hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2019. szeptember 10. kedd   18:51
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Evanescence, Veridia
2019. szeptember 8, Papp László Sportaréna

  Utoljára 2012-ben járt nálunk az Evanescence zenekar, és ahogy mondani szokás, 7 év óta sokminden történt a zenekar háza táján, sok víz lefolyt a Dunán, stb. Izé... az Evanescence esetében viszont pont az van, hogy azóta túl sok érdemleges mozgás nem történt a csapat körül. Lement a 2011-es turné, ez után pedig némi pihenés és feltöltődés céljából Amy Lee hosszabb szünetet jelentett be. Mi több, 2014-ben gyermekáldás elé nézett az énekesnő, így érthető okokból tovább húzódott a zenekar szempontjából inaktív állapot.
  2015-16 környékén kezdett ismét mozgolódni az Evanescence, aminek az eredménye a 2017-ben boltokba került Synthesis című album lett, bár ez sem igazi sorlemez. Most viszont a jelek szerint újra felpörögtek Amy Lee-ék, ismét a nyakukba vették a világot, hogy felfrissítsék a rajongók emlékezetét az Evanescence életműről.
  
  Az Arénába a beengedés zökkenőmentesen és gyorsan zajlott. Köszönhetően annak is, hogy nem kígyóztak kígyók hatalmas sorok a kapunyitásra várakozva. Ez nem jelenti azt, hogy kevesen jelentek volna meg a rendezvényen, de a koncerthez a fél Aréna lett megnyitva és itt kellemesen, kényelmesen elfértek a jelenlévők. Egyetlen előzenekar, a Veridia kapott lehetőséget a közönséggel való megismerkedésre és véleményem szerint ezzel tudtak is élni.
  Zeneileg nem volt magától értetődő választás a Veridia, hiszen az Evanescence-nél könnyedebb, kicsit alterosabb, de inkább poposabb hangvételt ütött meg a csapat. Az énekesnő, Deena Jakoub torkában viszont ott lapul a komplett tengerentúli R&B vonal, elég csak Beyoncé-ra gondolni.
  Ez így igen érdekes párosítást jelentett és szép lassan sikerült is beindítania a hangulatot a Veridia-nak. Zeneileg nem éreztem lehengerlőnek a produkciót, néha feltűnő volt, mennyi gitárjáték nélküli pillanat van a számokban, de Deena színpadi kiállása, magával ragadó személyisége és izgalmasan búgó hangja végül megtette a hatását.
  
  A legnagyobb durranás kétségtelenül az volt, amikor az énekesnő a súlyos beteg édesapjának írt számot konferálta fel a közönségnek, amit nem mással, mint az Evanescence énekesnőjével, Amy Lee-vel vettek fel. Sőt mi több, a főzenekar frontasszonya maga is színpadon termett, hogy zongorával és énekkel kísérje Deena-t ebben a lélekbemarkoló számban.
  Ha valami, ez tényleges példát mutat az Evanescence és személyesen Amy Lee emberi nagyságából és közvetlenségéből. Én még olyat életemben nem láttam, hogy egy headliner zenekar világsztár főszereplője (akinek személyesen is készülődnie kellene már a saját koncertjére), egy „futottak még” előzenekarba segítsen be, és még csak nem is hivalkodva, hanem szerényen, kísérő szerepkörben. Maximális tisztelet Amy Lee-nek!
  
  A Veridia tehát nagyon szimpatikus csapat volt, de a közönség mégis az Evanescence-re volt kíváncsi. Némi várakozás után az Imperfection-nel indult útjára a produkció, Amy Lee pedig óriási lendülettel vetette magát a deszkákra. És ez így is maradt a koncert végéig. Hihetetlen lelkesedéssel, beleéléssel, átszellemültséggel adta át magát a produkciónak az énekesnő, ez a lendület magával ragadta a közönséget is. Pedig Amy Lee később elmondta, elég rosszkedvűen kelt ma, de a közönség szeretete és lelkesedése az ő kedvét is pozitívra fordította.
  A What You Want következett a 2011-es Evanescence albumról, majd pedig némi meglepetésként, rögtön harmadiknak húzták elő a talán egyik legismertebb, legnagyobb slágerüket, a Going Under-t. Az első két számot inkább csak ráhangolódásként érzékeltem a közönség részéről, itt viszont tényleg pillanatok alatt beindult a hangulat. Amy Lee hihetetlen énekteljesítménye, ezer közül megismerhető, jellegzetes hangja adta a csúcsot ezen az estén, de a zenekar többi tagja is látványosan, jó hangulatban játszott a koncert folyamán.
  
