hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2022. április 1. péntek   09:44
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Burning Witches, Nervosa, Warfect, Systemhouse33
2022. március 28, Barba Negra

  Szép lassan kezd visszatérni a klubélet, bár még mindig ott tartunk, hogy kb. kockával kell kidobni, melyik koncert lesz mégis megtartva és melyik turné marad el. De úgy látszik, Putyin a koronavírust is lebombázta, hiszen a sajnálatos háború kirobbanásának másodperce után már a sarki kutyát nem érdekelte a vírus a híradásokban, lett aktuálisabb téma, amivel riogatni lehet a népet. Minket pedig ez olyan szempontból érint, hogy talán óvatosan ismét beindulnak a kisebb-nagyobb turnégépezetek.
  Bár már elmúlt a nőnap, ennek a rendezvénynek az apropója akár az is lehetett volna, ugyanis szinte minden bandában a szebbik nem is képviselve van. A két fő fellépő, a Burning Witches illetve a Nervosa tagsága ráadásul jelentősen átalakult, így ők azt is hivatottak voltak bizonyítani, hogy az új felállás legalább annyira életképes, mint a korábbi. A svájci heavy/power metal banda, a Burning Witches és a Nervosa thrash/death metalos amazonjai mellé a svéd thrasher Warfect és az indiai Sysemhouse33 csatlakozott a turnéhoz.
  
  A Barba Negrába szép lassan kezdtek gyülekezni az érdeklődők, a Sysemhouse33-t még viszonylag visszafogott érdeklődés fogadta. Az indiaiak amolyan groove-os, thrash-es zenét toltak az arcunkba, nem voltak különösebben kiemelkedők a számaik, de felvezetésnek jók voltak. Különösen Samron Jude frontember élt a deszkákon és hörögte a veretes sorokat. Indiai csapatként különösen érdekes volt látni a tagok között a Maria Kosma névre hallgató basszer hölgyet, aki tudtommal csak kisegítő jelleggel volt jelen, nem tagja a zenekarnak. A közönséget túlságosan nem tudta megmozgatni a Systemhouse33, de az elismerő tapsot azért bezsebelhették.
  A Svédországból származó Warfect koncertjét kifejezetten vártam, mert az albumaikat már korábbról ismertem, most viszont élőben is bemutatkozhattak a magyar közönségnek. A csapatnak eddig 4 nagylemeze jelent meg, ebből a legutolsó Spectre Of Devastation 2020-ban. Erről és a 2013-as Exoneration Denied-ról játszották ma a legtöbb számot. A svéd trió nem a körmönfont megfogalmazásokról híres, gyors, nyers, agresszív thrash metalt tolnak az arcunkba, úgy ahogy azt a legnagyobbak tanították (Exodus, Slayer és társaik). Ők kezdték el először felpörgetni a hangulatot, a harapós, reszelős riffek és a folyamatosan kereplő duplázó szemmel láthatóan egyre jobban megmozgatták a fejeket a közönségben.
  
  Eleinte a legfeltűnőbb Kris Wallstrom basszusgitárja volt, mert baromi erősen, előre keverve szólt a basszus, ami önmagában nem lett volna gond, de a többi hangszert kissé elnyomta. Pár szám után sikerült csak arányosítani a hangzáson, azonban Fredrik Wester vokálja mindvégig visszhangosan, tompán szólt, mintha egy hordó mélyéről üvöltözne. Ez egyébként a többi fellépőnél sem volt másképp, sajnos a könnyűszerkezetes Barba Negra akusztikája hagy maga után kívánni valót.
  A svédek a Spectre Of Devastation és az Exoneration Denied nótáit váltogatták, hallhattuk a tempós Filled With Hate-et, a középtempóra visszaváltó Left To Rot-ot, újabb agresszív thrash csapásokat az Exoneration Denied és a Pestilence képében, az ököllengetős Hail Caesar-t és talán a legfogósabb nótájuknak számító Drone Wars-ot. A végére belefért még a 2016-os Scavengers album egy tétele, az Anatomy Of Evil.
  Mivel ismertem a Warfect munkásságát, így tudtam, hogy mire számítsak. A koncertjük közben lassanként besötétedett, így a végére a fények is jobban tudtak érvényesülni. A hangzáson kívül minden rendben volt ezzel a bulival, a végére már a közönség hangja is megjön, még skandálták is a csapat nevét, amit Fredrik széles mosollyal fogadott. Nem okoztak csalódást, egy vérbeli thrasher nem tévedhet ezzel a bandával. Így akik most találkoztak először a nevükkel, érdemes elmélyedni a diszkográfiájukban. Különösen svéd csapatként érdekes ezt a kompromisszummentes thrash metalt hallani tőlük, mert az a zenei közeg inkább a melodikusabb megközelítésről híres.
  
