hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
hírek   2021. január 29. péntek   04:44
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása
Hazánkban készül Európa első csuklós hidrogénbusza

  A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.
  
  A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben kiemelt szerepet tölt be a közlekedészöldítési program: az alacsony és nulla kibocsátású járművek, elsősorban elektromos meghajtású buszok forgalomba állítását a 25 ezer főnél nagyobb létszámú települések közösségi közlekedésében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány a nemzeti buszstratégia keretében. A támogatási intenzitás mértéke a kiváltani tervezett autóbuszok normájához igazodik 50 százalékos maximális támogatási szintig.
  
  A program célja elsődlegesen a szennyező buszok mielőbbi kivonása a forgalomból, ezzel a városi életminőség javítása. Magyarországon megközelítőleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a járműállomány a lehető legkorszerűbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évről mintegy 10 évre csökkenjen.
  
  Csuklós hidrogénbusz is épül az elektromos járművek mellett
  
  Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása.
  
  Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi, termékeit a hazai piacon értékesítve.
  
  Kovács Ferenc, a ráckevei székhelyű cég tulajdonosa arról beszélt, egyre több városban írnak ki tendereket az elektromos autóbuszok beszerzésére. A közelmúltban Paks, Pécs, Tatabánya és Salgótarján is szerzett be korszerű járműveket, de ezek mennyisége még mindig elhanyagolható, ha a hazánkban forgalomban lévő mind a 8500 buszt le szeretnénk cserélni.
  
  „Vállalatunk 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújt díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie az alkatrészek cseréért, javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervizdíj és a díjmentes kopóalkatrészcsere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig a gumiabroncsokon kívül. A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak” – magyarázta Kovács, akinek kétéves munkája van benne az összes szerződés megkötésében, ráadásul mindezt állami támogatás nélkül érte el.
  
  Hozzátette, büszkék rá, hogy a várhatóan áprilisban piacra kerülő, GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszukat szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztették, így hazánkban egyedülálló módon részben magyar a know-how és az összeszerelés is.
  
  Kovács Ferenc azt is hangsúlyozta, európai szinten is első lesz az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, a GOLDiON H18, ami várhatóan július-augusztusban gurulhat majd ki a műhelyből. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük. A szingapúri, ausztráliai, pakisztáni, amerikai, kínai és magyar mérnökökkel, mintegy 12 fő részvételével minden hétfőn videóértekezleten egyeztetik a buszok fejlesztését. Fejlesztik továbbá az új elektromos távolsági buszukat is, amely az ET nevet kapja majd.
  
  Minél több magyar alkatrésszel dolgoznának
  
  A Goldi Mobility Kft.-nél már most jelentős az érdeklődés nemcsak Magyarországról, hanem a határon túlról is a termékeik iránt. Kezdetben évente 30 és 50 közötti elektromos buszt szeretnének legyártani, amivel várhatóan teljes mértékben kielégíthetik az itthoni igényeket, hiszen egy-egy tendert jellemzően 8-10 jármű beszerzésére írnak ki az önkormányzatok.
  
  Kovács Ferenc arról beszélt, reméli, hogy a kormány helyesen és jól tudja majd kezelni az elektromos és hidrogén alapú tömegközlekedés fejlesztését már csak annál is inkább, mert céljuk, hogy a magyarországi buszösszeszerelést megerősítsék és idővel európai szinten is megkerülhetetlenné tegyék.
  
  „Ha úgy alakul, hogy az összes forgalomban lévő magyar buszt lecserélik, azonnal tudjuk növelni a kapacitásainkat. Érdekünk, hogy minél több magyar alkatrészből épüljenek a járműveink, ezért folyamatosan várjuk a beszállítók és szervizpartnerek jelentkezését is, miközben mi is keressük velük a kapcsolatot, térképezzük fel a piacot” – tette hozzá a cég tulajdonosa.
  
  A Goldi Mobility Kft. 1981 óta a BKV Zrt. partnere, komoly eredményeiket pedig saját védjegyes, általuk kifejlesztett és gyártott alkatrészeik igazolják.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2022. január 28.
Martha Argerich és Mischa Maisky kamaraestje
2022. január 29.
Gojira, Alien Weaponry, Employed To Serve a Barba Negra-ban
2022. január 30.
2022-ben Accept, Phil Campbell and the Bastard Sons, Flotsam & Jetsam a Barba Negra klubban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Cannibal Corpse énekese George „Corpsegrinder” Fisher bemutatja új szóló dalát
Philip Glass 85. születésnapját rendezik a 35. Tibet House virtuális jótékonysági koncertet
Nomadic Orchestra új dala a Out & About
Amadinda koncert és Barabás Márton tárlatvezetése a Műcsarnokban
Joe Satriani turné bemelegítő új kislemezzel jelentkezett
Chris Cannella távozott a Deicide-ból
Avril Lavigne hetedik nagylemeze a Love Sux
A Ghost bejelentette új albumát, az Impera-t
 kiemelt 
KORN
  
A KORN megváltoztatta a zeneivilágot, egy új műfajt hívott életre, és a zenekar tartós sikere igazolta a kultúrtörténeti pillanat létrejöttét

TOOL, Brass Against
2022-ben Budapesten a OneRepublic
Joe Sumner, Sting (My Songs)
Scorpions - Rock Believer World Tour
 friss hozzászólások 

Elmarad a Zakk Wylde´s Black Label Society fellépése (1)
Kókler (1)
Nincs menekvés! “I’m Gonna Get You” címmel megérkezett a Bengal második videoklipje (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 therion    biters    skip the use    rango    john malkovich    discomfort    shade empire    deftones    mortician    crossholder    distorted impalement    assassin    harlott    tyr    kettőnégy    bill clinton    the treatment    backyard babies    heisler zsófia    bws     destinity    czébely csaba    social suicide    képregény    tudósok  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!