  Külön ki kell emelni Will Hunt dobost, aki szőke fürtjeit dobálva, eszméletlen húzósan és erőteljesen játszott. Az ő dobmunkája adta meg az igazi súlyt az Evanescence zenéjének. Mellette a 2015 óta tag Jen Majura volt figyelemre méltó, aki jókedvűen és szintén nagy átéléssel hozta a riffeket és pár gitárszólót, valamint a vokálozásba is besegített. Kedves mosolyával mindenkit kenyérre kent.
  Jó döntésnek tartom az ő csatlakozását, sokat hozzátesz az Evanescence színpadi jelenlétéhez a folk metalos Equilibrium basszusgitárosi posztjáról átcsábított hölgy. Nekem egyébként egy sokkal régebbi emlékem van róla, még annak idején a Wigwamban, a Rage zenekar vendégeként maradt meg az emlékezetemben (most direkt utánanéztem, ez 2008-ban volt, húú!)
  
  A másik oldalon Troy McLawhorn gitáros és Tim McCord basszeros egy kicsit beleszürkültek a színpadképbe. Előbbi azért elsütött pár jó gitárszólót, utóbbi pedig lelkesen bólogatta végig az estét. Mindvégig jól szólt a csapat, a hangzásra panasz nem lehetett. Amy Lee hangjára talán túl sok visszhangot tettek, ez engem itt-ott zavart. Bár lehet, hogy direkt így tervezték elérni azt a bizonyos, jellegzetes Evanescence hangzást.
  A program gerincét továbbra is a 2011-es Evanescence album adta, ahogy említettem fentebb, a 2017-es Synthesis lemez jórészt csak átdolgozásokat tartalmazott. Így a 2011-es korongról terítékre került a The Other Side, New Way To Bleed, Made Of Stone, Lost In Paradise, Oceans, Disappear. Néhány szám elhangzott a 2006-os Open Door albumról is, ezek voltak az All That I´m Living For, a Lithium és a Call Me When You´re Sober.
  
  Összességében viszont mégis mindenki az első nagylemez, a 2003-as Fallen nótáit várta, amelyekből szintén előszedtek néhányat az este folyamán. Azért az kiderült, hogy nem véletlenül ez volt az Evanescence igazi csúcslemeze, a maga sokszoros platina minősítésével és Grammy győzelmével.
  Az olyan dalok, mint a Whisper, Imaginary és különösen a Bring Me To Life és a My Immortal érezhetően jobban magukkal ragadták a közönséget, mint a fentebb említett tételek. Az újabb számok is jól illeszkednek az Evanescence jellegzetes zenei világába, de a Fallen lemez szerzeményei mégis egy más dimenziót jelentenek a legtöbbeknek.
  
  A mai előadás remekül összefoglalta, miről szól az Evanescence. Voltak keményebben szóló dalok, remek melódiák, némi elektronikus hatás és persze Amy Lee teljes odaadással előadott éneke. De voltak nyugisabb, magunkba szállós, érzelmes tételek is, amit az olykor begurított zongora előtt ülve adott elő az énekesnő.
  A legvégén még játszottak olyan blokkot, ahol pár korábbi számból válogattak össze részleteket, de a fentiek alapján főként az Evanescence és a Fallen album szerzeményeiről szólt ez az este. Mivel ritka vendég errefelé Amy Lee csapata, így a közönség várhatóan elégedetten távozott ezzel a programmal. Reméljük, legközelebb nem kell 7 évet várni rájuk.
  
  
  


Kulcsszavak:
  evanescence     veridia 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó helyszín: 

Papp László Budapest Sportaréna

 kapcsolódó cikkek: 

Új klippel jelentkezett az Evanescence

Az Evanescence és a Within Temptation megerősítették az átütemezett Worlds Collide turné dátumait

Átütemezésre kerül az Evanescence és a Halestorm turnéja

Új dal az Evanescence márciusban érkező albumáról

Itt egy ízelítő az új Evanescence albumról
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 tom waits    killed with hate    krisiun    pannonia allstars ska orchestra    ÖrdÖg    isten háta mögött    rocktusa    sex pistols    exodus    will ferrell    szükségállapot    stardrive    entombed ad    distillator    nyócker    suicidal tendencies    gary moore    joe bonamassa    rockélet    emma stone    takács eszter    hungarythm    verge    csiribiri    paranormal activity  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!