hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
hírek   2021. január 29. péntek   04:44
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása
Hazánkban készül Európa első csuklós hidrogénbusza

  A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.
  
  A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben kiemelt szerepet tölt be a közlekedészöldítési program: az alacsony és nulla kibocsátású járművek, elsősorban elektromos meghajtású buszok forgalomba állítását a 25 ezer főnél nagyobb létszámú települések közösségi közlekedésében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány a nemzeti buszstratégia keretében. A támogatási intenzitás mértéke a kiváltani tervezett autóbuszok normájához igazodik 50 százalékos maximális támogatási szintig.
  
  A program célja elsődlegesen a szennyező buszok mielőbbi kivonása a forgalomból, ezzel a városi életminőség javítása. Magyarországon megközelítőleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a járműállomány a lehető legkorszerűbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évről mintegy 10 évre csökkenjen.
  
  Csuklós hidrogénbusz is épül az elektromos járművek mellett
  
  Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés radikális átalakítása.
  
  Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a Goldi Mobility Kft. mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi, termékeit a hazai piacon értékesítve.
  
  Kovács Ferenc, a ráckevei székhelyű cég tulajdonosa arról beszélt, egyre több városban írnak ki tendereket az elektromos autóbuszok beszerzésére. A közelmúltban Paks, Pécs, Tatabánya és Salgótarján is szerzett be korszerű járműveket, de ezek mennyisége még mindig elhanyagolható, ha a hazánkban forgalomban lévő mind a 8500 buszt le szeretnénk cserélni.
  
  „Vállalatunk 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújt díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie az alkatrészek cseréért, javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervizdíj és a díjmentes kopóalkatrészcsere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig a gumiabroncsokon kívül. A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak” – magyarázta Kovács, akinek kétéves munkája van benne az összes szerződés megkötésében, ráadásul mindezt állami támogatás nélkül érte el.
  
  Hozzátette, büszkék rá, hogy a várhatóan áprilisban piacra kerülő, GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszukat szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztették, így hazánkban egyedülálló módon részben magyar a know-how és az összeszerelés is.
  
  Kovács Ferenc azt is hangsúlyozta, európai szinten is első lesz az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, a GOLDiON H18, ami várhatóan július-augusztusban gurulhat majd ki a műhelyből. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük. A szingapúri, ausztráliai, pakisztáni, amerikai, kínai és magyar mérnökökkel, mintegy 12 fő részvételével minden hétfőn videóértekezleten egyeztetik a buszok fejlesztését. Fejlesztik továbbá az új elektromos távolsági buszukat is, amely az ET nevet kapja majd.
  
  Minél több magyar alkatrésszel dolgoznának
  
  A Goldi Mobility Kft.-nél már most jelentős az érdeklődés nemcsak Magyarországról, hanem a határon túlról is a termékeik iránt. Kezdetben évente 30 és 50 közötti elektromos buszt szeretnének legyártani, amivel várhatóan teljes mértékben kielégíthetik az itthoni igényeket, hiszen egy-egy tendert jellemzően 8-10 jármű beszerzésére írnak ki az önkormányzatok.
  
  Kovács Ferenc arról beszélt, reméli, hogy a kormány helyesen és jól tudja majd kezelni az elektromos és hidrogén alapú tömegközlekedés fejlesztését már csak annál is inkább, mert céljuk, hogy a magyarországi buszösszeszerelést megerősítsék és idővel európai szinten is megkerülhetetlenné tegyék.
  
  „Ha úgy alakul, hogy az összes forgalomban lévő magyar buszt lecserélik, azonnal tudjuk növelni a kapacitásainkat. Érdekünk, hogy minél több magyar alkatrészből épüljenek a járműveink, ezért folyamatosan várjuk a beszállítók és szervizpartnerek jelentkezését is, miközben mi is keressük velük a kapcsolatot, térképezzük fel a piacot” – tette hozzá a cég tulajdonosa.
  
  A Goldi Mobility Kft. 1981 óta a BKV Zrt. partnere, komoly eredményeiket pedig saját védjegyes, általuk kifejlesztett és gyártott alkatrészeik igazolják.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. január 26.
The Moon City Masters (USA)
2025. január 28.
Turmion Kätilöt, King Satan: finn industrial metal est az Analogban
2025. február 1.
Republic 35
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Destruction - előzetes az új albumhoz: A.N.G.S.T.
A Marshall Records-szal szerződött a The Molotovs, a rock’n’roll új lázadói
Februárban érkezik az Oversize debütáló albuma, a Vital Signs
A Papa Roach új dalt hozott elő
Átlátszó víz legyen - Cseh Tamás emlékest
Itt a Phil X & The Drills új albuma, a POW! Right in the Kisser
Genus Ordinis Dei / Ambre Vourvahis - Mitológia és metal találkozása az Eternal Cycle-ban
A Nova Twins új kislemezzel és Lenny Kravitz oldalán indul európai turnéra
 kiemelt 
Night Flight Orchestra: februárban a Dürerben landol az éjszakai diszkójárat
  
Végre újra Budapesten lép fel a The Night Flight Orchestra! A kemény metal bandák, így a Soilwork és az Arch Enemy zenészei által alapított csapat hihetetlenül meggyőző módon képes megidézni ´80-as évek AOR zenekarainak világát, úgyhogy február 13-án igazi retro hangulat, diszkógömbök és kozmikus dallamok várnak minket a Dürer Kertben

Február 5-én a Gólyában Punk és Hardcore őrület
Pörgős rock-diszkót hoz Budapestre a Royal Republic
AOR őrület: februárban visszatér Budapestre a Hardline!
Turmion Kätilöt, King Satan: finn industrial metal est az Analogban
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 intimtorna illegál    conjurer    live life hard    bad teacher    live evil    chimaira    dawnstar    esben and the witch    abysmal torment    eric burdon & the animals    william hurt    lujuria    vágtató csodaszarvas    gama bomb    heboidophrenie    sherlock holmes    parkway drive    mission impossible    nachtmystium    chris evans    deep purple    kataklysm    fury uk    korál    bolondos dallamok  

r41
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!