hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2005. március 15. kedd   12:32
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Bankrupt: Bad Hair Day
Piar Records

  A punk a könnyűzene legnagyobb paradoxonja. Mikor elindult, még csak megbikázott rock n roll volt, aztán lett belőle polgárpukkasztó esztergapad zaj, majd egyesek crust néven össztüzet nyitottak az egész társadalomra, majd Kaliforniában idővel lesilányították a popzene szintjére. Mindezt néhány év leforgása alatt. Ha úgy tetszik, tökéletesen hiteltelenné tettek egy forradalminak induló zenei irányzatot. De ez egyrészt törvényszerű, másfelől pedig a történelem összes forradalma idejutott
  
  Ennek fényében a legnagyobb paradoxon az, hogy vannak még jó, és hogy-hogy nem hiteles dallamos punk lemezek. Például a Bankrupt műhelyében készült Bad Hair Day. Lehetne keresgélni az okát, hogy mitől is működik ennyire ez a 36 perces korong, mikor semmi újat nem hallunk rajta, és nem is szól tökéletesen, de nincs értelme. Talán az a hétpecsétes titok, hogy a csapatot alkotó három ember felhőtlenül jól szórakozik, és a BHD alapján mutatnak némi hajlandóságot arra, hogy ebbe minket, hallgatókat is bevonjanak. Humoruk szerencsére nem ormótlan, és nem is kell lábjegyzetben jelezniük: Kedves Lemezvásárló! Itt most nevetni kell. Pár szám egyébként magyarul is megtalálható a lemez végén. Valamelyik szövege szinte tükörfordítással készült, mások meg eltérnek az eredeti témától. Őszintén szólva, nem is tudom eldönteni, melyik verziók sikerültek jobban. Majd a közönség és az idő eldönti. Összefoglalva, minden dal őszinte, és természetes, ezért azt is elhiszem, ha Rocco a punk-színteret szapulja, vagy ha szilikon-mellek előnyét és hátrányát ecseteli. A zene ennél jóval homogénebb, de a jó dalokat felépítő még jobb dallamoknak köszönhetően cseppet sem válik unalmassá. Mondjuk a kezdő Start Again gyors középtempója nem hasít annyira, úgyhogy számomra a Being Dumb Went Out Of Style üveghangjaival indul a móka. A gitár által játszott melódiát akár trombita is játszhatná, biztos nagyot dobna a nótán. Mindegy, így is ott van benne a lendület, ami miatt érdemes punkot hallgatni. A fúvós kapcsán biztos többekben felmerül a rokonműfaj, a ska is. A Horny In The Heatet figyelve ez azonban már megkerülhetetlen lesz, ugyanis remek skankingre csábít a kezdőtémája, sőt a Heed The Call pár akkordja, és óóóó-zós refrénje közé is sikerült egy kis reagge-t is csempészni. A következő Tits Galore a már említett szilikonos témát járja körbe, zenéjének elsősorban a pogózni vágyók fognak örülni, igazi punk reszelés. A Life After Rock n Rollnál azt hiszem semmiféle műfaji megjelölést nem kell alkalmaznom, már a dalt megelőző motorberregés is sejteti, hogy mire számíthatunk. Szövege tulajdonképpen egy költői kérdésre (Van-e élet a Rock n Roll után?) épül, és ebben az egy sorban ott van az a keserédes, fanyar humor, ami az egész albumot jellemzi. Lehetne nagy szavakat használni, hogy balladái ezek az elveszett ifjúságnak, de egyrészt ezt a definíciót már Villon levédte, másrészt ez punk-rock, amelytől nagyon távol áll az ilyesmi. A költőiség másnak a feladata, itt a hangsúly a beszóláson, és a kevesebb, mint három perc alatt elsülő, csőre-töltött léggitáron van. Előbbi tökéletesen megvalósul a God Bless Disneylandben, és a Trapped In Yesterday-ben, utóbbi, pedig a Let It Rip-ben. Ha a Life After Rock n Roll tökéletes átfogó képet adott a szövegekről, akkor a Let It Rip egyfajta jelszó lehet a zenére nézve. Vagyis nagyon sok mindent ellehet mondani a keresztapák által szavatolt három akkorddal is. És hogyha nem szól túl jól az album, akkor fel kell venni a hangerőt. Ahogy minden (jó) punk-lemez esetében.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2023. december 3.
Dead Daisies: koncert, best of lemez
2024. február 10.
HOBO Vadászat 40 (Papp László Budapest Sportaréna)
2024. március 6.
Cradle Of Filth: jövő tavasszal újra Budapesten az angol metal legenda (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
 kiemelt 
Dead Daisies: koncert, best of lemez
  
Több mint 10 éve élteti a nagybetűs Rockzenét a The Dead Daisies! A zenekar idén kiadott válogatáslemezét mutatja be december 3-án a Barba Negrában, méghozzá ismét John Corabival a mikrofon mögött

HOBO Vadászat 40
Először koncertezik Magyarországon a Take That!
Meshuggah + Avatar + The Halo Effect Budapesten
Cradle Of Filth: jövő tavasszal újra Budapesten az angol metal legenda
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 drew barrymore    kálloy molnár péter    pray for villains    évértékelő    morgan freeman    fészer    ha/ver    karabély    abnormality    barn burner    queensryche    stubborn    blind myself    jaded heart    necropolis    chronosphere    ossian    kmfdm    des filles et des riffs    utódok    groove armada    kellan lutz    zonaria    hangmás    shia labeouf  

r41
Copyright 2000-2023 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!