  A csúnya szőrös svédek után végérvényesen megemelkedett a színpad „jócsaj-faktora”, mert a Nervosa és a Burning Witches immár kizárólag női zenészeket tömörített. A brazil alapítású Nervosa fellépett már párszor nálunk, bemutatkoztak az S8 klubban és ott voltak a 2019-es Rockmaraton fellépői között is. Itthon sokan megkedvelték az irgalmatlan thrash/death metalt toló tündibündi csajokat és sokak feje felett jelent meg a kérdőjel, amikor a trió 2020-ban váratlanul felbomlott és Prika Amaral gitáros egyedül maradt. Szerencsére Prika nem adta fel, újraszervezte a csapatot, amely így a trióból négytagú felállásra változott.
  Kettéosztódott az énekes-basszusgitáros poszt, előbbit Diva Satanica kapta meg (de ne már… 16 év felett senki nem gondolhat komolyan egy ilyen művésznevet. Rocío Vázquez, a saját neve mennyivel cukibb már!), utóbbihoz pedig egy igazi nagyágyút igazolt a Nervosa Mia Wallace személyében, aki Abbath bandájából lehet ismerős. A dobok mögé az apró termetű Eleni Nota ült be, így vált teljessé az új formáció.
  
  Mostanra már hangzóanyag is van ettől a felállástól a tavaly megjelent Perpetual Chaos album képében, és azt kell mondanom, sem jobb, sem rosszabb nem lett a zene a korábbihoz képest. A Nervosa sosem volt a maga műfajában sem kiugró banda – legyünk őszinték, ha nem dekoratív csajok tolnák acsarkodva a metalt, mi sem kapnánk fel rá a fejünket –, de azért van pár jól eltalált nótájuk. Illetve a koncertteljesítményük és az élő kiállásuk mindenképpen erőteljes. Ebben bíztunk ma is, hogy a koncertjeik élő varázsát az új felállás is képes lesz biztosítani.
  Ez tulajdonképpen működött is, bár kicsit nehézkesen indult be a bulihangulat. A hangzás továbbra se szolgálta a zenekart, itt is elsősorban az énekkel volt a gond - Diva Satanica-t csak visszhangosan, tompán lehetett hallani. Pedig a hölgyemény mindent megtett, hogy felrázza a közönséget. Értem én, hogy ennek a felállásnak a Perpetual Chaos album az origó, de talán kissé túlreprezentálták az új lemezt a mai nap. Ez abból is látszott, hogy a Kings Of Domination, People Of The Abyss, Genocidal Command nyitány után a 2014-es Death-re kezdődött érezhetően felpörögni a hangulat, minden bizonnyal ezzel a klippel ismerték meg a legtöbben a Nervosa-t.
  
  Innentől eltűnt a megilletődöttség a közönségből, amire a csajok is szemmel láthatóan oldottabbak lettek.
  Következett a Motörhead-es Time To Fight, amire tényleg nem lehet azt mondani, hogy ne lenne egy (kissé keményebb kötésű) bulinóta. A lányok a hajuk mögé temetkezve, vigyorogva zúztak a színpadon, a közönség pedig egyre élénkebben biztatta őket. Aztán érkezett ismét egy régi dal, az Into Moshpit, amire Diva Satanica szeretett volna egy igazi moshpit-et látni, de ennyire azért nem sikerült felpörgetni a közönséget.
  A Nervosa talán legütősebb nótája is elhangzott, a Kill The Silence, ami után ismét az új album pillanatai érkeztek: Perpetual Chaos és Blood Eagle. Diva Satanica jól kommunikált a közönséggel, emellett jól hozta a torokkínzó hörgés/károgás kombót. Azon kívül meg illegette-billegette magát a színpadon, ha épp nem volt dolga.
  
