hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2023. február 15. szerda   13:13
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Bullet For My Valentine, Jinjer, Atreyu
2023. február 10, Barba Negra Red Stage

  A Bullet For My Valentine koncertje is a nagy elhalasztósok közé tartozott, míg végül sikerült megtalálni a nyugis pillanatot ahhoz, hogy a budapesti előadás is megtörténhessen. Ezt a koncertet nem alakították afféle minifesztivállá, ahogy mostanában szokás, hanem klasszikus módon, előzenekarokkal érkezett a walesi csapat, akik némileg más stílusbesorolásukkal színesítették az estét. Persze a hangsúly a Bullet For My Valentine-on volt, akiknek nem ez volt a legelső jelenésük Magyarországon, de az izzasztó teltház alapján népszerűségük továbbra is töretlen.
  Először az amerikai metalcore csapat, az Atreyu érkezett a deszkákra, akiket nagyjából a ruhatár sorból lehetett követni, mert ilyen nagy tömegnél sajnos elvérzik a Barba Negra ruhatár részlege. Az Atreyu-t láttam már élőben korábban, a metalcore műfajnak egy fontos, ám nem megkerülhetetlen csapata ők véleményem szerint. A műfaji stílusjegyeket jól művelik, van pár emlékezetes számuk, de valahogy sosem éreztem azt, hogy valami nagy dologról maradok le, ha nem követem a munkásságukat. Ma is jól kiszolgálták a közönséget, teljesen rendben volt a koncertjük, de ha már metalcore műfaj, biztosan több csapatot tudnék kapásból felsorolni, akik emlékezetesebb zenét játszanak.
  
  Az ukrán Jinjer már komoly nevet szerzett a színtéren. Szokás ezt kizárólag Tatjana Shmailyuk énekesnő valóban különleges és szuggesztív előadásmódjának tekinteni, valamint az akár másodpercek alatt váltogatott hörgés-éneklés kombinációjának, ami még manapság is meglepetésnek számít egy hölgy torkából hallva. De az igazság az, hogy a zenei háttér is elengedhetetlenül fontos a sikerükhöz, hiszen Roman Ibramkhalilov, Eugene Abdukhanov és Vladislav Ulasevich triója olyan furfangos zenei képletekben gondolkodnak, amelyektől szintén nem mondható mindennapinak a Jinjer zenéje.
  Mindez egyébként egyben a hátrányuk is (már ha az egyáltalán), mert mostanra sikerrel eljutottak oda, hogy sokan felkapják a fejüket a Jinjer név hallatán, komoly headliner turnékat is bonyolítottak már, de a nagyobb közönség számára nehezebben befogadható zenével nem nagyon látom, hogy ennél nagyobbra tudnának nőni. Magam is több ismerősömtől hallom, akik elismerik a Jinjer tehetségét és teljesítményét, de nem igazán bírnának egy teljes koncertet végighallgatni tőlük.
  Persze a csapatnak minden bizonnyal nem is ez a célja. Ők a maguk progresszív, agyas, komplex, tördelt ritmusú zenei gondolataikat szeretnék kifejezni, és ha az valakinek tetszik, az is jó, ha nem, azt se bánják. De a jelek szerint aggódniuk sem kell, hiszen ma is sokan megjelentek a nézőtéren, hogy végigzúzzák a csapat buliját.
  
  Tatjana ma egy nagyon vadító szerelésben érkezett, ami a folyamatos félhomályban és a fények által megvilágítva nagyon jól kihangsúlyozta az idomait, nőies mozdulatai pedig különösen izgalmasnak tűntek. Ugyanakkor az énekesnő ma is pillanatok alatt váltott éteri éneklésből ordító vadállat üzemmódba, ez a Jinjer egyik fő jellegzetessége. A többiek rajta kívül nem igazán szántották fel a deszkákat, de azért így is alapos zúzás ment a színpadon.
  Egyik legkorábbi slágerükkel, a Who´s Gonna Be The One-nal kezdtek, de a koncert alapvetően legújabb nagylemezükről, a 2021-ben megjelent Wallflowers-ről szólt. Másodikként erről jött a Copycat, a koncert vége pedig egy az egyben Wallflowers-es dalokból állt, vagyis a Dead Hands Feel No Pain, Colossus, Wallflower, Call Me A Symbol sorozata jelentették a koncert végét. Ezen kívül a korábbi pár év termései kaptak ma helyet, így a Home Back, a Judgement (& Punishment), a Pit Of Consciousness és a Perennial hangzott el ma.
  
