hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2024. augusztus 8. csütörtök   06:16
nincsen hozzászólás

szerző: Móni
Lenny Kravitz az Arénában
2024. július 30. Papp László Budapest Sportaréna

  Lenny Kravitz július 30-án töltötte szinte dugig a Papp László Budapest Sportarénát. A 60 éves new yorki születésű énekes, dalszerző és színész, számtalan hangszeren játszik, így legfrissebb, Blue Electric Light című albumát is egyedül vette fel a Bahamákon lévő stúdiójában. A mostani turné a koronggal azonos nevet kapott és szerencsére az állomások közé kis hazánk is bekerült. Legutóbb 2018-ban adott nálunk egy emlékezetes koncertet, így a rajongók nagy reményekkel néztek az este elé.
  
  Mindig szeretem megfigyelni a közönséget. Érdekes, hogy egy előadó milyen korosztályt, milyen stílusú embereket vonz a munkásságával. A metrón utazva nem volt bonyolult tippelnem, hogy ki tart az Aréna felé. Pontosan azt a sokszínűséget, egyedi stílust láttam az öltözékeken, amit Kravitz is képvisel. Miután közösen léptünk be a metrókocsiba az Ivan and The Parazol frontemberével, Vitáris Ivánnal, nem is voltam meglepve, hogy itt találom. Trapéz nadrág, csizma és ing. Egy órával később ugyanezeket láttam a nagypapa korú, de kockás hasú énekesen is, ha nem is egyforma anyagokból. Jól példázta, hogy a gyökerek mégis közösek. Nem csak megjelenésben, hanem zenei vonulatokban is.
  
  Devon Ross kapta a lehetőséget, hogy melegítse a színpadot. A gitáros, énekes hölgy vegyes kritikákat kapott. Sokak szerint a fellépést édesapja, Craig Ross intézte az egyébként modellként is jegyzett lányának, aki még nem áll készen egy Aréna szintű koncertre. A büszke apuka egyébként Kravitz bandájában tépi a húrokat, így szintén fellépett az estén.
  21 óra magasságában végül a főszereplők is kivonultak, és nagy lendülettel belecsaptak az Are You Gonna Go My Way klasszikus taktusaiba. A közönség egyből vette a lapot, és felvette a fordulatszámot, de nekem rögtön az suhant át az agyamon, hogy vajon mit tartogatnak a ráadásban, ha már az elején ellövik a puskaport?
  
  A 35 éves pályafutás dalaiból persze nem volt nehéz összeállítani a 18 dalból álló setlist-et. Az új albumot 3 nóta képviselte, amelyekhez már a videóklipek is elkészültek: a Human, a Paralyzed és a TK421. Ez utóbbit már közel 7,5 millióan látták a népszerű videó megosztón, aminek talán az is lehet az oka, hogy a szálkásra kidolgozott valamennyi izomcsoportot közkinccsé teszi a korát messze meghazudtoló énekes. Legyünk őszinték, kelleti magát, mint egy rossz ribanc, de mivel őszinték vagyunk, azt is meg kell mondanunk, hogy jól áll neki. A formának nagy ára van. Zöldségeken él, és hetente hatszor edz. Azt vallja, csak úgy tud kiegyensúlyozott lenni, ha a teste is jól van.
  
  Kravitz általában önállóan dolgozik a dalain, és a koncertekre verbuvál maga köré zenészeket, de ez nem azt jelenti, hogy ne lenne profikból összeállítva a csapata. Személyes kedvencem Jas Kayser dobos csajszi, akinek a hajkoronája kiadott egy külön személyiséget. George Laks ült a billentyűk mögött, aki szívesen csatlakozott a Fear végén kialakult improvizációs részhez. Minden zenészről elmondható, hogy különleges volt, de nem hivalkodó. Professzionális volt, de nem túl sok. A vokalisták szinte végig árnyékban maradtak, és a három fős fúvós szekció is fűszerként jelent meg az adott dalokban.
  
