hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2004. december 27. hétfő   12:52
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Pridigarij, Honeyball, Testi Egyenleg
2004. november 20., Music Factory

  Csak a hideg, és a szálingózó hópelyhek tarthatták vissza a ska rajongókat ezen a szombat estén, mert azt eleve kizárnám, hogy a zenekarokkal volt problémája a nagyérdeműnek. Az időjárás mellett mondjuk az időpont sem volt ideális, hiszen ekkor már minden rude boy és girl már azt számolgatta, hogy mennyit kell még aludnia a Toasters kultis bulijáig, amelynek már a híre is (teljes joggal) pole pozícióból startolt az év ska eseményéért. Pridigarij nem számít akkora legendának, mint Bucket Bobby-ék, de hangulatot ők is tudtak csinálni, az biztos.
  
  Ezt a hangulatot a Testi Egyenleg volt hivatott beizzítani. Nehéz dolguk volt, mert többen sörözés, borozás formájában inkább a belső fűtést választották, pedig erre a muzsikára nyugodtan lehetett volna akár helyben futni is, vagy csak egyszerűen nyomni a skanking néven elhíresült mozgást. Kedvüket így sem szegte semmi, bizonyíték erre az énekes őrült, katicabogarat formázó sapkája, amely csodával határos módon egyszer sem esett le a fejéről, pedig úgy tűnt a frontember társai helyett is mozog. Emellett persze kiválóan elszórakoztatott minket infantilis szövegeivel, amelyekben fura módon a szőrtelenítés volt a visszatérő, és a központi motívum. Mondjuk, én amondó vagyok, hogy aki a szövege miatt hallgat ska bandákat, az egyrészt megérdemli, másrészt az esetek 90%-ban maguk a csapatok is beismerik, hogy a zene, az, ami ebben a műfajban számít. Itt pedig minden a helyén volt, kellően húztak a tempók, kontrázott a gitár, recsegett a szaxofon, és futószalagon szállította a helyenként szinte Dolly Rollosan bugyi-lebegtető dallamokat. Szerencsére ezeket csak úgy mutatóba illesztette be a télikabátban játszó hangszeres gárda, sokkal otthonosabban mozognak a hagyományos ska közegben, jelzik ezt a kiválóan interpretált Ska-P átiratok is.
  
  Hasonló felségvizeken evez a Százhalombattáról érkezett Honeyball is, akiket nem mellesleg az After Crying zenekar egyik alapítója hangosított. Szükség is volt a szakember munkájára, hiszen már a színpadkép is arról tanúskodott, hogy számtalan hangszer jut majd szóhoz a produkció folyamán. A hagyományos dobok mellett kongák, és még egy zöld-arany-piros színekben pompázó, Bob Marley képével díszített zászlóval letakart DJ-pult is csatasorba álltak, az elmaradhatatlan fúvósszekció mellett. Mindezek tetejébe a mikrofont hárman ragadták magukhoz, ahol hagyományos dallamok, női vokálok, és persze a raga játszotta a fő szerepet. Zenéjüket nagyjából úgy jellemezném, mintha a Tigrisben megfordítanánk a ska és a reagge elemek arányát. Lendületesek, tökéletesen táncolhatók a témáik, a fúvósok pedig teljesen összhangban vannak, legyen szó akár a Fuck a Duckról, vagy a lazulós Ganja Smuglin-ról, vagy a pörgős Mónis songról. Az Inner Circle Sweat című agyonjátszott klasszikusát, pedig úgy írták át, hogy csak a lalalalázós refrénnél kaptam fel a fejem, és jöttem rá arra, hogy nem egy Honeyball műhelyében készült 2tone darabról van szó, hanem egy eredetileg lustán lüktető nótáról. Elhangzott még az elképesztő szövegű Metélős, és a Boccaccio is, amely sajnos nem a Dekameront dolgozza föl, de a csapat leggyorsabban rögzülő refrénjét birtokolja, igazi slágergyanús, populáris dallamokat tartalmazó nóta. Egy nagyon profi, céltudatos csapat benyomását keltette a Honeyball, érdemes velük hamar megismerkedni.
  
  A Pridigarij fellépése előtt sajnos nemcsak a színpad, de a nézőtér is kiürült, az utolsó busz vagy villamos csábításának engedve. Az a pár ember viszont, aki ott maradt, az egy hatalmas buli részese lett. Némileg ugyan megtévesztően hatott, hogy a frontember úgy nézett ki, mint aki Blues Brothers rajongói összejövetelről jött, és hogy zenéjük dinamikus punk, és kevés reagge hatással is bír, de ahogy a húrok közé csaptak, egyből nyilvánvalóvá vált, hogy melyik műfajhoz is húz a szívük. Minden dal úgy indult ugyanis, hogy a csapat tagjai ütemes ska-ska-ska skandálásba kezdtek, és úgy láttak a munkájuk érdemi részéhez. A gitárost leszámítva a zenekar többi tagja is frontemberként teljesített, a napszemüveges szaxofonos, a golfsapkás trombitás is elemében volt, a mikrofonfejű dobosról nem is beszélve, aki már-már szívet-melengető bumfordisággal csépelte a felszerelését, igaz táncolhatatlanná vált volna a muzsika, ha mondjuk Ginger Baker, vagy Brann Dailor pörgetései szolgálták volna az alapot. Ezekre az egyszerű ütemekre pedig nem kevés balkáni melódiát tartalmazó szólamok kúsztak elő a fúvós hangszerekből, amelyek a vokalista szlávosan dörmögő énektémái mellett a muzsika fő vonzerejét jelentették. Szövegeiket amúgy szlovén nyelven írták, de az olyan gyakran visszatérő toposzoknak köszönhetően, mint a rude boy, vagy a dance, elég gyorsan megtalálták a hangot a közönséggel. A legnagyobb ovációt a Ruszka-Muszka váltotta ki a maga tradicionális rock n roll sodrásával, de még ez a ráadásban megismételt darab is tartalmazott némi mulatós, Kusturica-hangulatot. Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy a dolgoztak már a szerb rendezővel, vagy a méltán népszerű Boban Markoviccsal.
  
  Nyilván nem fogja forradalmasítani a ska zenét a Pridigarij, de szerintem ők már akkor is boldogok, ha egyáltalán zenélhetnek.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Music Factory

 programajánló: 
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 pannonia allstars ska orchestra    scott weiland    zombie girlfriend    szeg    johnny knoxville    csík    jurij    george benson    struggle for life    neal morse    red´s cool    forgotten tales     a kutya vacsorÁja     uzipov    az ördög benned lakozik    victor hugo    mission: impossible 4    lenny kravitz    struggle for life    david fincher    kid rock    fesztiváljegy    bourne    ben affleck    roses  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!