hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [színház]  2017. augusztus 25. péntek   04:36
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Briliáns, modern, szexi - New York megint imádta a BFZ-t


  Briliáns, modern és szexi – hatalmas várakozás előzte meg Fischer Iván Don Giovanni-rendezését New Yorkban és Edinburghban, a karmester és a Budapesti Fesztiválzenekar pedig ezúttal sem okozott csalódást a közönségnek.
  
  „Amikor Don Giovanni egy térben körülnéz, nem látja az asztalt vagy a székeket, helyette látja a csípőket, vállakat, melleket, karokat és lábakat” – mondja Fischer Iván karmester, akit Mozart operájának megrendezésekor az érdekelte: milyen lenne egy előadás, amiben Don Juan szemével nézzük a világot? Fischer 2011-ben rendezte meg először az operát, amit a New York Times már akkor „magával ragadóbbnak, kreatívabbnak és merészebbnek” tartott, mint a legtöbb operaházi Don Giovanni-előadást. A darabot idén új szereposztásban, a világ egyik legnépszerűbb Don Giovannijával, Christopher Maltmannel a főszerepben láthatja a közönség a már jól ismert szcenírozott koncert formájában.
  
  Az előadás augusztusban az Edinburgh-i Nemzetközi Fesztiválon és a New York-i Mostly Mozart Fesztiválon debütált, mindkét helyszínen háromszor láthatta a közönség, és minden alkalommal teltházzal futott. Szeptember 21-én, 23-án és 24-én Budapesten a Müpába viszi a produkciót a Fesztiválzenekar.
  A New York Times legfrissebb cikke szerint a Fischer-féle rendezés üdítő jelenség az operaprodukciók között. Nagyon emberi és egységes összművészeti előadás, amelyben a vezénylés tökéletes harmóniában van a vizuális megjelenítéssel.
  
  „Ez a Don Giovanni mindenestül a zenéről szól, az előadás félretol mindent, ami felesleges. Az üres teret zenészek és énekesek töltik meg, akik a legfelső fokon keltik életre Mozart drámaiságát. Semmi nem lehet ennél közelebb az operához” – írta a New York Classical Review, melynek kritikusa briliánsnak és csodálatosnak nevezte az előadást, a muzsikusok játékáról azt írta, „a világ egyik legjobb zenekara tele élettel és lírai finomsággal játszott”, az énekesekről pedig, hogy „hibátlan volt, az előadók karaktereiket úgy keltették életre, hogy az jóval túlmutatott a színészi játékon”. Maltman mellett a főbb szerepeket José Fardilha (Leporello), Laura Aikin (Donna Anna), Lucy Crowe (Donna Elvira), Jeremy Ovenden (Don Ottavio), Kristinn Sigmundsson (Kormányzó), Sylvia Schwartz (Zerlina) és Matteo Peirone (Masetto) játsszák.
  
  A Concertonet szerint a „a show vitathatatlan főszereplője a zenekar volt, amely csodálatra méltó precizitással, pompás zenei fogalmazással játszott, és tökéletesen keverte a kaján humor és az egyszerűség arányát”.
  Másutt az előadás szexi minimalizmusát és lehengerlő dinamizmusát emelték ki, a „dráma és a játékosság kirobbanó fúziója” miatt pedig „mámorító” előadásként írták le, melynek fontos szereplői voltak a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói, akik egyszerre voltak jelen díszletként, kórusként, szexuális tárgyként vagy éppen ünneplő tömegként. A New York Public Radio szerint ezen az előadáson egyszerűen ott kellett lenni, ha másért nem, hát azért, mert mindenki más is ott volt: „az előadás méltónak bizonyult a hírnevéhez”. Ahogy pedig a Classical Source ötcsillagos kritikájában fogalmazott: „Ez egy szenzációs rendezés, tökéletes példája a ’kevesebb több’ elvének”.
  Legközelebbi előadások: szeptember 21., 23., 24., Müpa
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2018. január 20.
NVC: Extrawelt – Fear Of An Extra Planet Album Tour
2018. január 21.
Accept - A heavy metal legenda Barba Negra Music Clubban
Concerto Music 2018.: Nightwish, Within Temptation, Accept, Angra, Rhapsody, Therion, Satyricon, Orphaned Land, Anneke, Insomnium
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Erdélyi utakon gyűjtötte lemezanyagát a Junior Prima Díjas énekesnő
Huszonötezredik látogatóját köszöntötte a budapesti Hatszín Teátrum
Ezek lesznek 2018 ingatlantrendjei
A Képmutogató - zenés, táncos játék Arany János verseiből
Lajkó Félix szólóban és barátaival - Alexander Balanescu
Boban Markovic Orkestar újévi örömkoncertsorozata
Év végi sikerözön a Fesztiválzenekarnál
Mozart Kettősversenyek - Kelemen, Kokas, Drahos, Vigh és az Anima Musicae Kamarazenekar
 kiemelt 
Ugly Kid Joe a Barba Negra Trackben!
  
Pályafutása során először látogat Magyarországra az Ugly Kid Joe

Fates Warning A38-on
Rhapsody: 20. jubileumi koncert
Kreator, Vader, Dagoba a Barba Negra klubban
Tony Hadley (UK / Ex Spandau Ballet ) Budapesten!
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 frequency    a day to remember    a sötét lovag    európa kiadó    Ágens    rihanna    jimmy page    németh juci    born from pain    anjou lafayette    hail of bullets    dawncore    seven kingdoms    herman frank    steve-o    rém hangosan és irtó közel    sabaton    koós réka    csejtey    chris evans    chris rea    szemtől szembe    boris    empire of the sun    des filles et des riffs  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2018 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!