hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2005. július 21. csütörtök   14:31
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Rod Stewart, From Maggie May to the Great American Songbook
2005 június 17., Kisstadion

  Eljött hát a nagy nap Rod Stewart hódolói számára, hogy hosszú évek elteltével újra láthassák őt; a hatvan évesen negyvenesnek is alig-alig látszó örökifjút, aki az évek alatt szinte semmit se változott. Csak néhány ránccal lett gazdagabb, és minden más maradt, főleg az a védjegyes, egyedi, karizmatikus hang, amiből süt a kreativitás és életigenlés. Ezzel (és persze sármjával) koronázta meg ezt a mostani koncepciózus produkciót is, melyben minden egyes részlet, megszólaltatott hang tökéletesen siklott a helyére. Eddigi életútjának minden tapasztalata, a háta mögött hagyott, összesen 130 millió példányban elkelt több mint 27 album mintha ezen az egy estén akart volna kikristályosodva tündökölni a becses nagyérdemű előtt. És különben is megállapodhatunk abban, hogy ennek a figurának hihetetlen a kisugárzása. Tiszta RnR volt, ahogy végigsorjázott a klasszikusain és nem utolsó sorban örömmel merített előadása alatt Chuck Berry Carol-jából, Tom Waits Downtown Train-jéből, és a Tom Traubert´s Bluesából, melyek biztos, hogy nem véletlenül kerültek be a műsorába.
  
  Hogy még véletlenül se felejtsük el, fiatalkorában is nagyszerű albumokat, a szó pozitív értelmében slágerré váló dalokat ontott magából, ezalatt szívében a rocknroll, a nők és a futball triumvirátusa zakatolt. Mára azonban már a jazz vizeire merészkedő, kiforrott előadóval találkozhattunk, aki a régi tűzzel vezeti elő korábbi szerzeményeit is. Emellett a futball-rajongása sem veszett a múltba, hiszen a szíve most is lángol a sportért, amint arról többször is meggyőződhettünk a koncert folyamán a zöld Celtic meze, vagy a közönség soraiba kirúgott kb.20 dedikált labda láttán. Hát, ez igen. Egy igazi rajongó szív. Rod időben felismerte, hogy nem labdarúgó isten lesz, hanem csak egy éneklő skót, akit ezen a planétán nagyon sokan ismerni fognak.
  
  Hosszú évek után aktuális albumával a tarsolyában, nem kevés pompával szinte meteorként csapott a közérdeklődés horizontjába a rocknroll nagy öregje, Rod Stewart és a koncert elkezdődött. Nem akármelyik dalát választotta nyitánynak Rod, hanem a Forever Youngot, amit követően az In We Fall In Tonight, a The Motown Song és az Every Beat of My Heart adta meg ennek a Kisstadion-béli koncertnek az alaphangulatát. Nem hogy jó választás, hanem egyenesen kiváló döntés volt beválogatni a program legelejére ezeket a dalokat csakúgy, mint a búcsú és meghajlás nélküli koncertzáró tétel, a Sailing eljátszása is. Ezek a dalok adták meg a felütését és lezárását ennek a tényleg fantasztikus, hófehér színpaddal és vele harmonizáló kellékekkel, na meg számtalan átöltözéssel körített, két felvonásból álló, majd kétórás produkciónak.
  
  A közönség többé-kevésbé a 40-50 évesek közül került ki - habár ebben a tekintetben a kor túl sokat nem számít, hiszen aki meg tudja élni ezt a zenét, az kortalan, vagy még inkább legbelül mindig fiatal marad. Ugyanis Rod dalai depressziómentesek, felszabadultak, sok esetben vidámak és persze romantikusak. A repertoárban olyan slágerek váltották egymást, mint a Baby Jane, a Some Guys Have All the Luck, a Nightingale Sang In Berkeley Square, a Have I Told You Lately, illetve a számomra talán a legbecsesebb klasszikusok átiratai, mint például: As Time Goes by, I Only Have Eyes for You, Blue Moon, s Wonderful, I Can´t Get Started, But Not for Me, Downtown Train, Tonights the Night, Night and Day, What a Wonderful World, Smile

