hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2004. október 13. szerda   10:30
nincsen hozzászólás

szerző: Rossika
Velvet Stab, Destiny, Zao, Most Precious Blood
2004 szeptember 14, Kultiplex

  Egyáltalán nem szeretem ha hét közben kell koncertre mennem, mert akkor a másnapi kötelező jelenések rányomják a bélyegüket az egész estémre, de persze az se várható el, hogy mindegyik zenekar pont hétvégén érkezzen kis hazánkba. A tizennegyedikei Kultis bulit viszont már nagyon rég vártam mert ismét élőben csodálhattam a német Destiny-t akik nálam benne vannak a legjobb tízben. Nem ők voltak ugyan az est fő bandája de engem ők érdekeltek leginkább. Gyorsan be is szereztem a még hiányzó relikviákat, majd benéztem az est első csapatára a Velvet Stab-re.
  
  A néhány éve létező fővárosi csapatot már volt szerencsém többször is megcsodálni élőben, de a zenei fejlődés és a látható érett zenésszé válás mellett Zoli énektudásával nem vagyok a mai napig kibékülve. Nagyon jó az előadás-technika, a hangzás is a helyén volt, de amint egy kis igazi énekre lenne szükség valahogy csak nem érkezik. Pedig már igen rég óta ügyesen csempészik a srácok a kemény zúzós részek közé a finomabb dallamosabb, külső füleknek könnyebben befogadható részeket, de ehhez elengedhetetlen lenne egy korrekt, jól képzett hang. Egyelőre ez van, de mindenen lehet javítani, ha akar az ember. Bemutattak a fiúk pár új szerzeményt, ha jól emlékszem Painting volt az egyik címe de sajnos még nem ismerem a leendő számcímeket, melyek egy, a Beniihana Records-nál megjelenő album dalai lesznek. A Where Parallels Meet dalai viszont jöttek futószalagon. A With A Vengeance vagy a Sunday Caviar már ismerősként köszöntek vissza a színpadról, s bár a közönség nem nagyon mozdult rá a témákra nagyon is élvezhető volt az előadás. Rendkívül jók a kissé Darkest Hour-ra emlékeztető hátsó gitártémák, a sok váltás is királyul jön le (bár helyenként azért túlzásba viszik a tempóvariálásokat), s Márk ordításai is tovább színesítik a Velvet Stab amúgy sem unalmas játékát. Remélem még sokáig ékesítik a hazai terepet, s egy kis odafigyeléssel további fejlődéssel erősítik azt.
  
  A Destiny az első - s egyben ez idáig az utolsó - hazai koncertjük első perceiben felkeltette az érdeklődésemet zenéjük iránt, s ha lehet így fogalmazni 2002 óta rabja vagyok a németek muzsikájának. A több, mint hét éve aktív Destiny idén megjelent második albumát a The Tracy Chapter-t ( Lifeforce Records ) jött eladni a hazai hardcore kedvelőknek, de véleményem szerint a Diving Into Eternity albumuk ( Beniihana gondozásban jött ki többször is ), beleszámítva azt is, hogy bemutatkozó anyag, tonnákat ráver az idei anyagra. Az a hihetetlen egységesség és tökéletes dallamvilág, amit a germánok megvalósítanak olyan elementáris erővel sugárzik át dalaikon, hogy a mai napig kiráz a hideg némely daluk első akkordjainak hallatán. Sajnos a korongok teljes ízéből rengeteg hiányzott a Kultiplex falai között, de még így is pusztítottak a fiúk. Hibátlanul oldják meg az agresszív zakatolósabb részek kombinálását a dallamosabb énektémákban gazdagabb vonulatokkal, s bár az élő produkció - mely annak idején a Trafóban 100%-os volt - most maximum 60%-on pörgött, még így is az est legjobb teljesítményét hozták. A régebbi és új dalokat váltogatták, s bár hiányoltam több remek nótát is a Diving Into Eternity-ről, a kihagyhatatlan Sun Rises First vagy a My Day In Your Summer azért így is megszólaltak. Ami a mondanivalót illeti, gyakran kalandozik Johannes az álmok világába, s fontos szerepet szán a pillanatok a hétköznapok természetesen szép élményeinek átélésének, s ezek elraktározásának. Ilyen apró örömökért érdemes élnünk s a rohanó életben nagyon kevesen vagyunk
  akik átérzik és felfigyelnek ezen apróságokra. Természetesen a szomorúság és elmúlás, meg a szokásos témák is fel-fel ütik a fejüket, de szerintem ettől függetlenül néha igen komoly témákat igyekeznek boncolgatni a tagok.
  
  Persze az új anyag sem szól rosszul, a Forsaken Love kegyetlen gyilkolása, a Love Is My Death vagy a Reyes irgalmatlan kegyetlensége mind-mind szaggatta az arcokat a teremben, s a kevesebb érdeklődő ellenére a végére már néha be is mozdult a közönség a gyorsabb részeknél. Az apróbb hibák ellenére nem volt rossz koncert, bár a két évvel ezelőttit továbbra is visszasírom.

