kultúra [kiállítás] 2022. április 27. szerda 06:17
nincsen hozzászólás
szerző: PjotrGáspár Annamária és Kis-Prumik Zoltán kiállítása a Godot Laborban 2022.április 28. - május 22. Godot Labor - Budapest (III. Fényes Adolf u. 21.)
Gáspár Annamária: Changes Are Coming
Gáspár Annamária a jelen generációjának egyik legígéretesebb és legizgalmasabb alakja. A klasszikus művészeti pálya helyett autodidakta módon jutott el sajátos és felismerhető művészeti világához és vált a hazai kortárs képzőművészet meghatározó alakjává.
Legjelentősebb önálló kiállítása a Godot Galériában volt látható 2020-ban, valamint bekerült a Godot Labor művészcsapatának tagjai közé. Festményei a legfontosabb aukciókon sikerrel kelnek el valamint rendszeresen hívják meg csoportos kiállításokra.
Művészeti pályájának kezdete óta a nők helyzetére fókuszálva alakítja egyedi festői világát, amely a Changes Are Coming című tárlaton installációkkal egészül ki. A most bemutatásra kerülő legújabb művek azokra a korunkat meghatározó gondolati folyamatokra helyezik a hangsúlyt, amelyekkel megpróbáljuk valós értelemmel és mélységgel megtölteni életünket, hogy elérhessünk a belső harmóniának egy kielégítőbb fokára. Ezzel összekapcsolódva olyan kulturálisan nőinek tartott tulajdonságok szerepe értékelődött át, mint az intuitív gondolkodás, empátia, nyitott beállítódás, befelé fordulás, passzív szemlélődés, vagy érzelmi világunk szabadabb megélése.
Gáspár Annamária képein megjelenő nőalakok inkognitóban maradnak, személyiségük nem fontos, hanem a generációkon átívelő kapcsolat válik hangsúlyos elemmé általuk. A festményeket összekötő rózsaszín dominancia egy álomszerű, békés hely benyomását kelti, festményei mégis gyakran keltenek nyugtalanító hatást. A képeken megjelenő kiragadott részletek és jelenetek kettős üzenettel bírnak: a múlt és a jelen momentumai reflexiót igényelnek, tudatos hozzáállást, de ahogy a kiállítás címe is jelzi, a gyógyulás folyamatai már elkezdődtek.
Kis-Prumik Zoltán: Sohasevolt idők
A Sohasevolt idők Kis-Prumik Zoltán festőművész első nagyszabású kiállítása a fővárosban. Érdeklődésének középpontjában hétköznapi tárgyaink lírai újraértelmezése áll, azok elvont, szokatlan, olykor kifordított szemlélete. A “sohasevolt idők” kifejezés egy rejtett dimenziót takar, ahol a tudatosan érzékelhető dolgok a tudatalatti képzettársításokkal, a tárgyak létének továbbgondolásával találkozik. A tárgyak és környezetük fiktív találkozásaiban festményein a lehetetlen és a sejthető közti szűk együttállásban mondja ki a tárgyakba rejtett történeteket.
Képein a szobanövény bevándorolható vadonná válik, macska és szék kohézióra lép, a törött bögre monumentális emlékművé minősül, mialatt a metronómok elnémulnak. Tárgyi környezetünk kiszolgáltatottsága és esendő esetlegessége nem csak témáiban, de anyaghasználatában is visszaköszön. Otthonunk és épületeink vakolatrétege vásznain is megtelepszik, sajátos materialitást kölcsönözve műveinek. Festményei gazdag világát a Sohasevolt idők kiállításon térbeli installációkon keresztül helyezi újabb síkra.