hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2004. október 27. szerda   10:12
nincsen hozzászólás

szerző: András
Crematory, Bloodflowerz
2004 szeptember 22, Wigwam

  Voltam néhány éve egy Crematory-koncerten, akkor a banda három igen energikus brigád, név szerint a Kataklysm, a Raise Hell és a Destruction után lépett fel, és bizony nagyon fáradtnak tűntek nekem. Hogy ez az előzenekarok érdeme, vagy a németek hibája volt inkább, azt nem tudom biztosan eldönteni, az viszont egyértelmű, hogy második találkozásunkkor remekelt a hamvaiból feltámadt gót-metal legenda. Nemcsak az én korábbi tapasztalataim miatt mérsékelt elvárásaimat ugrották ugyanis túl: általános mérce mellett nézve is egy kifejezetten lendületes és hangulatos koncertet láthattunk tőlük ezúttal. Sajnos azonban nem sokan s a kis nézőszámot még a Crematorynál is jobban megsínylette az előzenekar, a szintén germán Bloodflowerz, pedig ők is kitettek magukért.
  
  A nevük meg a kiállásuk alapján akár fárasztó is lehetne ez a banda, zenéjükben azonban képesek néhány egészen pezsdítő momentumot felvillantani, a gót-metal műfaj közepes teljesítményt nyújtó átlagbandáinál pedig sokkal dinamikusabbak is, s mindez szerencsére élőben is igaz rájuk. Főleg a ritmusszekció játéka tudja üdítően felrázni a hangulatot, de gyenge pontja tulajdonképpen nincs is a felállásnak, még Kirsten hangja is azok közül való, amik hallatán nem akar mindenáron hasonlítgatni az ember. Nótaírás terén van ugyan még hova fejlődniük, de a cél is ki van már jelölve, ugyanis néhány tölteléknóta mellett egész nagy mennyiségű ötletes tétellel is rendelkeznek. Ha azt a néhány gyengécske dalt (Lovesick, Fatal Kiss, Last Exit) száműzték volna a szettből, a Wild Heart, a Black Snake Sister, a Fire in Paradise, a Dorian meg a False Gods révén akár egy kifogástalanul erős műsort is láthattunk volna, de még így is messze többet tudtak mutatni, mint számos előzenekar, úgyhogy nem nagyon volt okunk panaszkodni. A nagyérdemű azonban sajnos nem igazán adott számot elégedettségről a koncert folyamán, s ez néhány egész kínos jelenethez vezetett. A számok közti gyér tapsnál mindössze egyszer sikerült kicsit többet kicsikarnia a bandának a publikumból, s a szünetekben a klubon megtelepedő csend láthatóan bántotta is őket. Kirsten mindenáron a közönség angolnyelv-tudásának hiányában akarta megtalálni az okot, szerintem meg inkább az egyedül nem hejjegek, mert az milyen ciki konyhapszichológiai definíció az indokot meghatározó terminus technicus, de a lényegen ez mit sem változtat. Szerencsére a koncert után néhány kedves rajongó leült velük beszélgetni, úgyhogy remélhetőleg pozitív élményeket is őriznek a magyarországi koncertjükről. Csakúgy, mint mi, akik ezúttal egy olyan bandát láthattunk nyitószerepben, akik idővel akár ki is nőhetik ezt a státust.

  Hogy mennyire más is tud lenni élőben a Crematory, mint amilyennek én azon a bizonyos estén 2000-ben láttam őket, az ezúttal már a koncertjük első percétől fogva nyilvánvaló volt. Az új lemezt is indító dallal, a Wake Uppal zendítettek rá, és nemhogy nem tűntek fáradtnak, ahogy előgördítették ezt a tempós témát, éppen ellenkezőleg, majd szétdobta őket az energia! A lendületükre mi sem jellemzőbb, mint hogy csupa gyorsabb iramú dallal alapozták meg az este hangulatát, s már a kezdeteknél sem fukarkodtak a legnagyobb slágerekkel, egyből az elején megérkezett a Fly, s nem kellett sokat várni a Tears of Time-ra sem. Mégsem ült le a hangulat még a legvége felé sem, ők maguk is gőzerővel nyomták az elsőtől az utolsó pillanatig, s ugyanígy ébren tartottak minket is mindvégig.
  