  Érdekes egy banda a Zao. Az egy dolog, hogy elég régóta tagja a csapat az amerikai színtérnek, s ezalatt az idő alatt sokat változhat, alakulhat egy együttes, de ami a Zao-nál tagcserében lezajlott azt esetleg a KSH adattárából lehetne kiokoskodni. Éppen ezért a zenei világuk s megszólalásuk is sokszor és sokat változott, de mi idehaza sajnos csak az utóbbi pár év stílusával találkozhattunk. Egyfajta metalcore ez, de a trash metalostól a poposabb elemekig mindent felvonultató s Weyandt hörgős, fröcsögős, ordítós énekével megspékelt zenéjük nem éppen könnyen befogadható. Senki ne várjon egy Darkest Hour-t de aki kedveli a régi Carcass-t vagy mondjuk egy Six Feet Under féle hörgésorgánumot, továbbá nem veti meg a darkos hangulatot sugárzó gondolatokat, s mindezeken kívül szereti a hardcore-t annak itt egy igazi core banda. Sokakon a nem tetszés jeleit véltem felfedezni az első pillanatok után, én részemről death felől sodródtam a HC irányába - élveztem a koncertet bár néha igen unalmas volt. Hátulról sajnos nem láthattam ahogy az énekes fetrengett a földön, de a többiek élvezetes játéka üdítő látvány volt. Az utolsó korongokról játszottak, gondolom azért mert a jelenlegi felállás ezekben vett részt, s ezekből is elsősorban a legújabb anyag a The Funeral Of God dalaiból szemezgettek. A mondanivalót is leginkább - a címből is kiderül - a halál, az elmúlás, a pusztulás? témák teszik ki, de aki csak a zenére koncentrál az is megtalálhatja az amerikaiak zenéjének mondanivalóját.
  
  Ezek után arra számítottam, hogy a Most Precious Blood az A38-ashoz hasonló szintű produkcióval kápráztat majd el minket, de sajnos nem így lett. Elég egyhangú, olyan kötelezőkoncert jellegű volt a produkció, bár a rajongók az első pillanattól kezdve ott lógtak Rob Fusco (korábban One King Down) csuklóján. A NYHC egyik jeles képviselője a Most Precious Blood legfőbb küldetésének a múlt, a gyökerek ismeretének fontossága és szem előtt tartása gondolat elterjesztését tartja a világon, s nem is aprózzák, hisz életük döntő részét az országúton töltik. Az első Nothing In Vain és az újabb Our Lady Of Annihilation dalaiból táplálkozott a MPB gyorstüzelő, s néha átérezhettük mit élnek át Floridában a lakosok ha jön az Iván meg a többiek. Ennek ellenére az egyhangúság nyomta rá a bélyegét a fellépésre, s a végén a csapat egyértelmű levonulása is csak tovább erősítette bennem az érzést, hogy bizony itt nem forog maxon az úthenger. Mindenesetre értékes mondanivalóval és nagyon korrekt zenével bír a banda, érdemes pár gondolat erejéig ellátogatni a honlapjukra.
  
  Az erős felhozatalnak és a németek játékának köszönhetően összességében kellemes kikapcsolódás volt a Kultiplexes buli, s akinek semmi nem tetszett az az ingyenes b>Lifeforce válogatással a zsebében indulhatott haza, bízva ízlésficamának változásában.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. október 10.
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice (Dürer Kert - Budapest)
2024. október 11.
Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
Cimbaliband - GÓRÉ lemezbemutató a Fonóban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Northlane, Novelists, Ten56. - A metalcore újjászületése a Dürerben
Quimby a Budapest Parkban
Overkill, Angelus Apatrida, One Machine
Havok, Dust Bolt
Ignite és Rise Against a Budapest Parkban
Metalcore műfajok találkozása az Akváriumban: The Amity Affliction és Emmure
Lenny Kravitz az Arénában
Rockmaraton 2024 (2. rész)
 kiemelt 
Soen: progresszív metal este a Dürer Kertben
  
Ősszel megjelent, Memorial című lemezét mutatja be október végén Budapesten a Soen

Future Palace: friss lemezét is bemutatja Budapesten a berlini post-hardcore csapat
Lindsey Stirling: „Van valami megmagyarázhatatlan varázsa Budapestnek”
The Black Tour: Imminence, Aviana, Allt
Kísérletezős elektro-rock hyperpop-metallal keverve: Budapesten játszik a Blackout Problems és a Lake Malice
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 noctiferia    pi élete    sebastian bach     natalie portman    om    destruction    gwar    the dead south    marilyn manson    chris hemsworth    niok alapítvány    diamond edge    night is the new day    radiohead    arcadia    forbidden    gurd    jazzékiel    anselmo    bruital orgasme    james newton howard    fatal error    artifact    zsákbamacska    demoscene  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!