hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2005. augusztus 12. péntek   15:16
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Anyád napja (Monster in Law)


  Az ötletes címválasztáson (magyarra nagyjából lefordíthatatlan szójáték az anyós és a szörny variálásával) kívül talán az évek óta nem látott Jane Fonda lehet nézőcsalogató a Doktor Szöszi rendezőjének legújabb filmjére, az Anyád napjára.
  
  A téma nem tartogat sok újdonságot, adva van két fiatal, Charlotte és hogy is hívják, Jake, vagy Kevin, akik a naplementétől szirupos tengerparton találkoznak, egymásba szeretnek, és szinte azon melegében elhatározzák, hogy ők bizony összekötik életüket holtomiglan holtodiglan. Egyetlen probléma homályosítja el nagyszerű tervüket: Kevin édesanyja, Viola, aki pedigrésebb házastárs mellé, és magasabb társadalmi körökbe szeretné juttatni egyetlen fiacskáját. Elhatározza hát, hogy minden lehetséges eszközzel megakadályozza ennek a méltánytalan kapcsolatnak a kiteljesedését, és elkezdődik a burkolt, majd a nyíltszíni háború a két nő között.
  
  Elviselhetetlen anyósokat (ha épp nincs szerencsénk egyhez) hazai tájakon is találhatunk, ha máshol nem, hát a kereskedelmi csatornák kora délutáni „valóság”showiban, ahol felkészültnek épp nem mondható házigazdák próbálnak rendet teremteni két trendi fotelbe süllyesztett nőszemély között. (nem sok sikerrel)
  
  A film persze lényegesen szolidabban tálalja az örök életű anyós-meny problémakört, sőt, megannyi színes részlettel gondoskodik róla, hogy egyetlen másodpercében se válhasson átélhetővé. Adva van a két főszereplő, akik között nem csak korbeli, hanem társadalmi különbségek is jócskán húzódnak.(tekintsünk el Jake, vagy Kevin kicsodától, mert lényegében semmi más szerepe nincs, csak hogy jóképűen feltűnjön, és ismételgesse, hogy mindkét nő fontos az életében)
  
  Viola gazdag, befolyásos, művelt, szemben vele Charlotte alkalmi munkákból él, az érettségije is alig lehet közepes, de azért kedves, és jó szándékú. No és Jennifer Lopez alakítja, aki egyetlen hiteles vonást sem kölcsönöz karakterének.
  
  A film közel 100 perce alatt egyszer sem lehet megfeledkezni róla, hogy lényegében őt látjuk a vásznon. Aktuális Gucci vagy Prada ruhákban, hozzájuk illő sminkben próbálja eladni a szegény lány szerepét, aki ahhoz képest, hogy kutya sétáltalásból és felszolgálásból keresi a kenyerét, kétszintes házban lakik, és mindig van ideje titkos füzetébe divatrajzokat pingálni. Töretlen optimizmussal szemléli az életet, és a legkisebb mértékben sem befolyásolja személyiségét, hogy egyik napról a másikra egy számára teljesen idegen világba csöppen. Jane Fonda is visel Guccit, erre többször fel is hívják a figyelmünket, bár ő legalább stílusosan teszi.
  
  Azért is hangsúlyozom a film kellékeinek ilyen mértékű elhibázását, mert bőven van rá idő, hogy az ember felmérje, mitől is támad ennyire diszkomfort érzése. Hiába vígjáték, a poénok csak nem érkeznek, az első fél óra után már gyanús, hogy nem is fognak. A cselekmény zajlik, Viola beköltözik Charlottehoz, és testközelből teszik pokollá egymás életét. Háborúskodásuk egymás fejének tányérba nyomkodásában, benyugtatózásában, ronda ruhákba bújtatásában teljesedik ki, miközben azon tűnődünk, hogy egy olyan kaliberű nő, mint Viola, soha nem alacsonyodna le idáig. Hiszen minden valamire való, pénzes nagyasszony első mozdulata a csekkfüzete lenne, és egy pohár pezsgő mellett mosolyogva megérdeklődné, mekkora összeg fejében válna tartósan kámforrá a kiszemelt menyasszonyjelölt?
  
  Jane Fonda nem él ilyen eszközökkel, és bár láthatóan élvezi a trónfosztott anyós szerepét, kicsit túl sokat ad mindenből: túl hangosan visít, túl sokat kiabál, és túl mázosan kedveskedik. A film egyetlen értékelhető szereplője, és a kevéske vicces fordulat kivitelezője a házvezetőnő: Ruby. Wanda Syke alakításában a legértelmesebb figura az összes őrült között. Néha úgy tűnik, nem csak túlvezérelt munkaadónőjét neveti ki, hanem az egész filmet.
  
  A végkifejlet mi más is lehetne, mint a barackszínben pompázó, kis hazánkban szinte kivitelezhetetlenül pazar esküvő, ahol mindenki boldog, és mindenki kibékül mindenkivel. Jennifer Lopez esküvői ruhában előadott kismonológjára a család szentségéről már csak egy fájdalmas nyögés érkezett a hátsó sorokból.
  
  Szerényebb pénztárcájú vőlegényeknek szigorúan tilos a film megtekintése, ha nem akarnak banki kölcsönhöz folyamodni utána. Ha jövendőbelijük ötleteket akar lesni, inkább adjanak a kezébe egy Cosmot, a film jövő nyárra már úgyis ki megy a divatból.
  
  Forgalmazza az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2020. december 28.
HOBO 75 (Papp László Budapest Sportaréna)
2021. január 9.
Új időpontban a Gotthard!
2021. január 27.
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten (A38 Hajó - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Őfelsége titkosügynökei az HBO GO-n
Közeledik az idei Anilogue, nemzetközi animációs filmfesztivál
Szemrevaló filmfesztivál október elején
PATRIA
Itthon is nagy sikerrel debütált a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre
Hivatalos az Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál versenyprogramja
Elkészült a Hosszú Katinka dokumentumfilm első előzetese
Összeállt a x. Mozinet filmnapok programja
 kiemelt 
The Dead Daises Glenn Hughes-zal, 2021. Barba Negra
  
Újabb fejezetéhez érkezett a Dead Daisies története, ami a korábbiaknál is kalandosabb éveket ígér

Fleshgod Apocalypse, Ex Deo 2021
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten
Jethro Tull – The Prog Years 21
Pineapple Thief az A38-on
 friss hozzászólások 

Interjú Kalapács Józseffel (2)
Insomnium, The Black Dahlia Murder (1)
Elkészült a MegaHertz első albuma (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 death dta    wongraven    helstar    ashton kutcher    darkest hour    kaiser chiefs    scary guys    dystopia    nick holmes    gyilkos természet    haw    együtt az ég alatt    sigh    keith caputo    gusto mastivo    suicide rockers    suicide rockers    how do you know    karma to burn    our existence is punishment    scott ian    locust on the saddle    embers    alex kapranos    nicko mcbrain  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!