  A fellépés első felvonásában merő egyszerűséggel, zenésztársaival kísérve nyomta a klasszikus slágereket, illetve átiratokat. A show-t a sötétedés lassú beállta tette izgalmassá, amikor is a színpad egy night club kontrasztos képeként rajzolódott ki. A dalok hangulata is ezzel együtt kezdett romantikussá válni; sorra kúsztak be az örökzöldek, mialatt a vetítővásznon követhettük az egész koncertet kísérő képeket: Stewart életének egy-egy apróbb mozzanatát megörökítő fotókat, vagy épp a Casablanca című film búcsújelenetét
  
  A program második részében úgy 20 perc technikai szünetet követően bontakozott ki igazán a produkció. A függöny félregördülte után lassan, diszkrét fény kíséretében, komplett RS-logoval ékesített fehér estélyiben tűntek fel a hölgy-muzsikusok, ehhez illően fehér szmokingban a férfiak, és a háttérben, fekete frakkban Rod Stewart. Sokunk lélegzete is elállt, amint a kettéosztott nagyzenekar között elnyúló lépcsőn lesétált Rod, hogy megajándékozhasson bennünket jó néhány örökérvényű jazz-standarddel. Itt derült ki csak igazán: nem véletlenül lett Rod Stewart a pop-rock élet egyik emlegetett ikonja, akire valóban sokan voltunk kíváncsiak a Kisstadionban (is). Sikerekben és melódiákban gazdag életútja, ha lehet, még inkább felértékelődött a The Great American Songbook hármasa hallatán. Igen pozitív döntésként kell értékelnem, hogy bele mert vágni ebbe a melódiákban gazdag, nem annyira könnyű, jazzes műfajba. Ismerve összetéveszthetetlen hangjának majd összes védjegyét, a kétkedőknek sincs más választása, mint beismerni, hogy nem volt hiábavaló ez a vállalkozás. Az pedig egyenesen hihetetlen volt, ahogyan színpadra vitte eme albumok egy-két kiválasztott dalát. A stílus maga volt Rod Stewart. A program befejező részében aztán a nagyzenekar tagjai lassan maguk mögött hagyták a pódiumot és visszarendeződött a koncert elején látott színpadkép.
  
  Erre nagyot kellett csettinteni, mint a legtöbb jó borra ez a hatvan esztendős muzsikus olyan produkcióval állt elő, mellyel könnyedén lemosta a színről a listák élén található egy album/egy dal jellegű popzenei kétütem-napszámosokat, elcsent dallamok kóklereit. Ahogyan azt az utolsó albumainál is megtapasztalhattuk, nála nincs kompromisszum, sem zenei, sem más kérdésben, de a hallgató, a néző mindenek felett áll szemében. Igen, ennek a nézetnek a kibontakozását fürkésztem és leltem meg ebben a produkcióban. Hiba, mint olyan feltételezhető sem volt benne, ennek ellenére sem vált azonban merevvé, sokkal inkább bensőséges hangulatúvá, szívélyessé; hisz Stewart bele tudott csempészni egy kis játékosságot és humort is. Ennek a figurának van stílusa! A magam részéről pedig úgy érzem, hogy ezzel a megközelítéssel, ahogyan kibontakoztatja kreativitásának minden morzsáját, több, mint emlékezetessé tudta tenni ezt a júniusi nyáresti éjszakát.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Showtime

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 jack black    after the burial    van canto    unisonic    ronnie james dio    indiana jones    uada    neaera    my gift to you    pop ivan    devin townsend    hellripper    krízis    papp lászló aréna    guilhem desq    skyclad    nemes nagy ágnes    vomit the soul    bastards of bodom    juliette lewis    the get up kids    kristin davis    fesztiváljegy    project x    electric callboy  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!