magazin [asztaltársaság] 2018. május 14. hétfő 14:47
nincsen hozzászólás
szerző: PjotrTöbb száz millió forintot kértek a leendő vállalkozás ötletükre
Egy vállalkozás, vagy egy termék elindulását és későbbi sikerességét nagyban befolyásolja a pénz is. Nem véletlen, hogy sokan egyetértenek azzal a mondással, hogy pénzből a legkönnyebb pénzt csinálni. Ki ne örülne annak, hogy a régen dédelgetett üzleti ötletét felkarolná valaki, több tíz, vagy akár száz milliót befektetve elindulna a megvalósítás útján. A Minner.hu rásegít erre. A Befeketőkereső showjában 24 csapat, vállalkozó, leendő vállalkozó is bemutatkozhatott a befektetők és szakértők előtt. A cél az volt, hogy befektetőt találjanak az ötletgazdáknak és a műsort a Youtubera feltegyék, hogy azzal inspirálja a nézőket és még több magyar merjen vállalkozni.
3 percük volt bemutatni az üzleti ötletüket.
Az ötletgazdáknak 3-3 percük volt, hogy meggyőzzék a befektetőket, hogy miért érdemes az ő projektjükbe befektetni, (ezt hívják pitchnek), ezután a zsűri 3-3 percig kérdésekkel bombázta a résztvevőket. A kérdések végén pedig az ötletgazdáknak jelezték, hogy szeretnék-e velük megkezdeni a befektetői tárgyalásokat. A cél, hogy júliusig a lehető legtöbb bemutatkozó tőkét tudjon szerezni, vagy a kapcsolatoknak köszönhetően még jobban beinduljon az adott ötlet, új termék, szolgáltatás. A résztvevők bátran kimondták a nagyobb összegeket is, volt olyan projekt, ahol 70 milliót is kértek a befektetőktől. Az egész eseményen összértékben több száz millió forintnyi kérés hangzott el.
Milyen projektek indultak?
Természetesen népszerűek voltak az applikációs ötletek, sőt az adatbázisra épülő, applikációkből egyenesen négy is indult a versenyen (szalonkereső, turista app, kedvezménykereső applikáció). A négy adatbázisra épülő app közül awooww diszkont, kedvezményeket összegyűjtő applikáció ötlete tetszett legjobban a befektetőknek, de a turisták Pokemon Go-ját (BDPSTGO) is pozitívan fogadták. Ezeken kívül olyan hagyományos, nem csak startup ötletek is bemutatkoztak, mint például egy új samponnal foglalkozó cég, vagy egy új rágcsálni való a Testa’Snack, ami a nézőknek (120 fő) kifejezetten ízlett.
Élő eseményből Youtube műsor
Az április 7-i rendezvényt videóra vette a Minner.hu csapata és a pitcheket, vagyis a rövid prezentációkat és a zsűri kérdéseit folyamatosan feltöltve elérhetővé teszi a Youtube csatornáján. A cikk megjelenésekor már az első két rész fel is került.
Befektetői megkeresések – szigorú zsűri
Az indulókkal már most elkezdték a befektetők a tárgyalásokat, sőt már újak is jelentkeztek olyan projekthez is, amelyekre egyébként az eseményen résztvevő befektetők elutasító választ adtak. A zsűri szigorú volt, de ebből mindenki profitált. Olyan kérdéseket tettek fel és plusz információkat mondtak az ötletekhez, hogy abból a néző és az ötletgazda is sokat tanul.
A műsort a MinnerYoutube csatornáján lehet követni.