  Eljátszották a Masked Betrayer-t is, a legkorábbi szerzeményüket, ami szemlátomást nem tud kikopni a koncertprogramból. Innentől már viszont végig az új album volt fókuszban, az ismét Motörhead-es Rebel Soul-lal (amire Mia Wallace is felvett egy cowboy kalapot, talán ez is a Lemmy-re való tisztelgésre utalt), a Guided By Evil-lel és az Under Ruins-szal. A közönség elégedett üdvrivalgással búcsúztatta a csajokat, szóval a jelek szerint az új felállás is megtalálta az utat a hazai közönség szívéhez.
  A Prika Amaral – Diva Satanica – Mia Wallace – Eleni Nota felállás tehát bizonyított. Mindezzel együtt a szubjektív véleményem, hogy trióként robbanékonyabbak voltak a színpadon, valahogy jobban működtek úgy nálam. Hiányzik Fernanda Lira karaktere, ahogy a vérköpő dalszövegek és veszett headbangelés után a számok közötti konferálásokra átvedlett tündibündi cuki csajjá. Ketten is érkeztek a helyettesítésére, de még így sem tudják ugyanazt a tüzes energiát megjeleníteni. Ennek ellenére a Nervosa-t nem kell félteni, Diva Satanica-val a fronton is abszolút jól működnek ők, de szeretném, ha lenne még bennük egy albumra való emlékezetesebb, kiemelkedőbb dalcsokor.
  
  Átalakult a Burning Witches is, a svájciak szintén frontembert cseréltek, 2019 óta Laura Guldemond énekel náluk. 2020-ban pedig Sonia Anubis gitáros is távozott tőlük – hogy pont a Nervosa-ból kiszállt lányokkal, Fernanda Lira-val és Luana Dametto-val közösen megalapítsák a Crypta-t. Hogy jó volt-e a váltás mindannyiuknak, az majd kiderül, mindenesetre a Crypta debütalbumát meglehetősen izgalommentesnek találtam, és ahogy a Nervosa-ból is hiányzott Fernanda karaktere, úgy a Burning Witches-ben is sokkal figyelemreméltóbb színpadi jelenléte volt Sonia-nak, mint a helyére érkezett Larissa-nak.
  Mindezzel együtt a Burning Witches új felállása is bizonyított és mivel az ő heavy/power metaljuk befogadhatóbb műfaj az eddigi thrash/death metalos darálások után, ezért borítékolható volt a jó hangulat. Ezt elsősorban Laura teremtette meg, aki nagyon élt a színpadon, teljes extázisban énekelt és dobálta a haját a deszkákon. A közönséggel is folyamatosan tartotta a kapcsolatot. Sajnos a visszhangos, tompa hangzás őt is ugyanúgy sújtotta, mint ma este minden énekest.
  
  A banyák kiegyensúlyozottan válogattak 4 megjelent albumukról, hallhattuk az Executed, Wings Of Steel, Sea Of Lies dalokat, valamint az új lemez emblematikus Flight Of The Valkyries nótáját. A friss korong klipes száma, a We Stand As One se maradhatott ki. A társaság talán legismertebb szerzeménye, a Hexenhammer úgyszintén nagyot szólt ma, de elhangzott még a Lucid Nightmare, a The Witch Of The North, a Black Widow és zárásként a Burning Witches is.
  A Burning Witches-re a Nervosa-hoz hasonlóan igaz, hogy a maguk műfajában korrekt, de nem kiemelkedő szerzeményeket adnak ki, élőben viszont abszolút működik a történtet. Sajnos Lala-ból a dobok mögött nem láthattunk sokat, mert mindvégig árnyékban volt, de remekül és nagy átéléssel adagolta a kétlábgépes power metal témákat. A két gitáros, Romana és Laura, valamint a basszusnál Jeanine tökéletesen belakták a színpadot, folyamatosan mozgásban voltak és rázták a rőzsét, mintha nem lenne holnap. Így kell ezt csinálni. Laura pedig könnyedén az ujja köré csavarta a magyar közönséget.
  
