hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [asztaltársaság]  2017. november 2. csütörtök   04:45
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
A két legősibb hangszer találkozása, Rost Andrea és Vigh Andrea ének-hárfaestje a Zeneakadémián


  Az MVM Koncertek egyik legkülönlegesebb koncertje kerül megrendezésre 2017. november 21-én a Zeneakadémia Nagytermében: Rost Andrea Kossuth- és Prima Primissima-díjas operaénekes és Vigh Andrea Liszt- és Prima-díjas hárfaművész közös estjén az opera és hárfairodalom legszebb műveiből hallhatnak válogatást az érdeklődők. A koncert műsora finom érzékkel került kiválasztásra a barokk és romantika legnagyobb mestereinek alkotásaiból: Gluck, Händel, Bellini, Donizetti, Csajkovszkij, Verdi és Puccini művei lesznek hallhatók az igazi kuriózumnak számító hangversenyen.
  A két “hangszer”, a több mint 5000 éves múltra visszatekintő hárfa és az emberiséggel egyidős énekhang nem mindennapi találkozása különleges élményt ígér a hangversenyre ellátogató közönségnek.
  
  2017. november 21. (kedd), 19.30 óra – Zeneakadémia Nagyterem
  Rost Andrea és Vigh Andrea ének–hárfaest
  Gluck: „Che farò senz’Euridice?” – Orfeo áriája az Orfeo és Euridice c. operából
  Händel: „Ombra mai fu” – Xerxes áriája a Xerxes című operából
  Händel: C-dúr chaconne, HWV 484, John Thomas: The Minstrel´s Adieu to his Native Land
  Bellini: „Oh! quante volte ti chiedo” – Júlia áriája a Rómeó és Júlia című operából
  Bellini: „Casta Diva…” – Norma áriája a Norma című operából ***
  Donizetti: „Prendi, per me sei libero” – Adina áriája a Szerelmi bájital című operából
  Donizetti: „Regnava nel silenzio” – Lucia áriája a Lamermoori Lucia című operából
  Donizetti–Mosshammer: Hárfa szóló a Lammermoori Lucia című operából
  Walter-Kühne: Fantázia Csajkovszkij Anyegin című operájának témáira
  Verdi: „È strano, è strano!” – Violetta áriája a Traviata című operából
  Puccini: „Vissi d´arte” – Tosca imája a Tosca című operából
  
  Rost Andrea Budapesten született, zenei tanulmányait a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán végezte Bende Zsolt növendékeként. Még főiskolás volt, amikor a Magyar Állami Operaház ösztöndíjasaként elénekelte Júlia szerepét Gounod: Rómeó és Júlia című operájában, Gulyás Dénes rendezésében. 1989-ban első helyezést ért el Európa egyik legrangosabb énekversenyén, a Mirjam Helin Nemzetközi Énekversenyen. Diplomája megszerzése után nem sokkal, 1991-ben, a Wiener Staatsoper magánénekese lett, ahol összes fontos szerepében megismerhette a bécsi közönség: Zerlinától és Adinától kezdve, Susannán és Lammermoori Lucián át egészen Violetta parádés szerepalakításáig. Operaházi szerepei mellett számos koncerten is hallhatta őt Bécs zeneértő közönsége. A Milánói Scalába maga Riccardo Muti hívta meg az énekesnőt a Rigoletto 1994-es bemutatójára. Gilda szerepében olyan átütő nemzetközi sikert aratott, hogy azóta is a Scala állandó visszatérő vendége. 1995-ben, a Scala évadnyitó Varázsfuvola premierjén már ünnepelt sztárként lépett színpadra. Milánóban Mozart Figaro házasságának Susannája, majd Verdi Traviatájának Violettája követte a sort. A Salzburgi Ünnepi Játékokon is számos produkcióban lépett közönség elé, és a legnagyobb karmesterekkel dolgozott együtt.  Richard Strauss Az árnyék nélküli asszony című művéből a Sólyom szerepét Solti György vezényletével énekelte, míg Drusillát Monteverdi Poppea megkoronázása című operájából Nikolaus Harnoncourtdirigálásában adta elő. Salzburgban ismét Riccardo Muti karmesteri pálcája alatt énekelte Violettát Verdi Traviatájával, de dolgozott Claudio Abbadóval is, amikor Muszorgszkij Borisz Gondunovjában énekelte Xenia szerepét. A párizsi Opéra Bastille-ban Susannát, Gildát és Lammermoori Lucia mellett Offenbach: Hoffmann meséiben Antoniát alakította.  A londoni Royal Opera House-ban Susannaként debütált a Figaró házasságában, majd Violettát énekelt nagy sikerrel. Koncertszerű előadásban énekelte el Donizetti: Elisabeth című operájának címszerepét, mely egyben világpremier is volt. Legutóbb a Lammermoori Lucia londoni bemutatóján énekelte a címszerepet. 2002 márciusában – szintén Los Angelesben – Pamina szerepében volt hallható, majd 2005-ben ismét ezt a szerepet énekelte Washingtonban. A madridi Teatro Realmeghívására Poulenc A karmeliták beszélgetései című operájában Blanche szerepét énekelte 2006-ban. Amerikában a chicagói Lyric Operában több ízben is vendégszerepelt, ahol Zerlinát, Gildát, Violettát, Giuliettát és Michaelát énekelt. A New York-i Metropolitanben először 1996-ban lépett a közönség elé Adina szerepében, a Szerelmi bájitalban, később ugyanitt Gildát, Luciát és Violettát énekelt; legutóbb 2006-ban Mozart: Figaro házassága című operájában énekelte Susanna szerepét. A Washingtoni Nemzeti Operában Antonia szerepét énekelte a Hoffmann meséiben, és ugyanebben a produkcióban lépett a Los Angeles-i közönség elé.
  A Magyar Állami Operaházban 2009-2010-ben Fischer Ádám vezénylete alatt énekli Euridiké szerepét Haydn: A filozófus lelke, avagy Orfeusz és Euridiké c. operájában.  2013. nyarán Budapesten debütált Puccini Pillangókisasszonyában, mely egy új fejezetet nyitott a művésznő karrierjében. 
  2013 szeptemberében először énekel a dél-amerikai földrészen. Sao Pauloban lép fel Mozart: Don Giovannijában. Donna Anna szerepét a Magyar Állami Operaházban, Padovában és Tokyoban is énekli a 2014/2015-ös évadban. Az évad további szerepei budapesti dalszínházban: Nedda (Bajazzók) Margit (Gounod: Faust) Koncert és dalénekesként a világ minden ismert és fontos koncertpódiumának vendége volt. A londoni Wigmoor Hall, a zürichi Tonhalle, vagy a bécsi Musikverein ugyanúgy helyszíne volt koncertjeinek, mint a los angelesi Hollywood Bowl vagy a tokyoi Suntory Hall. Számos CD és DVD felvételen működött közre. Az új műfajok iránti nyitottsága jegyében pedig nemrégiben több hangoskönyvhöz kölcsönözte beszédhangját.
  Díjak, elismerések: Székely Mihály – emlékplakett (2011), Bartók Béla – emlékdíj (2006), Special Achievement Award (2005), Kossuth-díj (2004), Prima Primissima (2003), Obersovszky – emlékplakett (2003), Érdemes Művész (1999), Hallhatatlanok Társulata, Örökös tag (1998), Liszt-díj (1997), Budapest díszpolgára, Kőbánya díszpolgára, Szolnok díszpolgára, Csepel díszpolgára, Budaörs díszpolgára
  
