hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2024. február 5. hétfő   12:58
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Slaughter To Prevail
2024. január 28, Barba Negra Red Stage

  Nem is tudnám megmondani, mitől lett hirtelen nagyon népszerű és nagyon felkapott a Slaughter To Prevail. Zeneileg igazából nem nagyon csinálnak mást, mint számos hasonló deathcore zenekar. Brutálisnak persze brutális, zúzósnak zúzós, vannak nyaktörő tempók, agyroppantó vokálok. De ilyenek máshol is vannak. A dalszerzésben sem érzem azt, hogy annyira kiugró lenne a csapat a pályatársakhoz képest – persze van jó néhány daluk, ami alkalmas felpörgetni a hallgatóságot.
  Talán a csapat orosz gyökerei jelentik az érdekes egzotikumot, vagy néhány dal találta be jókor és jó helyen a színteret (mint például a Demolisher). De ez mindegy is: a lényeg az, hogy a csapatra felfigyelt a színtér és hirtelen egyre nagyobb publicitást kaptak. Mindez pedig oda vezetett, hogy komoly nemzetközi turnéra indulhattak, sőt ezt a mostani turnét önállóan hajtják végre, előzenekarok nélkül.
  
  Szoktunk néha elmélkedni azon, különösen ha valamelyik nagy kedvenc bandánk érkezik a turnéjával, hogy tényleg szükséges-e 2-3-4 középszar előzenekar, egyáltalán kíváncsi-e rájuk érdemben a közönség, megéri-e jelen lenniük. Mondjuk az utóbbi pár évben, amikor már a turnézás is komoly logisztikai és anyagi kérdéssé vált, sokszor saját jogon is nagy nevek állnak össze közös turnéra, turnécsomagra, az ilyen felállás biztosan indokolt a közönség részéről is.
  Az se baj, ha valaki önálló estet tart (láttunk ilyeneket, például a Machine Head csinált több turnét is ebben a szellemben), ekkor viszont azt várja el jogosan a közönség, hogy egy monstre programmal álljanak színpadra, vagyis tényleg egy bőséges műsort kapjanak a rajongók a kedvencüktől. Legalábbis ha egy olyan nagyszínpados produkcióról van szó, mint a Barba Negra Red Stage esetében.
  
  A Slaughter To Prevail-nek egy EP mellett mindössze 2 nagylemeze jelent még meg, szóval azért egy masszív gigaprogramra még elég vékony a dalmennyiség, de végül is megoldható. Más kérdés, hogy egy death metal, deathcore műfajban nem lehet 2-3 órás koncerteket tartani, mint mondjuk egy dallamosabb vagy változatosabb zenei stílusban. Mind az előadók, mind a látogatók befogadóképességének (akármekkora fanok) egy ilyen brutális műfajban már 1,5 óra is masszívnak mondható, szóval túlzásokba sem lehet esni.
  A Slaughter To Prevail azonban ezen a turnén nem készült a nagyátlaghoz képest látványosan hosszú programmal, szóval így azért kicsit foghíjasnak tűnt az este. Persze az is lehet, hogy rajtuk kívül álló okok miatt nem lettek végül más előzenekarok is a turnén. De a rajongók számára ez mindegy is: ők egy emlékezetes, brutális bulit vártak az orosz szörnyetegtől. Vagyis Alex Terrible-től és bandájától.
  
  Tényleg meglepő volt, hogy egy ilyen hirtelen szárba szökkent, populáris műfajnak még manapság se nevezhető deathcore stílus üdvöskéje, a Slaughter To Prevail rögtön kapásból teltházat csinál egy Barba Negra nagyszínpadon. Ez igény ezek szerint megvolt rájuk. A rajongók izgatottan várakoztak, mindenki próbálta a színpadhoz legközelebbi helyeket elcsípni. És hogy persze az elmaradhatatlan moshpit-nek is részesei lehessenek.
  Az intro rögtön kérdőjeleket formált mindenki feje felett, ugyanis némi elektronikus, táncizós dzsidzsi jelentette a felvezetést a brutális death metal előtt. Ez humornak teljesen jó volt, néhányan még bele is álltak a diszkótáncba, ez 1-2 percig teljesen működött volna, de szerintem alsó hangon 5-6 percen át ment a dizsi, ez pedig már kifejezetten irritáló volt. Pláne, hogy ha már a programmal se kényeztetnek túlságosan el, legalább akkor ne ilyen baromságokkal húzzák a maguk idejét.
  
  Aztán persze végre a színpadra robbant a csillogó szörnymaszkos alakulat, stílszerűen a Bonebreaker című számmal. Mondanom se kell, a közönség rögtön teljes gőzzel beindult, rögtön fortyogni kezdett a mosh a színpad előtt. A színpadi intenzitásra sem lehet panasz, a csapat lendületesen pörgött a színpadon. A vezénylés természetesen Alex Terrible-t illette, aki rövidesen megszabadult az aranymaszkjától, később még a felsőjétől is.
  A számok szinte mind a legutóbbi, 2021-ben megjelent Kostolom című albumról származtak, vagyis az Agony, Bratva, Made In Russia is az újabb idők szerzeményei. De a 2 legfrissebb kislemezes dal, az 1984 és a Viking is elhangzott a programban.
  