  Szimpatikus társaság voltak és jó zenével örvendeztettek meg minket, amire a koronavírus miatti lezárások miatt már mindenki borzasztóan ki volt éhezve. Mindössze az volt a furcsa, hogy az utolsó dal lejátszása után elég hirtelen vége szakadt a koncertnek – egy gyors színpadi fotó, némi búcsúzkodás és ennyi. Így egy kicsit meghökkenten indultak haza a rajongók, jó lett volna, ha a levezetésnek is van egy íve.
  Mindenesetre jó kis este volt ez, a Systemhouse33 felvezetésével, a Warfect zúzásával, a Nervosa brutalizálásával és a Burning Witches dallamos metálkodásával. Nem tudtam nem észrevenni azonban, hogy a nézőtéren az átlag életkor erősen 30 körüli vagy afeletti volt ezen a rendezvényen. Nem tudom ennek az okát, valamiért nem tudták megszólítani ezek a bandák a tizen-huszonpár éves korosztályt? Nem is volt ezáltal amolyan fékeveszett őrjöngés és pogó a deszkák előtt, de nem is hiányzott. Reméljük a 2022-es koncertszezonnak egy biztató nyitásának bizonyul ez az este.
  


Kulcsszavak:
  burning witches     nervosa     warfect     systemhouse33 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Nervosa, Burning Witches, Warfect, Systemhouse33

Nervosa: új szöveges videó a Schmier-rel közös Genocidal Command dalhoz

Nervosa: új klip a pénteken megjelenő albumról

Elkezdett dolgozni új lemezén a Nervosa

Elhagyta a Burning Witches-t Sonia ´Anubis´

 programajánló: 
2022. október 12.
Tommy Castro & The Painkillers (USA)
2022. október 15.
Lajkó Félix szólókoncert a 11. Wine and Violin Hegedűkészítők Szalonján
2022. október 17.
The Rasmus koncert
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Visions Of Atlantis, Xandria, Ye Banished Privateers
Fekete Zaj Fesztivál 2022
Infected Rain és Nest of Plagues
Lamb Of God, Kreator, Cattle Decapitation, Blood Incantation, Vended
Fezen fesztivál 25
Gojira, Alien Weaponry
KISS
Judas Priest, The Dead Daisies
Pearl Jam
Five Finger Death Punch, Ill Niño
Alestorm, Visions Of Atlantis, Rumproof
Helloween, HammerFall
Steel Panther
 kapcsolódó fotók: 

BURNING WITCHES - 2022. március 28. BARBA NEGRA- DOUBLE THE METAL TOUR 2022

NERVOSA - 2022. március 28. BARBA NEGRA- DOUBLE THE METAL TOUR 2022

WARFECT - 2022. március 28. BARBA NEGRA- DOUBLE THE METAL TOUR 2022
 kiemelt 
Tommy Castro & The Painkillers (USA)
  
A 30

Alter Bridge - The ‘Pawns & Kings’ Tour
Godsmack: Budapesten az amerikai rockbanda
A Budapest Parkban tartja egyetlen 2023-as koncertjét a Kispál és a Borz
Kowalsky meg a Vega jubileumi nagykoncert
 friss hozzászólások 

Megjelent a Hickory zenekar új dala (2)
Nemzetközi játszótér az MTV-vel - Kiállítás világszerte az MTV Swatch Playground alkotásaiból (1)
OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 panopticon    draconian    shutter island    kings of leon    szekeres andrás    jean michel jarre    lunarsea    bolondos dallamok    budapest hardcore    gio geraca    blues revolver    stealing axion    dave lombardo    utolsó rapszódia    dodheimsgard    coroner    virrasztók    paul bettany    tóth gergő    il parto delle nuvole pesanti    my small community    overkill    ingyen    opera    distillator  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!