hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2005. december 16. péntek   10:54
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
King Kong
Hazai bemutató: 2005. december 15.

  A digitális gorillát digitális gépek lövik le a digitálisan felturbózott Empire State Building tetejéről. Kicsit sok lenne a digitális? Nincs ez másként Peter Jackson King Kongjában sem, ahol néha az az érzésünk, egyetlen filmkocka sincs, amin ne javítottak volna utólag varázskezű animátorok.
  
  Jackson kölcsönvette a Helm-szurdoki díszleteket, szerződtetette a Jurassic Park fél szereplőgárdáját (nem a táplálkozási lánc aljáról, természetesen), és néhány orkot is sikerült rávennie, hogy némi átsminkelés után részt vegyenek a forgatáson. A kérdés már csak annyi: rajta kívül lázba hoz-e bárkit is egy újabb remake, ráadásul egy nagy, szőrös majomról? King Kong már 1933-ban dobálózott repülőgépekkel, aztán 1976-ban „feltámadt” Jessica Lange oldalán, aki szőkének szőke volt, csinosnak csinos, csak az alakítása kapott kissé irritálóan belőtt alaphangot, ki tudja, miért?
  
  A szereplőgárda most is csupa fiatal, feltörekvő tehetség. Naomi Watts a Kör után ismét sikoltozó szépséget játszik, partnere a zongorista ujjú Adrien Brody, no és King Kong. (King Kong kétlábú alakítója Andy Serkis, az egyik matróz, aki a film felénél, mint matróz, csúfosan végzi, így a továbbiakban már csak Kong)
  Adva van még egy csapat harcedzett tengerész, és egy mindenre elszánt filmes gárda, aminek az élén Jack Black lubickol a fanatikus rendező, Carl Denham szerepében.
  
  Indulhat a három órás majomvadászat, melyben szereplőink közül kevésnek adatik meg, hogy igazán jelen legyen, és ne egy három dimenziós számítógépes grafika helyettesítse, amint éppen egy indán lógva küzd az életéért.
  Persze mi másról is szólhatna egy kalandfilm, egy felfedezetlen, őskori szigeten, mint a túlélésről?
  Bárki, aki tíz percnél tovább nézi a spektrumot, rájön, hogy egy igazi dzsungelben a földet érésünktől számított egy órán belül nagy valószínűség szerint már nem élnénk. És nem egy leopárd terítene le minket, hanem alattomosan dolgozó kis hangyák. Vagy mérges pókok. Esetleg egy nyálas-indás lény, amiről biológia órán nem is hallottunk. Mindezt a felvetést tökéletesen alátámasztja a film bő kétharmada, annyi különbséggel, hogy a genetikailag felkavart őserdőben nem csak az emberszabásúak nőttek két háztömbnyi magasságba.
  Óriás pókok, gyíkok, férgek, lárvák, rákok, sorolni sem érdemes, hányféle veszély leselkedik főhőseinkre, miközben a főhősnőt keresik. És hányféle veszély leselkedik a főhősnőre, miközben szökni próbál? Minden bizonnyal a film csúcspontja a majom kontra tirannoszaurusz rex küzdelem, mintha tíz percig tartana, és egyetlen pillanatra sem unalmas.
  
  Látványos minden üldözés, futás és sikoltozás, az egyetlen gond vele csupán annyi, hogy pusztán a látványosságon kívül, amit szélesvásznon kínál egy ilyen hang és képorgia, milyen dramaturgiai célt szolgál ez a történet szempontjából?
  Egy gyerek kiválóan elszórakozik rajta, playstation három méteres kiadásban. Miközben nézi az ember, lelki szemei előtt már látja is a jövőbeli extrákat a díszdobozos dvd kiadványon, ahogy szemüveges, flanelinges programozók egy üres kóláspohár előtt magyarázzák, milyen sokáig is tartott, míg az összes őshüllőt sikerült egy kupacba tömöríteni egy szűk kanyonban, úgy, hogy vicces is maradjon, meg hihető is.
  
  Látványos, ahogy Naomi Watts hullámvasutazik egy óriás majom markában, ahogy naplementét néznek, vagy az Empire State Building tetején ücsörögnek, de a három órányi hosszúságot jónéhány „specielefekttel” le lehetne rövidíteni.
  Mert a történet mégis a nőről meg a majomról szólna.
  A film ezen oldalával tulajdonképpen hiba nincs, sőt, az egész filmmel kapcsolatban hiba nincs, inkább az arányokkal. Mese habbal, ahogy csak a tengerentúlon tudják, csupa aranyfény és lakkozott cipők, a filmgyártás aranykorából, amikor úgy tűnt: minden lehetséges.
  Az, amiért érdemes megnézni, és jegyet venni, nem digitális Kong, nem digitális Rex, vagy digitális New York. A hangulat az, ami az első perctől fogva magával ragadó, mintha egy képregényt lapozgatnánk, a beállítások, a megvilágítások, a színek, már már a tökéletesség határát súrolják.
  Bár minden percében kiszámított, megvágott, és művi, mindezek ellenére élvezhető, ha hagyjuk, hogy a mese magával ragadjon minket.
  
  Forgalmazza a UIP Dunafilm



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

King Kong honlapja

 programajánló: 
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
2024. április 30.
Glenn Hughes: Deep Purple - Burn lemez 50 éves jubileumi turné budapesti állomással!
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Ők a Magyar Mozgókép Fesztivál idei életműdíjasai
Áprilisban ismét mozikban a klasszikus Indiana Jones trilógia!
Carte Rouge - Vörös térkép
Exhibition: Cézanne - Egy élet portréi - Portraits of a Life
Új, hivatalos előzetest és plakátot kapott Hajdu Szabolcs új filmje, a Kálmán-nap
Utaztál okosba’? Akkor nézd meg premier előtt a Kék Pelikant!
Pasolini hét - Az Élet trilógiája a Art+ Cinema-ban
Monty Python klasszikusok ismét a mozikban!
A dohánypajta
 kiemelt 
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
  
Nyáron sem maradunk ütős és modern metal bulik nélkül a fővárosban

Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
Esti Kornél a Budapest Parkban
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 valentin nap    van még remény    bérczesi róbert    cabaret medrano    nagy jános trio    győri andrea éva    bon scott    tirpunk    vasember 2    fallenintoashes    joe strummer    jimmy page    reggae     bourne    julio iglesias    muse    idea implant    scene    the crown    one man army and the undead quartet    intimtorna illegál    kiss erzsi    no doubt    death by stereo    no return  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!