szerző: maScott Travis (Judas Priest) a Painkiller dobintro sikeréről
Sokszor vannak a rock/metal dalok leglegendásabb dobtémáinak szavazásai és ezeken rendre ott szerepel Scott Travis, a Judas Priest dobosa a csapat klasszikus nótájának, a Painkiller-nek az indításával. Ennek sikeréről beszélt egy interjúban a dobos:
´Személy szerint mindig is imádtam a bizonyos dalok dobolós bevezetőjét. Mindenki ismeri a Rock And Roll-t a Led Zeppelin-től, a Walk This Way-t az Aerosmith-től és persze a Hot For Teacher-t, ami a Van Halen-től származik. Tehát úgy nőttem fel, hogy mindig is úgy gondoltam, ´te jó ég, bárcsak valaha tudnék alkotni egy egyedi dobolós bevezetőt - nincsenek gitárok, csak dobok -, és nagyon hatásos legyen.´ És néha meghatódom, most hogy már annyi ideje játszom, hogy sikerült valami ilyesmit alkotnom.
Nemrég láttam egy videót, amely a ´Legjobb 15 dobolós bevezetőt´ mutatta. Természetesen ez szubjektív. Nem tudom, ki készítette a listát; azt hiszem, valamelyik rock magazin volt. Tehát, természetesen megnéztem, és benne volt a Where Eagles Dare az Iron Maiden-től, benne volt a Rock And Roll, és a második helyen volt a Painkiller. És én úgy voltam, hogy ´Ó, Istenem. Nagyon szépen köszönöm!´ És az első hely, amely mögött boldogan megférek, a Hot For Teacher volt - Sir Alex Van Halen. Ha én Alex bácsi mögött vagyok második helyen, hát akkor az fantasztikus. Ismét, ez csak egy vélemény és valami, amit valaki kitalált. De azért boldog vagyok, hogy az emberek értékelik a Painkiller-t, az egy védjegyszerű Judas Priest dal lett, amit soha nem is gondoltam volna.´
2020-ban Travis elmondta egy másik interjúban, hogy a Painkiller bevezetőjét a Miraval stúdióban, Franciaországban írta 1990 elején, amikor a producer Chris Tsangarides és a hangmérnök Patrice Roullion mikrofonelhelyezéseket teszteltek.
´A stúdióban készülődtünk... a Miraval stúdióban Nizzában, Franciaországban. A dobok mind be voltak állítva, és egy nagy teremben voltak, természetesen a vezérlőszoba pedig a stúdió másik végén volt. Mindig reggelente csak bemegyek, bemelegítek és foglalkozok a következő dallal, amin a következő nap dolgozunk, és csak úgy elkezdek játszani a saját fejhallgatómmal. Ez csak egy jó hely volt - nagyon kényelmes ahhoz, hogy bármit játszhass. Tudtam, hogy a Painkiller dalon fogunk dolgozni, és gyors, vidám dalnak volt szánva. És meg csak úgy szórakoztam az intro-szerű témákkal.
Nem tudom is tudom, hogy mi azoknak a hangoknak a neve, amit a lábaimmal játszok... a lábaim és a kezeim között. Technikailag négyet játszok a lábammal, egyet pedig a kezemmel. Szóval nem quad, de nem tudom, szeptuplet, kvintuplet... Ez mutatja, milyen tájékozott vagyok a dobolásban, igaz? Csak ott voltam és szórakoztattam magam, gyakorlatokat csináltam, meg mindenféle. A Painkiller ötlete megvolt a fejemben, és nagyon tetszett, amit csináltam, ők pedig azt mondták: ´Hé, csinálj még ilyet, hasonló dolgokat.´ És csak összedobtam...´
Travis így folytatta: ´Fiatal dobosként, vagy egyszerűen csak dobosként mindig... Nem akarom azt mondani, hogy álmodtam, mert ez hülyén hangzik, de mindig reménykedtem abban, hogy alkotni tudok egy jellegzetes dobolós bevezetőt, és azt hiszem, minden dobos ezt szeretné. Ritkán kap lehetőséget egy dobos arra, hogy egy introt csináljon, és főleg olyat, ami igazán emlékezetes. A tény, hogy most már létezik, lenyűgöz engem. Nagyon király.´