hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2005. július 11. hétfő   12:28
nincsen hozzászólás

szerző: András
Pat Metheny Group
2005. május 24., Margitszigeti Szabadtéri Színpad

  Déjá vu. Május vége, Margitszigeti Szabadtéri Színpad, Pat Metheny-koncert pont mint három éve. Emberáradat a kapuknál, és persze jelentékeny tömeg a falakon kívül, a gyepen ebben sem történt változás. Nem meglepő módon a közönség összetételében sem: főképpen középkorú jazz-rajongók töltötték meg (nem teljesen, de igen szép számban) a placcot: vegyest olyanok, akik meg is engedhetik maguknak, hogy jazz-rajongók legyenek, és olyanok, akik január óta spóroltak a belépőre. Közöttük vegyült el a néhány reprezentáló (köreikben nyilván sokkal kevesebb volt a kuporgató) de valahol a kakasülő környékén még egy Ignite-ingbe is belebotlottam. Nocsak.
  
  Ami viszont tényleg nagy változást jelentett a három évvel ezelőtti koncerthez képest, az a The Way Up című új Pat Metheny Group-anyag, és ez az előadáson is erőteljesen otthagyta a maga nyomát. A megbocsátható késést követően nagy lazán, fehér pólóban és farmerben a pódiumra érkező Pat Metheny és a hozzá sorban csatlakozó zenésztársak (Lyle Mays, Antonio Sanchez, Steve Rodby, Gregoire Maret, Cuong Vu és Nando Lauria) ugyanis az első mintegy hetven percben kapásból lezenélték nekünk a teljes albumot.
  
  Méghozzá úgy, ahogy az a nagy lemezen meg van írva, gyakorlatilag hangról hangra követve mindazt, ami az általában alaposan kikomponáltnak, jazzes mérce mellett igencsak kötöttnek, kevéssé improvizatívnak mondott, szimfo-progrockos hatásokban lubickoló cédén hallható. Nos, benyeltük, de az ízélményhez képest ez azért nagy falat volt úgy tűnik, a The Way Up esetében az otthon fogyasztható konzervverzió inkább megjárja, mint ez a frissen tálalt (konzervverzió). Az ováció persze nem maradt el, a reprezentálók reprezentáltak, az udvariasak udvariasak voltak, a műértők pedig tényleg örvendeztek, hisz bizonyára ők is akadtak jó páran. A végén Metheny felállt az ülőhelyéül szolgáló ládáról, halk szavakkal üdvözölte az egybegyűlteket, megjegyezte, hogy nem könnyű dolog dalokat válogatni a The Way Up utánra, de azért megkísérlik, azzal vissza is húzódott a helyére.
  
  Metheny nem showman, de még csak nem is frontember: a koncert innentől elkövetkező második felében alig kommunikált többet a közönséggel, mint a szótlanul elmuzsikált elsőben. De nem is showmannek vagy frontembernek ül oda a színpadra, hanem jazzgitárosnak, aki kétpercenként cserélgeti a hangszereit hol csak ölbe kapja a következőt, hol pedig az egyiket a hátára lökve kezd bűvölni egy másikkal, de mindenképpen bűvöl, méghozzá bőséges teret engedve az őt félkörbe fogó zenésztársainak is. És a második félidőben ebben nem is volt hiba, kiderült, hogy van élet a The Way Up után is, sőt. Az időjárással együtt a műsor is megélénkült, sutba lett vágva a modorosság, és újabb koncertnyi időtartamban sorra kerültek elő a régi darabok, folyton változó felállásban, duóban, trióban, kvartettben és nagy közös muzsikálásban, felszabadultan mutatta meg mindenki egyéni virtuozitását és a banda egymásra hangoltságát. A válogatott zenésztársak, na és persze Metheny villantásai nyomán a reprezentálók tovább reprezentáltak, az udvariaskodást viszont egyre többen tehették félre, átpártolva az őszintén lelkesedő műértők táborába, percről percre növekvő elismerésbe burkolva a szélben pislákoló kandeláberek tövében zenélő gruppot.
  
  A maratoni virtuóz lecke végén így már a közönség általános visszafogottságához mérten akár eufórikusnak is nevezhető ujjongás követelte vissza a színpadra a csapatot, ők pedig jöttek is, dacára az addigra már összesen két és fél órányi mögöttük lévő játékidőnek, és egy velős ráadással végezték be az estét. Aztán sepert mindenki a maga dolgára, zenészek a magánbuszba, mi a 26-osra három év múlva veletek ugyanitt. Akkor majd remélhetőleg a mostani hetvenegyedik perc tájékán kezdődik a koncert.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 dr. living dead    avatarium    ralph fienenes    never say die    mike watt    sweetest devilry    sollen    danny devito    slates    emilie autumn    hate eternal    hisztéria    divided    bad teacher    enslaved    behemoth    jürgen von knoblauch    starset    blink 182    coffins    metz    1killembrace    szerelmek    kapcsolat    darkthrone  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!