szerző: PjotrDebussy és Ravel – Impresszionizmus a zenében 2016. március 10. Zeneakadémia
„Impresszionizmus a zenében” címmel folytatódik a Remekművek 3 tételben elnevezésű sorozat, ahol a korszak két kiemelkedő zeneszerzőjének, Debussynek és Ravelnek a műveit hallhatja a közönség. Csak a legnagyobb zeneszerzők képesek olyan műveket komponálni, melyek rögtön a fülünkbe másznak, bármikor felidézhetők és minden szempontból tökéletesek. Ezeket a kompozíciókat nevezték el remekműveknek. Érdekesség, hogy Ravel és Debussy is nagyszerű műveket komponált hárfára.
Vigh Andrea a zeneirodalom talán két legszebb versenyművét, hárfaszólóját, Debussy Két táncát és Ravel Bevezetés és allegro c. művét adja elő a Kelemen Kvartettel, Drahos Bélával (fuvola) és Szatmári Zsolttal (klarinét). A koncerten elhangzik még Debussy vonósnégyese (Kelemen Kvartett), Ravel duója Kelemen Barnabás és Fenyő László előadásában, valamint Debussy Triószonáta c. műve, mely az egyik legszebb hárfás kamarazene. A közönség részese lehet a kamarazene ünnepének, ahol egy emberként élhetjük át az együtt és egymásért zenélés különleges atmoszféráját.
A sorozat második koncertje március 10-én lesz halható a Zeneakadémia nagytermében
2016. március 10. (csütörtök), 19.30 óra – Zeneakadémia Nagyterem
”MVM Koncertek – Remekművek 3 tételben” 2.
Debussy és Ravel – Impresszionizmus a zenében
Közreműködnek: Vigh Andrea (hárfa), Drahos Béla (fuvola), Szatmári Zsolt (klarinét)
és a Kelemen Kvartett (Kelemen Barnabás, Kokas Katalin, Homoki Gábor és Fenyő László)
Debussy: Vonósnégyes, op. 10, Debussy: Két tánc
Debussy: Triószonáta, Ravel: Duó hegedűre és gordonkára, Ravel: Bevezetés és allegro
A sorozat harmadik koncertje:
Saint-Saëns-est
Fantáziák és versenyművek
2016. december 14. (szerda)
Vigh Andrea (hárfa), Várdai István (gordonka), Szabadi Vilmos (hegedű) és a
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara, vezényel: Vajda Gergely
Fantázia hárfára, op. 95, Fantázia hegedűre és hárfára, op. 110, „Morceau de concert”, op. 154 ***
Allegro apassionato, op. 43, a-moll gordonkaverseny, op. 33