hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [asztaltársaság]  2017. február 10. péntek   04:37
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Pepsi Vloggerőpróba – az influencer marketing egy új megközelítése


  Negyedik hete tart a Pepsi legújabb kampánya, a Vloggerőpróba, melynek keretein belül 4 hazai vlogger – név szerint Szilva, Unfield, Goodlike és I HaveNo Idea Hungary – különböző, a téli évszakhoz kapcsolódó feladatokat old meg 8 héten keresztül. A felhasználók hétről hétre követhetik az eseményeket a Pepsi weboldalán, illetve YouTube-on, sőt, az egyes fordulók kimenteleit is megtippelhetik. A legtöbb pontot összegyűjtő felhasználó pedig nem kevesebb, mint 1.000.000 forint készpénzt nyer a játék végén.
  
  A Pepsinek nem volt könnyű dolga, ugyanis a téli kampányüzenetének („A tél egy pillanat. Hozd ki belőle a legtöbbet.”) kifejtett magyarázatát kellett célcsoportrelevánsan megjelenítenie, mégpedig úgy, hogy az mindenki számára érdekessé és könnyen nézhetővé váljon. Így esett végül a választás a vloggerekre, illetve az erőpróba műfajára.
  
  A Pepsi Vloggerőpróba sikere elsősorban a spontaneitásában rejlik, a vloggereknek ugyanis a pillanat hevében kell döntéseket hozniuk, és eszerint cselekedniük, ami rengeteg lehetséges forgatókönyvet szülhet. A szereplők egészen az erőpróba előtti percekig nem is tudják, hogy mire vállalkoznak, cserébe megvan a lehetőségük arra is, hogy ne vállalják be az adott feladatot. A szabad akarat tényezőjének, és a folyton formálódó tartalomnak köszönhetően a Vloggerőpróba egy félig reality, félig dokumentumfilm jellegű, és igencsak szórakoztató websorozattá tud válni.
  Az influencer marketing, mint jelenség nem új keletű, viszont újabb és újabb tapasztalatokat szülhetnek az esetleges együttműködések. Míg egy hazai celeb esetében arról beszélünk, hogy „adja valamihez a nevét”, addig a vloggereknél, YouTube-sztároknál ez igencsak máshogy néz ki.
  
  „Ha felkérünk egy vloggert, hogy működjön együtt a márkánkkal, akkor nem csupán az arca lesz a kampánynak, hanem tényleges alakítója és szerkesztője is.” – mondta Buzder-Lantos Nikoletta, a PepsiCo marketingvezetője.
  Az influencer marketing egyik legfontosabb hozadéka, hogy feketén-fehéren láthatjuk, a videókat hányszor és hányan tekintették meg, kiknek tetszett, illetve kiknek és miért nem. A másik fontos elem pedig annak a ténye, hogy nem fogunk elbeszélni a célcsoportunk mellett, mivel minden vlogger egy szubkultúrának is nevezhető, hardcore videófogyasztó réteget fed le az online társadalomból. A Vloggerőpróbához is úgy lettek összeválogatva a szereplők, hogy minél nagyobb réteget szólítsunk meg: lifestyle, beauty, gaming közösségek, de maguknál a karaktereknél is más-más jegyek a hangsúlyosak: cuki, nagyszájú, rosszfiú vagy éppen tízezres fordulatszámon pörög és közben még vicces is tud lenni.
  
  A vloggerek nemcsak a saját stílusjegyeiket beleszőve szerkesztik a kampány anyagait, de a saját, már kialakult közösséget magával rántó csatornájukon terjesztik is azt. Ezáltal az egész rendszer átláthatóvá válik, és sikerül vele minimalizálni is a kommunikációs defektusokat. Nagyjából odaadjuk a mikrofont nekik, és azt mondjuk „te jobban szót értesz velük, mondd el nekik inkább te”, ezt viszont egyelőre még csak most kezdik sokan felismerni.
  
  Ezzel nagyjából sikerül meglépni a szokványos productplacement fogalmi körét, ugyanis a Pepsi Vloggerőpróbában nem belekortyolnak egy dobozos kólába a vlogbejegyzésük alatt, hanem szervesen együtt élnek a márkával, és az általa közvetíteni kívánt üzenettel. Ehhez nagyban hozzájárul az is, hogy kvázi nincs időkorlát. Míg a fiatalabb korosztályt egyre kevésbé tudja lekötni egy másfél-kétperces videó – sőt, ez az időlimit egyre csak szűkül –, addig szívesen megnéznek akár 15-20 perces vlogbejegyzéseket is kedvenc előadóikkal, ezáltal pedig van idő magyarázni, illetve bővebben kifejteni, elmagyarázni, hogy mit is szeretne közvetíteni felénk egy márka.
  
  A Vloggerőpróba első körében, a versenyzőknek egy jeges szabadulószobává alakított, mozgó hűtőkamionból kellett kiszabadulniuk 30 perc alatt. Az első egy hét alatt összesen 41 percnyi videós tartalom – ha a képernyőre frissen visszatérő Buda Márton bejelentkezéseit nem számoljuk bele –, illetve közel 400.000 megtekintés született.
  A koncepció kialakítását és teljes körű koordinációját az Adamsky Budapest végzi, a közösségi média felületeket a HPS Digital kezeli.A kampányt a PepsiCo részéről Buzder-Lantos Nikoletta marketingvezető irányítja, az operatív feladatokért pedig Brandt Ilona brand manager a felelős.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2020. szeptember 23.
Tony MacAlpine
2020. október 18.
Axel Rudi Pell: jubileumi lemez, 2020-ban koncert
2020. október 19.
Helloween United - 2020-ban a Sportarenaban (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Kadosa Kiss József: A művészet rendje – Arte legis
Könnyűzene, jazz és kísérletezés a 29. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon
Október elején a görög Nektaria Karantzi hazánkban énekel
16. BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÉPREGÉNYFESZTIVÁL - Töltsük meg képregényekkel Budapestet!
Második hullám a neten: újra robbantanak a hazai webáruházak?
Purcelltől a Pink Floydig – Európai Hidak fesztivál a Müpával és a BFZ-vel
Néha a tudatosság a legjobb döntés
30. Kecskeméti Népzenei Találkozó - Pásztorkultúra a Kárpát-medencében
 kiemelt 
The Dead Daises Glenn Hughes-zal, 2021. Barba Negra
  
Újabb fejezetéhez érkezett a Dead Daisies története, ami a korábbiaknál is kalandosabb éveket ígér

Fleshgod Apocalypse, Ex Deo 2021
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten
Jethro Tull – The Prog Years 21
Pineapple Thief az A38-on
 friss hozzászólások 

Elkészült a MegaHertz első albuma (1)
Exopop: A szakadék mélyén (1)
Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 nofx    jesse eisenberg    markus schrodt    ghostpoet    sanatorium    maeotis    we bought a zoo    liane carroll    morre    anima sound system    nasmith    emily browning    the dead daisies    közért noise    partyzan    pigs might fly    alexander payne    kiske    slash    jex thoth    the new roses    wolfsbane    metallica    casketgarden    blood red throne  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!