szerző: maAz Amaranthe többet keres a streaming-en mint a turnézással
Elég egyértelmű a vélemény a mai rock/metal színtéren, hogy a zenekarok a lemezeladások csökkenésével szinte kizárólag a turnébevételekre támaszkodhatnak. A különféle streaming platformoknak a legtöbben örülnek, a zene mindenki számára gyorsan és könnyen elérhetővé tétele szempontjából, azonban a legtöbb vélekedés szerint ebből csak fillérek jutnak a zenekarok zsebébe. A svéd modern metalos Amaranth bebizonyította, hogy lehet ez másképp is.
Olof Mörck gitáros beszélt arról, hogy a streaming platformok hogyan kebelezték be a lemezeladásokat és hogy érintette mindez az Amaranthe-ot: ´Mondjuk azt, hogy nagyon szerencsések voltunk a streaming műfajban. Az első albumunkat 10 éve adtuk ki és 10 éven keresztül folyamatosan pörög a streaming platformokon. Így még ha nem is lett túl nagy bevételünk utána az első évben, mondhatjuk ha összeadjuk az összes albumot - 6 lemez 9 év alatt - , hogy az kiad egy egész nagy gyűjteményt azokból a dalokból, amiket folyamatosan stream-elnek. Az a helyzet, hogy a legtöbb pénzt a streaming-gel keressük és nem a turnézással, mert a turnéból keresett pénzt szeretjük visszaforgatni a még jobb, még grandiózusabb koncertek felépítésébe. Kissé fiatalabb közönségünk van, és szerintem nekik egyszerűbb a streaming-et használni, mint mondjuk a Metallica esetében. Őnekik még ha nagy is a streaming lejátszások száma, a Spotify-tól jövő bevétel még így is semmi ahhoz képest, amit a 90-es években kaptak.´
Elize Ryd énekesnő is hozzátette a véleményét: ´A művészek nagyon be vannak ifejdve, amikor az emberek elkezdik ingyen letölteni a zenéiket és nem keresnek semmit. Aztán kitalálták a streaming szolgáltatásokat, ahol az emberek fizetni tudnak és most már mi is így keressük a pénzt.´
Az Amaranthe dalait a jelentések szerint közel egy milliárdan hallgatják a Spotify-on. A csapat új albuma, a Manifest pedig október 2-án került a boltokba.