Ópiumkeringő – jazz-story Karády Katalinról címmel Lengyel Ferenc a saját színdarabját viszi színre a Magyar Színházban. Karády dalait a Modern Art Orchestra és Subicz Gábor feldolgozásában, Pataki Szilvia előadásában hallhatja a néző, a színházi előadás egyben koncertként is élvezhető.
Most a rendelkező és az emlékpróbák tartanak. A jazz-story nem azt jelenti, hogy szöveg majd zene, hanem azt, hogy a szöveg és zene együtt lesz jelen a produkcióban. Egymás partnerei. Ezért az Ópiumkeringő nem monodráma zenével, hanem egy sokszereplős színdarab, amelyben Pataki Szilvia partnerei a hangszeres muzsikusok.
Karády Katalin életét sokan feldolgozták már, mégis örökké titok lengi körül legendás lényét, titkos szerelmét. Holott tudható, hogy korának egyik legtisztességesebb, legbátrabb, legmeghatározóbb asszonya volt, akinek volt mersze kiállni az üldözöttekért és az életében fontos értékekért, akár saját magáért is.
Karády provokatív volt és lázadó. A nézők mégis a frizuráját, a ruháit, a kalapjait utánozták, nem a lelkierejét. A divat könnyebben követhető, mint a bátorság. Ám Karády divatot teremtett azzal is, hogy nőként diktált egy olyan korban, amelyik még ma sem múlt el. Ma is lehet tanulni tőle erőt, hitet, tisztességet, tenni akarást.
Az előadás a Karádyt körülvevő misztériumok közül a szerelemről is mesél. Egy döbbenetes, szenvedélyes érzelemről, amit kíméletlenül metsz ketté a történelem.
...és közben szól a jazz.
A Karády dalok nem jazz-melódiák, mégis rendszeresen jazz-zenekarok kísérték. Ám ennél többről van szó, hiszen ennek az előadásnak a zenéjét Subicz Gábor zeneszerző dolgozta át, és bár felismerjük az eredeti dalokat, hiszen nagyon fülbemászó slágerek, de a Modern Art Orchestra (MAO) előadásában valami egészen új születik zenei értelemben is.