  Kravitz ki is emelte az átkötő szövegeiben, hogy nagyon szereti a sokszínűséget az emberekben, és hogy a szeretetnél nincs fontosabb. Valószínűleg ennyi idős korára már megtanulta, minek mi a valódi értéke. A Bahamákon él, két kutyája társaságában, zöldségeket termeszt és egy tuning bogárral autózik. Önazonos életet él, az biztos, ezért amit mond, számomra mindenképpen hitelesnek hangzik.
  Természetesen nem maradtak ki a nagy klasszikusok sem a repertoárból, és ez így is van jól. Érkezett sorban az I Belong To You, a Believe, The Chamber, az Again, az American Woman és a Fly Away is. A hangja pont olyan állapotban van, mint a teste. Album minőségben szóltak a dalok.
  
  A már említett finálé végül az 1989-es Let Love Rule című dallal zárult. Kravitz azt nyilatkozta, hogy az új albumával szeretne visszatérni a fiatalságához, az élet élvezetéhez, a könnyedséghez. Talán ezért keretezte így az estét. A dal hosszú percekre nyúlt, mert az énekes végig sétált a kiemelt álló szektorban, miközben megpihent a keverőpultoknál, és énekeltette az extázisban lévő közönséget. A performansz természetesen megkívánta a hálós pólót, am talán csak neki megbocsájtható viselet. Az ülőhelyemről is jól látszott, éppen merre jár, mert a tömeg úgy kocentrálódott, mint az aranyhalak a tóban, etetés idején.
  
  Összességében az este profi volt. Patikamérlegen volt minden kimérve, hogy semmiből se legyen sok vagy kevés. Kravitz egy olyan klasszikus zenész, aki nem mások által van összerakva, hogy 5 évig lapátolja a menedzsereknek a pénzt. Dalait saját elmondása szerint nem szerzi, csak hagyja, hogy kifolyjon belőle a szöveg, amikor éppen meg akar születni. Megtanulta úgy fogadni és élvezni az életet, ahogyan az van, és ez nem kis teljesítmény.
  
  
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó helyszín: 

Papp László Budapest Sportaréna

 programajánló: 
2025. május 14.
Manu Lanvin & The Devil Blues
Blues, booze & rock ’n’ roll – Manu Lanvin koncert Budapesten
2025. május 15.
Combichrist: májusban Budapesten a négy zenekaros dark industrial metal fesztivál
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Hooverphonic a Dürerben
Eleine, Klogr, Final Stage
The Vices ismét a Dürerben
Airbourne, Asomvel
Rivers of Nihil, Cynic, Beyond Creation, Dååth
Punk legendák a Dürerben: Circle Jerks, Negative Approach és Descendents
Planet of Zeus a Dürerben
Tarja Turunen / Marko Hietala
Suffocation, Angelmaker, Fuming Mouth, Carcosa, Mélancolia
 kiemelt 
We Came As Romans új dallal tér vissza – és végre újra jönnek Budapestre!
  
A metalcore műfaj élvonalában mozgó We Came As Romans ismét megmutatja, miért számítanak alapvetésnek a modern metál világában: itt az új single, a „Bad Luck”, egy mélyről jövő, érzelmekkel teli, mégis felemelő dal, amihez látványos klip is készült George Gallardo Kattah rendezésében

Duplázik az Elefánt a Kobuciban – június 13-14-én rendesen berúgják a nyár ajtaját
Decapitated, Cryptopsy, Warbringer, Carnation a Dürer Kertben
The Alchemist, Wavy és Jazzbois július 27-én a Budapest Parkban
Budapesten a blues legújabb üdvöskéi: The Cinelli Brothers
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 johnny depp    tóth vera    dying fetus    hawthorne heights    jesu    novelists    török ferenc    tiamat    romanticbiodark    beastie boys    shrinebuilder    stormraizer    európai unió    eddie murphy    rooney mara    tito & tarantula    local heroes    sicitur adastra    to the nines    leonard cohen    ralph fienenes    hierophant    dream evil    holy man’s glory    gesztivál  

r47
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!