  Ukrán csapatként természetesen adta magát, hogy hitet tegyenek a békevágy mellett, de tőlük ez teljesen megérthető és hiteles, nem valami olcsó hatásvadászat. A kék-sárga reflektorok is jó látványelemként szolgáltak.
  Maga a program teljesen korrekt volt, bár személy szerint hiányoltam néhány olyan dalt, amelyek megalapozták a hírnevüket és a mai napig is a legnépszerűbbeknek számítanak tőlük. Ilyen például a finom nyugiból alattomosan támadó Pisces és a jó ritmusú Teacher, Teacher. Szerintem ezzel voltak még így páran.
  
  Furcsa belegondolni, hogy a Bullet For My Valentine-t ma már veterán bandának nevezhetjük, hiszen 1998-ban alakultak (igaz, akkor még más néven), pedig valahogy még ma is ösztönösen azok a snájdig poszterfiúknak a képei ugranak be róluk, akik legnagyobb sikereik idején voltak. Emiatt egyébként szerintem sokak látókörét elkerülte a csapat, mert a „vérbeli metálos” ugye már csak zsigerből is elkerül és pózernek nevez mindenféle olyan bandát, akiknek a poszterei tinilányok falát díszíti és a számára elfogadhatónál nagyobb ismertséget, népszerűséget szerez.
  Pedig ha csak egy kicsit is a mélyére nézünk, a Bullet For My Valentine bizony nagyon is gitárorientált zene, komoly dalszerzési teljesítménnyel, szóval minden, csak nem feketével kihúzott szemű lányoknak való tini pop-rock. Másrészt azért Matt Tuck-ék felett is elrepült az a 25 év, bár a frontember hangja gyakorlatilag semmit nem kopott, azért Michael Paget gitáros baromi látványosan megöregedett.
  
  Bár egyértelműen Matt Tuck a Bullet For My Valentine énekes frontembere, az énekbe Jamie Mathias basszer is igen jelentősen beszállt, sőt sokszor kifejezetten ő vitte a prímet. Ahogy fentebb is említettem, a gitármunka mindig is pazar volt a walesi csapatban, ebben Matt és Michael remek párost alkottak.
  Mivel ez az este tényleg a Bullet For My Valentine-ról szólt, igen szép játékidőt és sok lejátszott dalt kaptunk. Mindez annak is köszönhető, hogy pár konferálástól eltekintve a csapat nem húzta az időt a dumálásokkal, inkább a zene dominálta ezt az estét. Ez a látvány tekintetében is igaz, semmi ütősebb színpadkép vagy felépítmény nem színesítette a produkciót – a srácok csak felálltak a színpadra és nyomták egyik számot a másik után. Úgy is lehet ezt interpretálni, hogy igazából ma este semmi nem vonta el a figyelmet a zenétől.
  
