hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
magazin [színház]  2017. augusztus 25. péntek   04:36
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Briliáns, modern, szexi - New York megint imádta a BFZ-t


  Briliáns, modern és szexi – hatalmas várakozás előzte meg Fischer Iván Don Giovanni-rendezését New Yorkban és Edinburghban, a karmester és a Budapesti Fesztiválzenekar pedig ezúttal sem okozott csalódást a közönségnek.
  
  „Amikor Don Giovanni egy térben körülnéz, nem látja az asztalt vagy a székeket, helyette látja a csípőket, vállakat, melleket, karokat és lábakat” – mondja Fischer Iván karmester, akit Mozart operájának megrendezésekor az érdekelte: milyen lenne egy előadás, amiben Don Juan szemével nézzük a világot? Fischer 2011-ben rendezte meg először az operát, amit a New York Times már akkor „magával ragadóbbnak, kreatívabbnak és merészebbnek” tartott, mint a legtöbb operaházi Don Giovanni-előadást. A darabot idén új szereposztásban, a világ egyik legnépszerűbb Don Giovannijával, Christopher Maltmannel a főszerepben láthatja a közönség a már jól ismert szcenírozott koncert formájában.
  
  Az előadás augusztusban az Edinburgh-i Nemzetközi Fesztiválon és a New York-i Mostly Mozart Fesztiválon debütált, mindkét helyszínen háromszor láthatta a közönség, és minden alkalommal teltházzal futott. Szeptember 21-én, 23-án és 24-én Budapesten a Müpába viszi a produkciót a Fesztiválzenekar.
  A New York Times legfrissebb cikke szerint a Fischer-féle rendezés üdítő jelenség az operaprodukciók között. Nagyon emberi és egységes összművészeti előadás, amelyben a vezénylés tökéletes harmóniában van a vizuális megjelenítéssel.
  
  „Ez a Don Giovanni mindenestül a zenéről szól, az előadás félretol mindent, ami felesleges. Az üres teret zenészek és énekesek töltik meg, akik a legfelső fokon keltik életre Mozart drámaiságát. Semmi nem lehet ennél közelebb az operához” – írta a New York Classical Review, melynek kritikusa briliánsnak és csodálatosnak nevezte az előadást, a muzsikusok játékáról azt írta, „a világ egyik legjobb zenekara tele élettel és lírai finomsággal játszott”, az énekesekről pedig, hogy „hibátlan volt, az előadók karaktereiket úgy keltették életre, hogy az jóval túlmutatott a színészi játékon”. Maltman mellett a főbb szerepeket José Fardilha (Leporello), Laura Aikin (Donna Anna), Lucy Crowe (Donna Elvira), Jeremy Ovenden (Don Ottavio), Kristinn Sigmundsson (Kormányzó), Sylvia Schwartz (Zerlina) és Matteo Peirone (Masetto) játsszák.
  
  A Concertonet szerint a „a show vitathatatlan főszereplője a zenekar volt, amely csodálatra méltó precizitással, pompás zenei fogalmazással játszott, és tökéletesen keverte a kaján humor és az egyszerűség arányát”.
  Másutt az előadás szexi minimalizmusát és lehengerlő dinamizmusát emelték ki, a „dráma és a játékosság kirobbanó fúziója” miatt pedig „mámorító” előadásként írták le, melynek fontos szereplői voltak a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói, akik egyszerre voltak jelen díszletként, kórusként, szexuális tárgyként vagy éppen ünneplő tömegként. A New York Public Radio szerint ezen az előadáson egyszerűen ott kellett lenni, ha másért nem, hát azért, mert mindenki más is ott volt: „az előadás méltónak bizonyult a hírnevéhez”. Ahogy pedig a Classical Source ötcsillagos kritikájában fogalmazott: „Ez egy szenzációs rendezés, tökéletes példája a ’kevesebb több’ elvének”.
  Legközelebbi előadások: szeptember 21., 23., 24., Müpa
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben
A Cziffra Fesztivál több programján is megelevenedik a legendás pesti mulatók világa
Jazz, nép- és világzene, manouche swing és folkpop - elementáris erejű koncertek a Fonó novemberi műsorán
Novemberben különleges vendégekkel folytatódik az Élő hagyományok ünnepe a Fonóban
MVM Classic&Club: Éjszaka a lokálban – mámoros zenei élmény a MOMKULT-ban
Nyílt Nap a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
Versenybe szállt a Macskafogó, Doktor Bubó és a Mézga család
Vuk, Óz, a nagy varázsló és Garfield a Marczibányin
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 crow 7    vildhjarta    darker half    zöld lámpás    rage    panírozott barikák    jay chou    vesztegzár    chuck schuldiner    reflected    sights & sounds    ralph fienenes    Ø    reason    johnny cash    balaton sound 2013    tina fey    kalmah    machine head    due date    parway drive (aus)    auróra    hard    bréma    absolved  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!