hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [kiállítás]  2018. november 19. hétfő   16:58
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Munka – Nemzetközi kiállítás az Art Quarter Budapestben


  Míg a szovjetek az éjszakát akarták megszüntetni, hogy mindig lehessen dolgozni, az amerikaiak inkább egy belülről világító, személyes interfészt terveztek. A Marx születésének 200. évfordulójára rendezett nemzetközi kiállítás az art quarter budapestben október 25. és november 25. között történeti rekonstrukciókkal, művészeti projektekkel és kutatásalapú kísérletekkel tekinti át a munka ösztönzőit a tömegtársadalmi vízióktól az egyre egyéniesülő taktikákig.
  
  A munka nem antropológiai állandó. Aki dolgozik, annak az érzékei is csak a közvetlen munkakörnyezetét ismerik. Az érzékek demokratizálása, a szükségtől való eloldozás és a szabadidő kiterjesztése ezért válhatott emancipatorikus programmá. A Munka (Marx 200) című kiállítás 7 témába – Alvás, Álom, Divat, Hang, Játék, Gondoskodás, Kommunikáció – rendezve nyújt áttekintést a munka érzéki ösztönzőinek történetileg változó formáiról.
  
  A projektekben a marx-i hagyományban központi fogalom, a „tudat” kialakulását és elnyomását befolyásolásó tényezők kerülnek előtérbe. A „tudat” az egyre technicizáltabb munkaelméletek, a tudás- és információ alapú társadalomkép, valamint a ma meghatározó neurológiai tudományok fordításában egyre inkább az „emberi agyat” is jelenti, mint a társadalmi, politikai és „tudattorzító” innovációk színterét.
  
  A természetes ingerekről való leválasztással – a napszakokhoz kötődő tevékenységeket egymástól eloldozó időrezsim kialakulásával – a munka tudományos menedzsmentje került előtérbe. Az egyes érzékszervek mesterséges túlmeghatározása különböző pszichotechnikák kialakulását eredményezte a termelékenység fokozására, később pedig elválasztásukkal az élő munka technológia általi kiszorításra.
  
  A kiállításon különböző biopolitikai gyakorlatok jelennek meg a szovjet- (Konstantin Melnikov) és amerikai típusú munkaszervezési modellektől (Muzak Corporation) a poszt-indusztriális szolgáltatói iparon (Sam Kidel) keresztül napjaink digitális munkahelyéig és okos otthonáig (Lauren McCarthy). A jövő feltalálását a blockchain-alapú hálózatos munkamegosztásról spekuláló projektek (Jelena Viskovic & Yin Aiwen) és a munkanélküliséget szülő, kapitalizmust meghaladó „teljesen automatizált luxus kommunizmus” brit szélsőbaloldali futurista elképzelései (Novara Media) képviselik.
  
  Munka/Work (Marx200)
  Alvás, Álom, Divat, Játék, Hang, Gondoskodás, Kommunikáció
  
  2018. október 25 – november 25., art quarter budapest - Project Space
  
  Megnyitó: 2018. október 25. 19 óra
  Kiállítást megnyitja: György Péter, esztéta
  Kurátor: Német Szilvi
  
  Projektek-közreműködők: 
  Alvás – Konstantin Melnikov (Sonata of Sleep), Znamya (RU) (produkció: Szimán György),
  Álom – Do you dream about the Internet? (programozás: Bodnár Ádám, webdesign: Császár Adrienn, vizuál: Keresztesi Botond, koncept: Német Szilvi, tartalom: crowd-sourced) Divat – Gosha Rubchinskiy x Adidas collab, Burberry, Vetements, H&M, Compania Fantastica, OST, Novara Media, styling & installáció: Karol Müller & Várhegyi Dávid
  Játék – The Rodina (CZ), Job Simulator (VR)
  Hang – Sam Kidel (UK), Seth Price (US), Martina Raponi (IT/NL), Muzak Ltd. (Stevens Institute of Technology, US)
  Gondoskodás – Lauren McCarthy (US), Jelena Viskovic & Yin Aiwen (CN/NL)
  Kommunikáció – NewLife.ai (Vector Newman, Sofiane Delloue)
  Collective for Ending Human Overspecialization (Jakub Černý, Lukáš Likavčan, Pavel Sterec, Jan Trnka (CZ)
  
  Arculat, kiállítás design: Császár Adrienn



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2019. február 25.
Nicki Minaj and Future (Papp László Budapest Sportaréna)
Nicki Minaj the Nicki WRLD tour and Juice WRLD (Papp László Budapest Sportaréna)
2019. március 2.
colorStar, Heavenicetrip vs Time Is The Drug (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vége a változó kamatozású hitelek aranykorának
David Lynch: Small Stories
Frissül a Nagy Fishing-archívum a 2018-as felvételekkel
Kezdődik a Cziffra György Fesztivál
Zongora, ahogy még nem hallotta
Turnén a Fesztiválzenekar
Humor költözik a VIASAT EXPLORE csatornára
Elkészült a guerilla előzetese Titkok, arcok, tájak kölcsönhatása és a történelem megidézése
 kiemelt 
ZORÁN - ARÉNA 2019
  
2019

Skunk Anansie: jubileumi koncert a Barba Negra Track-ben
Ken Hensley & Live Fire: koncert az A38-on
The Dire Straits Experience
Paloznaki Jazzpiknik- The Jacksons; Maceo Parker; The Brand New Heavies, Adani&Wolf
 friss hozzászólások 

A rock ötven árnyalta - The Dead Daisies (2)
Satyricon, Suicidal Angels (3)
Könyvtárban forgatott klipet az Emma Undressed (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 winterborn    qss    liberal youth        the nick rivers    jaffa    gwar    limp bizkit    abhorrence    vl45    prince of persia    scorpions    paul di’anno    lovreck    flogging molly    volt    blake lively    mad caddies    super 8    cock and ball torture    kálloy molnár péter    torture squad    skalar music hungary    exarsis    jávorszky  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2019 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!