    through the never    i killed the prom queen    davey and the porchmonkies    waking the cadaver    a világűr hangjai  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!