  A jelenkori viszonyokat tekintve nyilván pikáns, hogy egy orosz származású banda járja végig Európa városait (amúgy miért is...? Ezen rugózni nem rasszizmus / sovinizmus / mittudménmiizmus, amit annyira illik elítélni?). Még akkor is, ha születési nevén Aleksandr Shikolaj (Alex Terrible) az angol Jack Simmons gitárossal alapította meg a bandát és ugyan a tagság nagy része továbbra is orosz, a banda azonban mostanra áttelepült Floridába.
  Persze érthető módon elkerülhetetlen volt, hogy Alex az egyik konferálásában a háborúról is szót ejtsen, ahol elmondta, hogy a háború természetesen borzasztó, ő viszont egyformán szeret mindenkit, ukránt, magyart, angolt, amerikait. És persze oroszt is, hiszen mivel ő orosz, természetes hogy az oroszokat és a hazáját is szereti. És épp ez a borzasztó, hogy ez a háború az embereket elválasztja, szétszakítja. Szóval teljesen korrekten nyilatkozott meg Alex a témáról, nem is ragozták ezt a koncert folyamán, inkább a dalokon volt a hangsúly. Ugyanis sok mellébeszélés nélkül, inkább az újabb és újabb szerzemények darálásával foglalatoskodtak a színpadon.
  A mai napra belefért még az I Killed A Man, a szintén sikerré vált Baba Yaga, a banda talán legismertebb száma a Demolisher és végül a Hell. A program végeztével különösebb búcsúzkodás nélkül levonultak a színpadról és a buli véget ért.
  
  A közönség tulajdonképpen azt kapta a koncerttől, amire számított, de mégsem. A Slaughter To Prevail brutális hangorkánja meghozta azt a káoszt a nézőtéren, amiért mindenki érkezett. Nagy össznépi zúzás, moshpit és persze óriási wall of death-ek tarkították a mai koncertet, kellett persze a leguggolós-felugrós játék is, úgyhogy a közönségben tényleg nem volt hiba.
  A hangzásban annál inkább, ugyanis egy sokkal tisztább hangkép kijárt volna ennek a koncertnek, pláne hogy ők voltak az egyetlen fellépő banda. A koszos, tompa hangzás nem szolgáltatott igazságot a daloknak és Alex öblös hörgései is sokszor eltűntek a masszában. Ilyen elő szokott fordulni, de 1-2 szám után illik kijavítani a megszólalásbeli hiányosságokat, ez viszont ma nem történt meg. És akárhogy is számoljuk, legalább 2-3 számnak még illett volna beleférni a programba ahhoz, hogy a rajongók tényleg úgy érezzék, hogy a maximumot hozta ki ebből az estéből a csapat.
  
  A Slaughter To Prevail megmutatta az erejét, jó volt a koncert, de a fent említett tényezőket figyelembe véve lehetett volna jobb. Sőt mi több, egy ilyen kiéhezett közönség előtt, full teltházzal megvolt minden esély, hogy ez egy igazi bomba koncert legyen. A csuromvizes, lelkesen egymás szavába vágó rajongóknak ezeket kellett volna egymás arcába kiabálniuk: „Jesszusom mekkora volt!!!”, „Ez brutál volt!!!”, „Ez egészen elképesztő volt!!!”
  Ehelyett kifele sétálva innen is, onnan is olyan mondatok ütötték meg a fülemet, hogy „lehetett volna jobb is”, „ez kevés volt”, „gyatrán szólt”, stb. Szóval ezek szerint nem csak én voltam az egyedüli, aki hiányérzettel távozott. Azért komoly csalódottságot se láttam a rajongókon, de bizony igaz: ez az este tényleg szólhatott volna nagyobbat.
  


Kulcsszavak:
  slaughter to prevail 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

A Slaughter To Prevail új dimenzióba emeli a brutális metalt a Behelittel!

Ismét lesújtott a Slaughter To Prevail

Slaughter To Prevail Budapesten

Az orosz deathcore úttörő, a Slaughter To Prevail, egy kegyetlen új kislemezzel jelentkezett, melynek címe „Viking”

 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
Tomboló energiák éjszakája: Des Rocs és Moon Fever az Analog Hallban
Our Last Night és Normandie közös bulija felrázta Budapestet!
Northlane, Novelists, Ten56. - A metalcore újjászületése a Dürerben
Quimby a Budapest Parkban
 kapcsolódó fotók: 

SLAUGHTER TO PREVAIL - 2024. január 28. BARBA NEGRA – EUROPEAN TOUR 2024
 kapcsolódó videók: 

SLAUGHTER TO PREVAIL
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 warrel dane    velvet seal    attack attack    battlecross    jeszenszky istván    sounds of a playground fading    winona ryder    apey & the pea    the 69 eyes    bury tomorrow    scott pilgrim    edda    jens bogren    kells    alcest    óperentzia    job for a cowboy    over promises    the elijah    yonaka    mia wasikowska    tracedawn    reason    rita ora    red sparowes  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!