szerző: PjotrXXVI. Keszthelyi Reneszánsz és Barokk Napok 2016. július 15. 20h, Keszthelyi Festetics Kastély Nagybálterme
”Udite Amanti - Halljátok szerelmesek” - 17. századi olasz és angol dalok, táncok különleges előadásra a Company Canario Histórikus Táncegyüttes, Bodrogi Éva szoprán és Tokodi Gábor lant művész közreműködésével.
A század első harmadának érdekessége, hogy a táncok még késő reneszánszok, de a zene már barokk. Így az előadáson többek közt F. Carosso, C. Negri balloi mellett felcsendülnek Cl. Monteverdi, G. Carissimi és Barbara Strozzi dalai. Majd Shakespeare halálának 400. évfordulójára emlékezve, a Szentivánéji álmot idézzük meg H. Purcell Fairy Queen semi-operájának egy-egy tánctételére és áriájára.
Az előadás ezen a varázslatos helyszínen különleges nyár esti csemegét ígér a szemnek és a fülnek egyaránt. Aranyos Ágota a Company Canario koreográfusa, Bodrogi Éva és Tokody Gábor egyaránt a magyar régizene élet ismert művészei itthon és külföldön egyaránt.
Company Canario Historikus Táncegyüttes 1993-ban azzal a céllal alakult, Aranyos Ágota koreográfus, táncművész művészeti vezetésével, hogy az egyre népszerűbb régi zene mellett Magyarországon is ismertebbé tegye a régi korok táncait, komplex élményt nyújtva a koncertlátogató közönségnek.
Szerte a világon egyre kedveltebb a régi korok muzsikája. E korszakok mindennapjaihoz hozzátartozott a zene, a tánc, a színház. A mindennapok sodrásából igazi kikapcsolódást jelent e korok nyugalma, eleganciája, szépsége.
Az együttes az ország egyetlen olyan, történelmi tánc együttese, aki repertoárjában közel 800 év tánckultúráját idézi meg, híres királyi, fejedelmi és főúri udvarok táncainak, szokásainak felelevenítésével, kastélyok, várak termeiben, kertjeiben vagy pont kontrasztként, modern környezetben.
A négy párból álló együttes tagjai különböző magyar néptánc és balett együttesek táncosai. A produkciókat eredeti tánckönyvek alapján készült koreográfiák alkotják, melyek az európai reneszánsz és barokk korát, a 19. század báli táncait, a 20. század első évtizedeinek divattáncait mutatják be táncszínházi feldolgozásban.
Az előadások bepillantást nyújtanak az európai reneszánsz, barokk, romantika korának világába, a magyar tánckultúra kevésbé ismert kincseibe, egyediségébe.
A magyar udvari, főúri táncok az egységes európai tánckultúra hagyományait reprezentálják, de hol zenében, hol viseletben, hol egy-egy táncban, tánclépésbe, viselkedésmódban egyediek, különlegesek.
Az évszázadok során a magyar udvarok egyenrangúak voltak bármely európai királyi, főúri udvarral, nem maradtak el pompájukban, tánc gazdagságukban egyiktől sem.
Az együttes többször meghívást kapott a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, a Zempléni Művészeti Napokra, a Győri, Pápai, Tatai Barokk Fesztiválra, a Közép-Európai Régi Zene Fesztiválra, a Miskolci Operafesztiválra. Rendszeresen tart előadásokat a Gödöllői Királyi Kastélyban, a Nagytétényi Kastélymúzeumban, a Budapesti Történeti Múzeumban és közreműködője a Budapesti Kamaraopera előadásainak. Az évek során fellépett Angliában, Olaszországban, Ausztriában, Szlovákiában, Kínában és az Egyesült Államokban.
Számos régizene együttessel és nagy zenekarral léptek fel előadásaik során. (Mandel Qartet, Camerata Hungarica, Musica Profana, Musica Historica, Kecskés Együttes, Excanto, Philippe Ensemble Capella Savaria, Erkel Ferenc Kamarazenekar, Savaria Barokk, Mendelssohn Kamarazenekar, MÁV Szinfónikus Zenekar, Szent István Szinfónikus Zenekar stb.)