  Vigh Andrea Liszt- és Prima Díjas hárfaművésznő 1996 óta tanít a Zeneakadémián, 2013-tól a Zeneakadémia rektora. Tíz szólólemeze jelent meg, többségében a német Capriccio Kiadó gondozásában. 1993-tól 1996-ig közreműködője a Budapesti Fesztiválzenekar hangversenyeinek. Pódiumra lépett a Salzburgi Ünnepi Játékokon, a Solti György által vezetett európai turnén, a Bartók-évforduló alkalmából rendezett hangversenyeken (New York – Carnegie Hall). 1994-ben a ZDF „Die Beste” című műsorába kapott meghívást „Hárfaversenyek” című lemeze jóvoltából. 1993 óta évente tart szólóestet a Zeneakadémián. 1997-ben Kocsis Zoltán dirigálásával, a Budapesti Fesztiválzenekar kíséretével adott hangversenyt, 2003-ban zenekari szólóestje volt a Budapesti Tavaszi Fesztiválon. 2005-ben a Téli Ünnepi Esteken Tokody Ilonával, majd Marton Évával koncertezett. Számos TV-felvétel örökítette meg játékát. 2006-ban DVD-felvételt készített (Hungaroton) Mozart fuvola-hárfaversenyéből Drahos Béla fuvolaművésszel és a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával. A walesi, az arles-i, a belgrádi, a gödöllői, a szegedi nemzetközi hárfaverseny zsűrijének tagja. 2010-ben japán turnén vett részt Onczay Csaba gordonkaművésszel. 2012-ben Brüsszelben adott szólóestet, és mesterkurzust tartott a Brüsszeli Zeneakadémián. 2014-ben Japánban, Szapporóban, a Kitara Hallban szóló hárfakoncertet tartott, 2016-ban pedig Perényi Miklóssal adott hangversenyt. A Gödöllői Nemzetközi Hárfafesztivál alapítója (1999) és művészeti vezetője.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2017. december 11.
Visszatér Budapestre a világhírű Harlem Gospel Choir
2017. december 28.
Visszatér a ’90-es évek rocklegendája! Fahrenheit koncert a Gödör Klubban
2017. december 31.
Global Underground & Legendary Moments - MEMORYLAND NYE 2017, Millenáris
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Balett, előítéletek nélkül - először Magyarországon a Dance Theatre of Harlem
Bemutatjuk az ország legrosszabb matektanárát
Élményekkel teli ünnepvárás decemberben a Müpa Kultúr Kültéren
Dresch Vonós Quartet: Forrásból
Vásáry André az Arénában
Terápia 3. évad
Magyar épület a világ élvonalában
Dresch Vonós Quartet: Forrásból
 kiemelt 
Harlem Globetrotters, show Budapest!
  
A Harlem Globetrotters kosárlabdacirkusza 2018-ban izgalmas és érdekes kosárlabda show-val érkezik Magyarországra, folytatja világhírű hagyományát a labdakezelés varázslásával, a kosárlabda játék művészi tökélyre vitelével, és a csak rájuk jellemző családi szórakoztatással, mellyel továbbra is izgalomban tartják rajongóikat, a kisgyerekektől a nagyszülőkig

Enrique Iglesias dupla koncertet ad tavasszal Budapesten!
Testament, Annihilator, Death Angel a Barba Negra Klubban
Accept - A heavy metal legenda Barba Negra Music Clubban
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 kypck    lovasi andrás    beri ary    legacy festival    first memories    mapez    ozzy osbourne    losing season    groove armada    69 eyes    the biters    waking up    sollen    cannes    hangsúly     j.j. abrams    the sisters of mercy    evolution    sorronia    the wailers    lafaro    lóripop    peter jackson    crazy mama    cynic  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!