  Bár nyilván a kezdetek óta formálódott a stílusuk, igazából nincsenek szélsőséges elhajlások az újabb és a régebbi keltezésű dalok között, úgyhogy a program is kellően egységes volt ezekkel a dalokkal. Az olyan újabb keltezésű dalokat, mint a Knives, Over It, Piece Of Me, You Want A Battle? (Here´s A War) ugyanolyan örömmel fogadták a rajongók, mint a korábbi lemezek tételeit (4 Words, Hearts Burst Into Fire, The Last Fight, All These Things I Hate, Scream Aim Fire, Suffocating Under Words Of Sorrow).
  Nagyobb teret szenteltek ma legutolsó, Bullet For My Valentine címre keresztelt albumuknak, erről hallhattuk még a Shatter-t, a Rainbow Veins és a Death By A Thousand Cuts dalokat, az egyel előtti, az én ízlésemnek kissé felemásan sikerült Gravity albumról pedig még belefért a Don´t Need You.
  Tényleg nem volt itt nagy körítés, közönségnek való felelgetés és egyéb játékok, csak jöttek az újabb és újabb dalok. A rajongók viszont tudták a dolgukat, így hol ugráltak, hol énekelték a szövegeket és még circle pit-ek is kialakultak. A koncert végére jöhettek a legnagyobb közönségkedvenc dalok, a zúzós Your Betrayal, az akusztikus verzióban indító, aztán persze begorombuló Tears Don´t Fall és végül a refrénben erős Waking The Demon zárta a sort. A koncert hangzása minden igényt kielégített, szépen és tisztán szólt minden, a közönség megkaphatta a legjobban várt nótákat, szóval tényleg magával ragadó bulit élhettünk át. A búcsúzkodás után még hosszabb ideig maradtunk, igaz ennek a jelentős részét a ruhatárnál való újabb sorban állás tette ki, de ettől függetlenül ez az este nagyon rendben volt.


Kulcsszavak:
  bullet for my valentine     jinjer     atreyu 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Trivium, Bullet For My Valentine, Orbit Culture

Jinjer: Eugene basszer szerint a zenészek kerültek a piramis aljára

Atreyu (US) The Curse 20+1 Years Anniversary Tour

Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece

Kill The Lights: Új atom formáció, tapasztalt tagokkal a Bullet for My Valentine és Threat Signal Zenekarokból

 programajánló: 
2025. március 20.
Szent Patrik nap a Fonóban a Bran együttessel - Madárerdő lemezbemutató koncert és ír táncház
2025. március 22.
Elő a kedvenc Elefánt-trekkekkel: döntsd el Te, mit játsszon a zenekar!
2025. március 25.
Airbourne, Asomvel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Tarja Turunen / Marko Hietala
Suffocation, Angelmaker, Fuming Mouth, Carcosa, Mélancolia
Distant az Analog Music Hallban!
Royal Republic a Barba Negrában
Unleash The Archers, Striker, Seven Kingdoms
Dirkschneider: Amikor a legendák még mindig a színpadon élnek
The Night Flight Orchestra a Dürer Kertben
Trivium, Bullet For My Valentine, Orbit Culture
HO80 az Arénában
Paganfest 2025 (Alestorm, Ensiferum, Tyr, Dalriada, Heidevolk, Elvenking)
The Halo Effect, Pain
Stick To Your Guns, Bodysnatcher, Elwood Stray, No Cure
The Wanton Bishops és Dubinski a Dürerben
 kapcsolódó fotók: 

BULLET FOR MY VALENTINE - 2023. február 10. BARBA NEGRA RED – EUROPE TOUR 2023

JINJER - 2023. február 10. BARBA NEGRA RED – EUROPE TOUR 2023

ATREYU - 2023. február 10. BARBA NEGRA RED – EUROPE TOUR 2023
 kiemelt 
Manu Lanvin & The Devil Blues az Analogban
  
A francia Manu Lanvin és zenekara, a The Devil Blues, május 14-én a budapesti Analog Music Hall színpadán csap a húrok közé! Lanvin nem csupán kiváló énekes és gitáros, hanem a modern blues egyik legmarkánsabb figurája

One-man show alsónadrágban - első önálló hazai koncertjére érkezik a Budapest Parkba Marc Rebillet
Április 1-én érkezik a Pineapple Thief Budapestre
Disturbed, Megadeth a Budapest Arénában
Rivers Of Nihil, Cynic: agyalós death metal este a Dürer Kertben
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 varg    tranker kata    death    the social network    fields of the nephilim    waking into nightmares    beyond the bridge    the jet-sons    warrel dane    continoom    summer nights     amorphis    funerus    miserium    lowbau    ghymes    melechesh    rosa parks    prostitute disfigurement    system of a down    thekillingscreens    x ambassadors    punnany massif    lakatos róbert    stone  

r41
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!