  A most is húzósan, keményen, dinamikusan püfölő Markus Jullich dobos játékával emlékeim szerint a múltkor sem volt semmi probléma, de ezúttal a többi zenész ténykedésében sem lehetett kivetnivalót találni: egyenként is jól szerepeltek, és bandaként is együtt voltak, ahogy kell. A billentyűs Katrin ugyan most is elég visszahúzódó volt, a fronton álló három fickó viszont mindent megtett érte, hogy a színpad ne merevedjen állóképpé, mozogtak, headbangeltek, pont úgy viselkedtek, ahogy azt egy jó metal bandától el lehet várni. A feszes játékkal sem volt probléma, és a gitáros Matthias tiszta énektémái is remekül elegyedtek Felix öblös hörgésével, amit egyébként láthatóan kábé akkora erőfeszítéssel préselt ki magából, mint amekkorát én abba ölök, hogy levegőt vegyek. Frontemberként is jól szerepelt ez a nagydarab fickó, teljesen spontán módon reagált a közönség megnyilvánulásaira, vigyorogva vágta rá a Me too, baby!-t a bekiabált I love you!-ra, kedélyes csevegést folytatott a gyakran a szájához emelt whiskysüveg kapcsán e nemes nedűről, mosolygott és nevetett, ami színpadon még egy ilyen komor zenekarnak is jól áll, sőt kell is. Volt ugyan egy gázos szónoklata a Revolution album címadójának konferanszában olyasmikről, hogy a hosszú haj viselése forradalom, stb., de ennyi még megbocsátható.

  Formában volt a közönség is, a nem éppen elképesztő létszám ellenére volt zsibongás rendesen a dalok között, és menetrend szerint érkeztek a már emlegetett bekiabálások is, köztük az egyik legmulatságosabb, amit az utóbbi időben hallottam. A ráadás előtti szettet záró feldolgozást, a Sisters of Mercy Temple of Love-ját megelőző konferanszában Felix a közönség hangerejét próbálgatva bemondta, hogy Temple of?, majd a publikum felé nyújtotta a mikrofont - mire érkezett is a korábbiak alapján már kézenfekvő válasz: Whisky!
  
  A legkevésbé sem számítottam volna arra, hogy ilyen vidám hangulatban telik el ez az este, de cseppet sem volt ellenemre a dolog, s láthatóan mindenki más is így volt ezzel hiszen ilyen daloknak is lehet örülni, a hangulatuk attól még ugyanolyan borús marad. A nóták atmoszféráján túl legfeljebb még az adhatott okot egyeseknek a búsulásra, hogy a banda nem bolygatta túlságosan a 2000-ig felhalmozott dalkollekcióját, erre azonban rávághatjuk egyből: lemezbemutató koncerten nem is a múltidézésen kell lennie a hangsúlynak. S mivel ráadásul a Revolution album erős darab, cseppet sem eshetett rosszul, hogy a róla származó dalok az említetteken kívül még a Greed, az Angel of Fate, a Tick Tack, az Open Your Eyes és a Red Sky sorjáztak a programnak közel a felében. Pályafutásuk első évtizedéből inkább csak szemezgettek ezúttal a Crematory tagjai, így idézték meg a 96-os opuszukat az Ist es wahr-ral, az Awake-et a For Love-val, vagy a Believe-et a The Fallennel.
  
  A ráadásban egy újabb Act Seven-es dallal, az I Never Die-jal tértek vissza, aztán beiktatták a Slayer Reign in Bloodját, persze az együttesek 98%-ához hasonlóan csak egy részlet erejéig, ami szerintem bizony ócska húzás. Ezt az alapművet vagy egyben, vagy sehogy, ez alól a Crematory sem kivétel, még ha tőlük kicsit meglepőbb is volt, hogy elővették, mint a death, thrash, hardcore csapatok tömkelegétől. Viszont ennyitől rossz még nem lett a koncert, pláne, hogy utána jött a már említett Red Sky, zárásul pedig egy igazi őskövületet szedtek elő, a Shadows of Mine-t a Just Dreamingről, amivel jó kövér pontot tettek az i-re.
  
  Kellemeset csalódni általában mindenki szeret, én is nagyon örültem hát neki, hogy ilyen elevennek láthattam viszont a Crematoryt. Úgy tűnik, a 2001-es feloszlás óta tényleg sikerült erőt gyűjteniük, a visszatérésük minden szempontból impozánsra sikeredett - többet nem is kívánhatunk, mint hogy maradjanak meg ebben a lendületben, mert akkor még biztosan rengeteg kellemes percet szereznek majd nekünk.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Live Sound Productions

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 foamo    metsatöll    battleship    konflikt    svart crown    ozirisz    1g records    kárpátia    paramore    kukovecz gábor    death feast    balaton    neckbreakers ball    nils    elvis jackson    street dogs    footlose    funerus    krokus    rimszkij-korszakov    vodku    emilie autumn    hinayana    anne hathaway    faces of suffering  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!