hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2023. április 25. kedd   06:48
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Új albumával tért vissza Joe Statriani
2023. április 10. Barba Negra Red

  Joe Satriani az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb hatású és elismert gitárosa, akinek zenéje és stílusa rengeteg művészre hatással volt és van ma is. A Barba Negra Red koncertje azonban bizonyította, hogy Satriani nem csak a zenéjével, színpadi jelenlétével is képes elvarázsolni a közönséget. A koncerten való részvétel egy élmény volt minden rajongó számára, és az est folyamán Satriani megmutatta, hogy miért is tartják őt a kortárs gitározás egyik legmeghatározóbb alakjának.
  
  Joe Satriani egy színházi előadásra jellemző elv szerint, két felvonásra osztva, függöny nélkül adta elő produkcióját. A tragikus hangosítás ellenére azonban a 26 dalból álló repertoár két ráadással kiegészülve, egy lenyűgöző zenei élményt nyújtott az est folyamán. Satriani magabiztos fellépése és gitárjátéka mellett a teljesítmény mögött álló művész személyisége is lenyűgöző volt. Az előadó neve önmagában is nagy jelentőséggel bír, de Joe Satriani fellépését olyan neves partnerek tették teljessé, mint Kenneth D. Aronoff, a Rolling Stone ranglistájának minden idők 66. legjobb dobosa (John Mellencamp, John Fogerty, Willie Nelson, Tony Iommi vagy Jerry Lee Lewis), akikkel már korábban dolgozott együtt. A koncerten azonban nem csak ők voltak ott a színpadon, hanem másik két tehetséges zenész is, akikről talán kevesebben hallottak itthon: Rai Thistlethwayte és Bryan Beller. Rai Thistlethwayt egy elismert billentyűs-jazzongorista és zeneszerző, aki az ausztrál Thirsty Merc formációban is zenélt, de manapság inkább Sun Rai név alatt, míg Bryan Beller egykori szakújságíró és basszusgitáros, aki olyan nevekkel dolgozott, mint Steve Vai (akit két nappal később láthattunk az Akvárium Klubban), Mike Keneally vagy James LaBrie.
  Satriani extravagáns és maximalista megkerülhetetlen gitáros, akinek a világjárvány az ő gépezetét is megakasztotta a legutóbbi, pontosan a 19. albumával, a The Elephants of Mars-szal némi csúszással, de visszatért hozzánk. Az esten a The Elephants of Mars albumról nagyobb merítést kaptunk, de mégis visszatért a régebbi sikeralbumaira és azok belül sikerszériás számaira.
  
  A Barbás show-ja a Nineteen Eighty című pörgős dalával kezdődött, ami remek választásnak bizonyult, éppúgy, mint a koncert végén elhangzó lassú bluesos Teardrops. A mester nagyszerűen időzített, hiszen a koncert elején bemutatta a lebegő Sahara-t és a turné címadó dalát, a The Elephants of Mars-ot, amely tagadhatatlanul komplex szerzemény, sok jó pillanattal. Azonban Satriani kreativitása és egyénisége remekül megmutatkozott, amikor stílusok között szabadon lavírozott. Például a The Elephants of Mars után pedig 180 fokos fordulattal és könnyebbséggel a bluesos lazaságot hozta előtérbe a korongján is megtalálható, blues/soul alapokkal felvértezett Blues Foot Groovy-val, valamint az E104th St NYC-vel, amelyeket a koncerten az első felvonás hetedik, illetve a második blokk harmadik dalaként hallhattunk. Egy újabb hibátlan lépése volt az elengedhetetlen Surfing with the Alien (1987) albumáról elhangzó az Ice9, amely az első felvonás negyedik dalaként hangzott el, vagy az örök klasszikus Always With Me... lírai dala, esetleg a Satch Boogie, amely a második blokk legvégén, a ráadás előtt szólalt meg.
  Nem hiányozhatott a 2018-as What Happens Next album, amelyről két dalt hallhattunk. Bár a Thunder High on the Mountain az első részben, az Energy pedig a második blokkban, egy kiadós dobszóló után kapott helyet. Újra nagy élmény volt a Flying in a Blue Dream örök klasszikusát meghallgatni. A mester hihetetlen érzékenységgel találja meg a legjobb és leginkább harmonikus dallamokat, ilyen volt a Faceless. Az első rész a Summer Song rock and roll klasszikusával zárult, majd rövid szünet után jött a második blokk, egy dobszólóval és egy különálló billentyűszólóval. Remek feelingje volt a Cool #9 technikás funky basszusos dalnak, és nagyon jól illeszkedett a blokk többi dalához, mint például a Shapeshifting technikás dalához, és remekül egészítette ki az andalító hullámzó Teardrops-ot. A koncert utolsó harmadában már csak a klasszikus Satriani slágerek szerepeltek, köztük az már említett If I Could Fly, Always With Me..., Satch Boogie, valamint a lelkesítő, közönség lelkesítő Crowd Chant és Surfing With the Alien.
  
  Zárszóként Joe Satriani hosszabb kihagyás után ismét meglepte rajongóit, és legfrissebb dalai mellett az örök klasszikusokat is megszólaltatta, amelyek ismét magasabbra emelték a csillagát. Bár a koncert egészére nem lehetett panasz, sajnos a hangosítási problémák miatt úgy éreztük, mintha visszarepítettek volna minket a múlt századba. A hangminőség ezen a koncerten olyan volt, mintha tölcséres gramofonról vagy viaszhengeres Dictaphone-ról szólna a dolog, középtartományos hangokkal és erőtlen, tompa basszussal. Azonban a világítástechnikai részleg jelentős előrelépést tett a koncerten, mivel alig használtak füstgépet és vörös fényt és kihasználták a színpad mögött elterülő ledfalat.


Kulcsszavak:
  joe satriani 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Joe Satriani - Earth 2023 Tour Budapesten

Folytatódik Tarja Outlanders sorozata - Joe Satriani

Joe Satriani turné bemelegítő új kislemezzel jelentkezett

Joe Satriani a Barba Negra Track-ben

Joe Satriani - 2021.05.16. Budapest, Barba Negra Track

 programajánló: 
2024. április 26.
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
2024. április 30.
Glenn Hughes: Deep Purple - Burn lemez 50 éves jubileumi turné budapesti állomással!
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
Black Foxxes szárnyalása, azaz egyedülálló élmény a Dürer Kertben
Hobo- Vadászat 40
A Nothing But Thieves ismét lenyűgözte a budapesti közönséget
Abbath, Toxic Holocaust, Hellripper
 kapcsolódó fotók: 

JOE SATRIANI - 2023. április 10.BARBA NEGRA RED - EARTH 2023 TOUR
 kapcsolódó videók: 

JOE SATRIANI
 kiemelt 
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
  
November 15-én érkezik Budapestre a Dead Daisies 2024-es turnéja, ami az ősszel megjelenő új nagylemezt, és pár nap múlva eléhető címadó dalt is elhozza majd a hazai közönségnek

Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
Esti Kornél a Budapest Parkban
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 nuclear assault    wall of sleep    shrek    ralph fienenes    ryan reynolds    bin-jip    balaton    kalózok    a sötét lovag    tool    gregorian    eradication    the last charge    mobilmánia    noctiferia    minimax    the unknown    szelíd teremtés    gentleman    swallow the sun    julian sas band    ez basic    deák bill gyula    the poster boy    garbage  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!