hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2005. november 12. szombat   17:19
nincsen hozzászólás

szerző: András
Khanate: Capture & Release
Ideologic Records/Hydra Head Records

  Kell-e mást leírnom a Khanate kapcsán, mint hogy Stephen OMalley nevéhez fűződik? Nyilván nem, mert aki nem tudja, ki ő, az elhiheti: majdnem teljesen biztos, hogy jobb is így, aki meg ismeri a fickót, az nyilván tudja, hogy mire számíthat. Sebaj, azért csak sétáljunk beljebb az erdőbe.
  
  Nos, ez a bizonyos Stephen OMalley az a fazon, aki többek között a Sunn O))) nevű, messze több mint experimentális bandában csapja a ricsajt (meg még a Burning Witchben, a Thorrs Hammerben és a Lotus Eatersben is). A vonalzóval rajzolt, ámbátor black metal zenekarokat megszégyenítő módon olvashatatlan logójú Khanatéban pedig olyan, hasonlóan emberbarát zenekarokban közreműködő muzsikusokkal szűrte össze a levet, mint James Plotkin, Alan Dubin és Tim Wyskida. A csapat már több kiadványt köztük két nagylemezt is megért a beavatottak előtt (szintén) jól ismert Southern Lord kiadónál, illetve a Loadnál, ezúttal pedig az Isis-ból ismert Aaron Turner nevéhez fűződő Hydra Headnél hozakodott elő egy anyaggal.
  
  Nos, akkor a rövid ámbátor ómenekben igen gazdag bevezető szakasz után vessük magunkat a sűrűjébe. Kettő darab nótát kapunk 43 percben, és tessék elhinni, a borítón látható felborult zongora nagyon is sokat árul el arról, hogy milyen felfogásban muzsikálták össze ezt az izzasztó háromnegyedórát a mi (zaj)barátaink. Hát persze: ahogy azt tőlük megszoktuk, csak egy kicsit megint másképp. A Khanate zenéje természetesen messze felette áll mindenféle műfaji kategóriának, hacsak nem tartjuk stílusmeghatározásnak azt, hogy noise: a hangszerhasználattól a dalszerkezetekig itt aztán semmi sem olyan, ahogy azt megszoktuk. A különböző zajok valamiféle bizarr módon diszkrétnek nevezhető, mégis meghatározó jelenlétükkel inkább csak hátteret alkotnak, Wyskida dobjai pedig nem csak ütemhangszerként, hanem egyfajta díszítő-, illetve, sokkal inkább csúfítóelemekként is szolgálnak. A zenét többnyire Dubin rémisztően elkínzott rikácsolása, valamint a tökéletes kietlenséget sugárzó, vonszoló, kényszerítő erejű monotóniával sulykolt, absztrakt riffek uralják. Plotkin csattogó bőgője és OMalley gitárja gyakran szinte birkózik egymással a hangzás feletti hatalomért dallamok itt legfeljebb foszlányokban, és akkor is épphogy csak mutatóba akadnak (a Capture közepe táján), de sok jóra még azoktól sem szabad várni. Röviden elmondva körülbelül ennyi, de hát magyarázni mindig könnyű. A lemezt végighallgatni már egyáltalán nem az. Viszont az is igaz, hogy ha egyszer már elindította az ember (és hajlamos tényleg beleélni magát abba, amit hall), akkor történhet bármi, megállítani már nem fogja. Az olyan lenne, mint egy komoly műtét közepén felébredni. Vagy ne adj Isten, bennragadni az erdőben.
  
  Viszont ha (szinte szó szerint) végigrágjuk magunkat rajta, akkor valószínűleg valami olyasmit is fogunk érezni a végén, mint amikor felébredünk a bizonyos műtét után, vagy amikor kibukkanunk az erdőből (még akkor is, ha a zene és a szövegek végkifejlete nem feltétlenül pozitív). Vagyis azt, hogy most jobb, bármit jelentsen is ez. Ennélfogva pedig persze biztos nem azonnal, sőt nem is egyhamar, mert az fiziológiai képtelenség volna, de valamikor újra fel is fogjuk rakni (legalábbis mi, zajbarátok). Néha nagy szükség van ilyen zenére néha az ilyen zene a jó, bármit jelentsen is ez.
  
  1. Capture
  2. Release



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Ideologic Records

Hydra Head Records

 programajánló: 
2024. október 9.
Sonata Arctica, Firewind, Serious Black: hármas lemezbemutató októberben
2024. október 10.
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice (Dürer Kert - Budapest)
2024. október 11.
Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
 kiemelt 
Future Palace: friss lemezét is bemutatja Budapesten a berlini post-hardcore csapat
  
Szeptemberben megjelent, Distortion című nagylemezével érkezik október 19-én Budapestre a Future Palace

Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
The Black Tour: Imminence, Aviana, Allt
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice
Septicflesh, Equilibrium: októberben közös koncert az Analogban
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 moulin rose    sunset    jazzanova    general surgery    the clash    no strings    alba hyseni    wendigo    daath    tim ripper owens    metal church    anasztaszija makarenko    turmion kätilöt    hierophant    skeletonwitch    drawing    i exist    dharma    stam1na    magrudergrind    kőváry zoltán    the dark knight rises    manowar    useme    tesstimony  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!